Gigantul Netflix investeşte cel mai mult la Hollywood în acest an

De: Andra Voiculescu / 15.09.2020, 18:41
Gigantul Netflix investeşte cel mai mult la Hollywood în acest an

Este de aşteptat ca Netflix să-şi depăşească toţi rivalii majori în ceea ce priveşte conţinutul de divertisment în acest an, deoarece pandemia creşte diferenţa între serviciile de streaming şi radiodifuzorii dependenţi de publicitate din întreaga lume.

Potrivit estimărilor făcute de compania Ampere Analysis pentru Financial Times, investiţia companiei Netflix în filme şi programe de televiziune va creşte până la finalul anului 2020 cu 3 miliarde de dolari, ajungând la investiţii totale de 13,6 miliarde de dolari, depăşindu-şi principalii rivali, Viacom-CBS, Disney şi NBC-Universal, dacă sunt excluse achiziţiile de drepturi sportive.

Cheltuielile Netflix în 2020 sunt un record pentru Hollywood, în ciuda recesiunii economice şi a întârzierilor de producţie.

Daniel Gadher, analist la Ampere, estimează cheltuieli totale de 206 miliarde dolari anul acesta, o cifră care acoperă noi producţii, achiziţii de drepturi şi sport. „Am văzut un boom al conţinutului din 2009. Creşterea rapidă încetineşte, dar ne aşteptăm totuşi să fie pozitivă, odată cu creşterea cheltuielilor din ce în ce mai mult determinată de platformele de streaming”, a spus el.

Dar, din cauza pandemiei şi a întârzierilor la producţie, au fost comandate mai puţine spectacole în acest an, în special în drama de televiziune.

Marile grupuri mass-media americane care au fuzionat cu rivalii în timpul valului de negocieri din 2018-19 reuşesc să se menţină la o distanţă destul de apropiată de cheltuielile Netflix.

ViacomCBS, care deţine Nickelodeon şi studioul Paramount, se aşteaptă să cheltuiască în jur de 13,5 miliarde de dolari, Disney în jur de 11 miliarde de dolari şi NBCUniversal aproape de 9,5 miliarde de dolari.

Dar lovitura severă a publicităţii a afectat bugetul radiodifuzorilor din Europa, cu cheltuielile Mediaset, ProSiebenSat. 1, RTL şi ITV fie rămân la acelaşi nivel, fie scad în acest an, potrivit Ampere.

Radiodifuzorii publici sunt, de asemenea, din ce în ce mai depăşiţi de rivalii lor din SUA, care se mută pe pieţele lor naţionale cu servicii de streaming.

Se aşteaptă ca BBC să aloce aproximativ 2,1 miliarde de dolari conţinutului de divertisment în 2020, mai puţin de o şesime din cel cheltuit de Netflix la nivel mondial, în timp ce ARD / ZDF din Germania se estimează că va cheltui în jur de 4,2 miliarde de dolari.

Deşi şi-a extins rapid propriile producţii, precum Stranger Things sau Cobra Kai, Netflix îşi cheltuie în continuare cea mai mare parte a bugetului anual pentru achiziţionarea de filme şi spectacole. Aproximativ 4,4 miliarde de dolari din cheltuielile sale de 13,6 miliarde de dolari sunt destinate conţinutului original, potrivit Ampere.

Canalul de servicii de streaming a fost finanţat în ultimii ani prin împrumuturi. Compania are datorii pe termen lung de 15,3 miliarde de dolari.

„Nu există nicio îndoială că Netflix are un avantaj semnificativ în ceea ce priveşte conţinutul, iar capacitatea sa de a produce programe la nivel global se adaugă la avantajul său”, a declarat Richard Greenfield, analist media la Lightshed Partners, într-o notă recentă.

 

Sursa foto: Pixabay