Cum a ajuns iPhone XS telefonul etalon al industriei

  • 20.12.2018
  • ● Vizualizări: 1755 ● Articol cu informatii publicitare

iPhone XS, alături de fratele său mai mare iPhone XS Max, este cel mai dorit smartphone în momentul de faţă. Deşi există modele care aduc un raport preţ / specificaţii mai bun, iPhone XS rămâne în fruntea listei de dorinţe pentru mulţi dintre cei care caută să-şi cumpere un nou smartphone în perioada Sărbătorilor. Cum de am ajuns aici? Răspunsul se află în biografia lui Steve Jobs, scrisă de Walter Isaacson.

iPhone XS, alături de fratele său mai mare iPhone XS Max, este cel mai dorit smartphone în momentul de faţă. Deşi există modele care aduc un raport preţ / specificaţii mai bun, iPhone XS rămâne în fruntea listei de dorinţe pentru mulţi dintre cei care caută să-şi cumpere un nou smartphone în perioada Sărbătorilor. Cum de am ajuns aici? Răspunsul se află în biografia lui Steve Jobs, scrisă de Walter Isaacson.

Chiar dacă Steve Jobs nu se mai află printre noi, influenţa sa este cât se poate de prezentă în compania pe care a fondat-o. Obsesia pentru perfecţiune, pentru asigurarea întregii experienţe de utilizare şi pentru o coerenţă atât în liniile de produse, cât şi în marketing au clădit succesul Apple. În biografia scrisă de Walter Isaacson găsim câteva episoade în care Jobs a exprimat foarte clar modul în care vede un produs.

 

Open vs closed

Încă de la începuturile companiei, dezbaterile cu privire la modelul de business au fost aprinse. Microsoft este printre primele companii care a colaborat cu Apple, iar viziunea lui Bill Gates era extrem de diferită faţă de cea a lui Jobs. Asta pentru că cele două companii erau fundamental diferite: Apple era activă pe piaţa de hardware, Microsoft pe cea de software. Însă rularea sistemului de operare Apple pe configuraţii 3rd party ar fi adus mai mulţi bani pentru compania lui Jobs, cel puţin în accepţiunea lui Gates. La polul opus, Jobs era de părere că un sistem deschis permite deteriorarea experienţei de utilizare, iar această gândire l-a însoţit tot restul vieţii sale.

Avantajele unui sistem închis s-au văzut după ce Jobs a revenit la Apple, în 1997. În următorii 6 ani, Jobs avea să revitalizeze familia de calculatoare, inclusiv portabilele, să aducă pe piaţă un sistem de operare extrem de apreciat şi să revoluţioneze industria muzicală prin iTunes şi iPod. Şi cea mai frumoasă parte e că toate aceste elemente puteau funcţiona perfect împreună.

În ultimii ani, discuţia open vs closed s-a mutat în domeniul telefoanelor mobile. Mai exact, este vorba despre Android vs iOS. La fel ca în cazul Microsoft, Android deţine supremaţia în ceea ce priveşte cota de piaţă. Cu toate astea, Apple oferă mult mai rapid cea mai recentă versiune iOS clienţilor săi. O estimare recentă arată că peste 70% dintre posesorii de dispozitive iOS rulează cea mai recentă versiune. La polul opus, sub 5% dintre utilizatorii Android au parte de cea mai recentă versiune.

Deschiderea faţă de a canibaliza

Multă lume ar spune că lansarea de produse care ar canibaliza propriile produse este o nebunie. Nu şi Jobs. Din cartea lui Walter Isaacson aflăm că CEO-ul Apple era dispus să facă asta dintr-un motiv foarte simplu: decât să lase competitorii să omoare un produs propriu, mai bine să o facă ei.

Jobs s-a gândit mult la acest scenariu în cazul iPod-urilor. Playerele Apple au fost cele care au transformat compania din computer-only în personal devices. Iar telefoanele mobile erau cea mai mare ameninţare, aşa că Jobs şi ai lui au trecut la treabă.

Au eşuat într-o primă fază, când au încheiat un parteneriat cu Motorola şi modelul ROKR. Telefonul putea sincroniza până la 100 de melodii prin intermediul iTunes, însă era încet, greu de folosit, iar design-ul era deloc pe placul lui Jobs.

În acelaşi timp, o mică echipă din cadrul companiei Apple lucra la un prototip de tabletă cu tehnologie multitouch. După 6 luni de lucru, Jobs a văzut primele semne ale viitorului – un smartphone fără butoane fizice, cu ecran multitouch şi un browser cu adevărat util. Aşa a luat naştere primul iPhone.

Ar fi nedrept dacă am termina acest articol fără să luăm în considerare showmanship-ul lui Jobs. Carisma sa din timpul prezentărilor este în mare parte responsabilă pentru creşterea aşteptărilor faţă de orice produs. „Today Apple is going to reinvent the phone”. Din fericire, obsesia pentru perfecţiune, pentru asigurarea întregii experienţe de utilizare şi pentru o coerenţă atât în liniile de produse, cât şi în marketing ale lui Steve Jobs chiar au făcut acest lucru. Iar la final de 2018, acest lucru poate fi văzut în iPhone XS şi iPhone XS Max.

Foto: Pixabay

Comentarii
ABONARE

Abonează-te la newsletter ca să primești cele mai noi informații