Ghinioanele se tin lant

Apropo.ro / 22.01.2002, 07:55

Într-un turneu pe care nu l-a vrut de la început, Anghel Iordanescu are parte de drumuri cu întîrziere, avioane defecte si pene de curent în hotel. Nici nu stia Generalul ce batai de cap îi va oferi aceasta deplasare pe care mai multi tehnicieni din tara, în frunte cu Viorel Hizo si Victor Piturca, au blamat-o

„Acest turneu l-am mostenit, nu l-am vrut. El e programat prea devreme. Sînt în Portugalia cu jucatori care abia au facut doua-trei antrenamente dupa vacanta”. Asa s-a exprimat Anghel Iordanescu la adresa turneului de pregatire pe care „nationala” B, formata numai din jucatori din tara, l-a început ieri în Peninsula Iberica.

Calatorie de 14 ore

Selectionerul a comandat înca de la Bucuresti devansarea plecarii cu o zi, pentru ca echipa sa nu joace contra Greciei la nici 24 de ore dupa aterizare. Dar asta nu l-a ferit de un drum de calvar.

Fotbalistii români au plecat din cantonamentul de la hotelul „Western Best Parc” duminica la ora 14:00, s-au îmbarcat în avionul de Zurich la 16:20, au ajuns în capitala Elvetiei la 18:40, au zabovit pe aeroportul din Zurich 5 ore (trei ore programate si alte doua din cauza unor probleme tehnice la avion), au mai zburat doua ore si douazeci de minute pîna la Lisabona, unde au ajuns cu o întîrziere de doua ore. Alte doua ceasuri a durat drumul cu autocarul pîna la Fatima, astfel ca s-au adunat 14 ore pe drum, „tricolorii” ajungînd la destinatie la ora locala 2:45. Ceea ce înseamna pentru o persoana obisnuita cu fusul orar din România ca jucatorii s-au culcat la 5 dimineata!

Rupti de oboseala, baietii lui Iordanescu au primit permisiunea staffului tehnic sa doarma pîna mai tîrziu, renuntîndu-se la micul dejun. În aceste conditii, prima actiune comuna a fost masa de prînz de la ora 13:00. Primul s-a trezit Lobont, pe la 11:00, si cu ochii cîrpiti de somn a baut o cafea. L-au imitat „bancarii” Vintila si Gigel Coman. Încet, încet, holul a început sa se umple cu jucatori treziti din somn de o foame puternica.

„Sa ne lase mai moale dupa tot ce s-a întîmplat!”

Dupa ce au mîncat la prînz, jucatorii s-au grabit spre o noua repriza de somn. Marele lor noroc a fost ca au apucat sa intre în camere înainte ca o pana de curent sa afecteze tot hotelul Santa Maria. Fiindca nu exista chei, iar intrarea în camere se face pe baza de cartele magnetice, stafful tehnic, care a mai zabovit la o discutie dupa masa, a ramas în holul receptiei circa o ora. Mai mult, secundul Tete Moraru a evitat la mustata blocarea în lift, întreruperea curentului producîndu-se cu o fractiune de secunda înainte de închiderea usilor.

În camere n-a mai functionat aerul conditionat, iar din cînd în cînd începea sa urle o alarma. Dupa asa o odihna, jucatorii nu mai aveau decît o singura dorinta înaintea unicului antrenament al zilei, programat la ora 17:00 (19:00 în România): „Sa ne lase nea Puiu mai moale, ca daca ne omoara iar ca duminica la ProRapid nu mai nimerim paturile diseara”, se vaitau jucatorii.

DEFECTIUNE

Bine ca si-au dat seama la sol!

Sub avionul care urma sa-i duca pe „tricolori” de la Zurich la Lisabona a fost descoperita o balta de combustibil

„Nationala” B a României a facut drumul Bucuresti – Lisabona cu o escala la Zurich. Secundul Dan Apolzan a povestit ca „ambele avioane au avut defectiuni. Înainte de decolarea de pe Otopeni am avut o pana de curent, iar la Zurich ne-am întors de doua ori de pe pista din cauza unor defectiuni la sistemul de alimentare al aparatului de zbor. Ne-au tinut o ora în avion încercînd sa-l repare, dar în cele din urma ne-au coborît si apoi ne-au îmbarcat în alt aparat. Sub cel defect am vazut o pata mare de combustibil. Bine ca si-au dat seama la sol si nu în aer!”.

