Facebook, profit mai mare cu 138% în T2

De: Dragos Tanase / 24.07.2014, 15:00
Facebook, profit mai mare cu 138% în T2
Profitul Facebook a crescut cu 138%, în trimestrul doi din 2014, la 791 milioane de dolari, de la 333 milioane de dolari în perioada similară din 2013, depășind estimările analiștilor.

Veniturile totale ale celei mai mari rețele de socializare din lume au urcat la 2,91 miliarde de dolari, peste estimările analiștilor de 2,81 miliarde de dolari, pe fondul majorării semnificative a publicității pe platformele mobile.

Și veniturile din publicitate, care reprezintă cea mai mare parte a câștigurilor companiei, au urcat, în perioada aprilie-iunie 2014, cu 67%, la 2,68 miliarde de dolari, comparativ cu trimestrul doi din 2013. Pe de altă parte, cheltuielile au crescut cu 22%, la 1,52 miliarde de dolari.

Compania are, în prezent, 1,32 miliarde de utilizatori activi în fiecare lună, în creștere cu 14% față de anul trecut. Dintre aceștia, peste un miliard folosesc dispozitive mobile, cum ar fi smartphone-urile și tabletele.

După anunțarea rezultatelor financiare, acțiunile Facebook au urcat la bursa de la New York cu aproximativ 5%, la 75,13 dolari, evaluând compania la 190 miliarde de dolari.

În ceea ce privește numărul conturilor atribuite utilizatorilor români de Facebook a ajuns, la jumătatea acestui an, la 7,2 milioane, în timp ce numărul paginilor românești cuantificate pe pagina de socializare a depășit 25.000, în creștere cu 5% față de începutul anului, arată datele Facebrands.ro, serviciul de monitorizare a paginilor românești create pe rețeaua socială Facebook.