Gentlemen, start your enginesÂ…

Apropo.ro / 14.06.2006, 11:06
Gentlemen, start your enginesÂ…
Daca masina este cea care cu care începi constructia imaginii tale, iata o rubrica care te va interesa. Pe lânga familie, doua aspecte le doresti clar determinate în schema vietii: casa si masina. Dintre acestea, doar a doua îti va oglindi în orice clipa personalitatea; culoarea,

Daca masina este cea care cu care începi constructia imaginii tale, iata o rubrica care te va interesa.

Pe lânga familie, doua aspecte le doresti clar determinate în schema vietii: casa si masina. Dintre acestea, doar a doua îti va oglindi în orice clipa personalitatea; culoarea, motorizarea si muzica din radio – CD îti vor demasca gusturile, judecata si acuratetea simtului pentru o afacere buna.

Dar care este masina perfecta? Tehnic vorbind, ea nu exista. Exista masini care îti plac, dar „îmi place” are conotatii superficiale. Apoi, sunt putini cei care au timp de investigatii. si mai putini cei care ajung sa le dezlege. Exista masini mai fiabile? Mai performante? Mai bine dotate? Mai ieftine? Raspunsurile vin mai mereu prea târziu, iar noi suntem aici sa le grabim putin.

Sa spunem deci ca esti un manager tânar, cu o afacere proaspata si suficient de prospera pentru a exclude de pe lista nume precum Volkswagen, Ford sau Toyota. Pâna la urma, doar o marca premium are si îti da prestanta necesara. Totodata, esti un tip activ si tii la imaginea ta; totusi, esti calculat si nu vrei ca bugetul alocat sa aiba marimea Fort Knox-ului – orice între 25.000 – 35.000 de euro e suficient. Ajungem astfel la clasa medie premium, cunoscuta si sub numele de „junior manager”. Aici vei alege între coupe sau limuzina (break-ul e pentru vacanta, cabrioletul pentru sâmbata seara); apoi, oricare ar fi optiunea ta, prioritatile sunt aceleasi: designul sa te scoata din multime, interiorul sa fie confortabil si bine dotat (nu va lipsi tapiteria din piele, scaunele electrice, Cruise Control-ul sau Bluetooth-ul), pachetul de siguranta sa fie complet si, eventual, sa ai sub capota un diesel.

Inevitabil, vei aseza în „pole-position” trioul Mercedes – BMW – Audi. C-Klasse, Serie 3 si A4 exceleaza la fiecare capitol, dar au caracter diferit, setabil conform preferintelor personale: C-Klasse este confortabil cu touch dinamic, Serie 3 este sportiv, iar A4 are un design la moda, o fabricatie excelenta si ambitia de a bate dinamica bavarezului. Însa alearga cu ochii închisi spre unul din ele si îti vei îngusta inutil orizontul. Chiar daca-ti place C-Klasse, de exemplu, o vei gasi mai scumpa si mai slaba calitativ comparativ cu Lexus IS. Pe nedrept discreditate, marcile japoneze sunt de ani buni referinte ale topurilor calitatii si obisnuiesc sa doteze masinile cu tehnologii de vârf fara a taxa extra. Cât despre alte aspecte de natura subiectiva, ce sa mai vorbim: o Alfa Romeo 159 e mai sexy ca un Serie 3, un Volvo S60 îti lipeste o eticheta cu „tip inteligent”, iar Saab 9-3 si Jaguar X-Type sunt rare, chiar percepute, uneori, drept „exotice”.

Daca ne-ati întreba pe noi, v-am spune ca am trece peste popularitatea trioului german si am alege o japoneza. Sau chiar o „exotica”, termen des asociat cu „special”. Pe de alta parte însa, nu e mai putin adevarat ca zona business cere si alinierea imaginii cu societatea data si, cel putin aici, nimic nu-ti confirma mai bine prosperitatea ca un produs fabricat la Stuttgart, Munchen sau Ingolstadt. Totusi, se spune uneori ca „nothing last forever”. Iar tu stii asta cel mai bineÂ…

De Dragos Stoica

Revista „Chief Executive”