Defectiunea primului avion care urma sa-i transporte pe „tricolori” de la Zurich la Lisabona l-a cam scos din pepeni pe Iordanescu. Generalul i-a spus pilotului aeronavei, mai în gluma, mai în serios, ca „echipa mea va ajunge obosita la turneu din cauza acestei întîrzieri, iar eu, daca voi pierde meciul, îmi voi pierde slujba. Pentru asta va voi cere daune de doua milioane de dolari!”. Intrînd în joc, pilotul a replicat: „Am fost noi pe punctul de a pierde o companie întreaga, ce-ar mai fi contat doua milioane de dolari?!”. Compania aeriana elvetiana s-a aflat în pragul falimentului anul trecut, dupa antentatele teroriste de la World Trade Center din New York.

Au uitat si de foame

Ieri, jucatorii erau vizibil afectati de întîrziere si decalarea programului. Galateanul Gabriel Bostina, aflat la prima sa actiune cu echipa nationala, a recunoscut ca „am atipit în autocar pe drumul de la Lisabona la Fatima, iar cînd am ajuns în camera am adormit imediat ce-am pus capul jos. Sînmartean, colegul meu de camera, s-a dus pîna la baie si cînd s-a întors dormeam dus”. La rîndul sau, Daniel Pancu a spus ca „nici foame nu-mi mai era. Cînd mi-am dat pantofii jos aveam niste picioare umflate de ziceai ca am mers pe jos de la Resita la Bucuresti”. Înainte sa adoarma, jucatorii au cerut apa: „Ni se uscase gura în autocar”, a zis Pancu.

Puiu si Pancu au racit

Întîmplarile din avion au afectat si starea de sanatate a unor membri ai delegatiei. Selectionerul Anghel Iordanescu si atacantul Daniel Pancu acuzau ieri o raceala contactata în avion. „Am racit cît am stat în avion la Zurich”, a marturisit Generalul, în timp ce Pancu a dat vina pe Prodan: „I-am zis lui Didi sa opreasca aerul conditionat în avion. N-a vrut si uite ca-mi cam curge nasul”.

Daniel Prodan este jucatorul cu cel mai bogat palmares dintre toti cei 21 adusi de Iordanescu în Portugalia. În holul hotelului, Didi a avut surpriza sa fie recunoscut de un turist cazat la Santa Maria. Tipul s-a recomandat argentinian si l-a întrebat pe Prodan daca a auzit de Batistuta si de Claudio Lopez. „Taticu’, am jucat contra lui . Ai uitat cînd v-am batut cu 3-2 la Mondialele din America?”, i-a raspuns Didi în spaniola. Imediat dupa discutia cu fundasul lui FC National, argentinianul a consultat o harta aflata în receptie pentru a descoperi România.

Niculae în vizita

Aflat în convalescenta dupa accidentarea suferita la genunchiul stîng la finele anului trecut, Marius Niculae va face eforturi si îi va vizita pe „tricolori”. Atacantul lui Sporting Lisabona l-a anuntat pe presedintele FRF, Mircea Sandu, despre intentia sa, spunîndu-i ca „nu ma lasa inima sa nu trec sa va vad, doar am masina si sofer la dispozitie”. Niculae i-a dat oarecum peste cap planurile lui Iordanescu, deoarece selectionerul îi pregatise o surpriza tînarului international, programînd ca delegatia „tricolora” sa-l viziteze pe acesta la Lisabona, dupa 25 ianuarie. Niculae a fost golgeterul editiei de anul trecut a turneului „Vale do Tejo”, marcînd cîte o data în partidele cu Africa de Sud B (2-0) si Portugalia B (1-0).