Firmele romanesti, slab reprezentate online

Apropo.ro / 01.04.2004, 10:34
Firmele romanesti, slab reprezentate online
Doar 88 dintre primele 200 de companii din România dupa marimea cifrei de afaceri au un site pe Internet, iar dintre acestea aproape doua treimi ofera numai informații minimale, releva un studiu realizat de Asociația de Comunicare Ethos. Analiza privind

Doar 88 dintre primele 200 de companii din România dupa marimea cifrei de afaceri au un site pe Internet, iar dintre acestea aproape doua treimi ofera numai informații minimale, releva un studiu realizat de Asociația de Comunicare Ethos.

Analiza privind prezența pe Internet a companiilor românești indica faptul ca numai 3% dintre site-urile realizate de acestea au un conținut bogat, iar 19% susțin tranzacții online.

„Din pacate, oferta sectorului de afaceri pe Internet nu este suficient dezvoltata”, este concluzia studiului asociației.

Pe de alta parte, acesta remarca o abordare tradiționala – 74% dintre site-uri concentrîndu-se asupra conținutului publicitar, precum și lipsa unor mijloace de încurajare a comunicarii, majoritatea oferind doar adrese generale de e-mail (de tipul [email protected]), care inhiba comunicarea.

Dintre companiile care ofera o adresa de e-mail la secțiunea „contact”, 73% pun la dispoziție forma generala, 13% furnizeaza adresa de poșta electronica a directorului de relații publice, iar 12% pe cea a directorului general.

În plus, introducerea unor elemente de interactivitate – cum sînt forumurile sau chaturile – este perceputa ca un risc.

Printre instrumentele interactive folosite, cele mai populare sînt funcția de cautare (44%), urmata de posibilitatea abonarii la buletine informative (newsletter) – în proporție de 5%, apoi de forumuri (3%).

Asociația de Comunicare Ethos este o organizație non-profit, cu activitați în domeniul relațiilor publice. Asociația se numara printre organizatorii festivalului Internetului românesc – Internetics – care se va desfașura în acest an în perioada 2-4 iunie, la București.

Conform statisticilor Ministerului Comunicațiilor și Tehnologiei Informației, aproximativ doua milioane de români folosesc zilnic Internetul, iar un sfert din populația României este familiarizata cu utilizarea acestuia.

Mediafax Business/ IT