Fiat 1800 B

Apropo.ro / 18.12.2001, 12:21
Fiat 1800 B
Caroserie cu muchii ascutite, parbriz panoramic, interior spatios si confortabil, trei variante de motorizare, iata ce a impus seria 1800 in randul celor mai apreciate limuzine din Europa anilor '60 La editia din 1959 a Salonului Auto de la Geneva, Fiat lansa primele modele postbelice


Caroserie cu muchii ascutite, parbriz panoramic, interior spatios si confortabil, trei variante de motorizare, iata ce a impus seria 1800 in randul celor mai apreciate limuzine din Europa anilor ’60

La editia din 1959 a Salonului Auto de la Geneva, Fiat lansa primele modele postbelice echipate cu motoare cu sase cilindri, 1800 si 2100. Modelele inglobau solutii tehnice interesante, precum chiulasa cu supape inclinate si camere de ardere semisferice, cutie de viteze cu patru trepte sincronizate si suspensie fata cu bare de torsiune, o premiera la acea ora pentru Fiat.

La sfarsitul anului 1959, Fiat introduce versiunea 2100 Speciale, cu dimensiuni mai mari decat Berlina si diferentiata din punct de vedere optic prin cele patru faruri si grila radiatorului. Echipata de departamentul „Caroserii Speciale”, modelul a fost creat pentru a fi utilizat de catre diplomati si Vatican, ulterior fiind pus in vanzare si pentru publicul larg. Incepand cu anul ’60, modelul 2100 putea fi echipat optional cu tapiterie din piele, cutie de viteze automata, trapa, radio cu tranzistori, antena radio cu actionare electrica, anvelope cu talonete albe si luneta cu rezistenta de dezaburire.

Productia modelelor 1800 si 2100 in perioada 1959-61 a fost de aproximativ 30.000 unitati in variantele Berlina si Familiare (Break), la acestea adaugandu-se 1.174 unitati speciale. La mijlocul anului ’61 modelul 1800 este imbunatatit, devenind 1800 B.

Modificarile, in principal mecanice, constau intr-un motor mai performant (86 CP fata de 75 CP), un nou sistem de suspensie spate, ce utilizeaza arcuri semieliptice, si sistem de franare servoasistat cu dublu circuit si discuri la ambele punti. La nivelul caroseriei nu se produc modificari decat la interior. Maneta schimbatorului de viteze este plasata pe coloana de directie, iar dimensiunile generoase ale interiorului permit acum transportarea a sase persoane.

Din acelasi an, modelul 2100 este inlocuit de 2300, caruia i-au urmat modelele 1500 L, o varianta cu motor in patru cilindri livrata cu echipare de TAXI, 2300 S, un coupe proiectat de Ghia, si 2300 De Luxe, o varianta mai luxoasa, echipata cu aer conditionat – o alta premiera pentru Fiat. Productia modelelor 1800 B si 2300 in perioada 1961-68 a depasit 155.000 unitati.

Exemplarul testat de AUTOSHOW este un model 1800 B din anul 1968 si face parte din colectia autorului. Automobilul are un rulaj de 120 mii km si in proportie de 85% vopseaua sa este originala. Radioul marca AUTOVOX este singura optionala a lotului distribuit in Romania.

Meritul conservarii acestui exemplar apartine primului proprietar, dl Ilie Ionescu, care l-a tratat ca pe un membru al familiei. Confortul si fiabilitatea acestui automobil au fost recent probate intr-o calatorie Bucuresti-Sofia-Bucuresti, in care 1800-le s-a dovedit un partener de nadejde.
Sursa:www.autoshow.ro

Tags: