Facebook se extinde: Compania a intrat pe piața produselor de fitness și de monitorizare a sănătății

Apropo.ro / 25.04.2014, 16:15
Facebook se extinde: Compania a intrat pe piața produselor de fitness și de monitorizare a sănătății
Facebook a intrat, joi, pe piața internațională a produselor de fitness, odată cu achiziția aplicației Moves, care le oferă utilizatorilor informații despre numărul de pași făcuți, despre distanța parcursă în timpul alergării și despre numărul de calorii consumate în timpul activității fizice.

Facebook Inc nu a dezvăluit suma plătită pentru achiziția ProtoGeo Oy, o companie din Helsinki înființată în urmă cu doi ani, care a implementat aplicația Moves.

Odată cu încheierea acestei tranzacții, Facebook intră pe piața produselor de fitness și a tehnologiei de monitorizare a sănătății, precizează Reuters.

Un purtător de cuvânt al Facebook a declarat că prețul plătit pentru ProtoGeo Oy, care are mai puțin de 10 angajați, nu se apropie deloc de valoarea altor tranzacții făcute de compania care deține cea mai mare rețea de socializare din lume.

Facebook a anunțat în 2014 alte două achiziții, a căror valoare a fost impresionantă. Astfel, Facebook a anunțat, în februarie, că va prelua pentru 19 miliarde de dolari serviciul de mesagerie instantanee WhatsApp. Câteva săptămâni mai târziu, Facebook a anunțat preluarea Oculus VR, o companie specializată în tehnologiile de virtualizare, pentru 2,3 miliarde de dolari.

Pe de altă parte, reprezentanții Facebook au anunțat că preluarea aplicației Moves, care va continua să fie operată separat de rețeaua de socializare, face parte din strategia recentă a companiei de a oferi utilizatorilor săi o diversitate de aplicații mobile de sine stătătoare, precum Instagram, Facebook Messenger și WhatsApp.

Moves este o aplicație mobilă gratuită care a fost descărcată de peste patru milioane de ori de pe telefoanele iPhone și de pe smartphone-urile cu sistem de operare Android, potrivit informațiilor furnizate de ProtoGeo.

Facebook a raportat venituri de 2,5 miliarde de dolari pentru primul trimestru al anului, în urcare cu 72%, și un profit net de 642 milioane de dolari, triplu față de nivelul din perioada corespunzătoare din 2013, datorită creșterii puternice a afacerilor în zona publicității pe platforme mobile, după cum a informat joi Bloomberg.

De asemenea, Facebook a raportat 1,28 de miliarde utilizatori activi la finele lunii martie, reprezentând aproape jumătate din populația conectată la internet la nivel global. La sfârșitul anului trecut, rețeaua de socializare raporta 1,23 miliarde utilizatori activi.