HÂRTIA VA FI ALBASTRA

Apropo.ro / 18.10.2006, 13:58
HÂRTIA VA FI ALBASTRA
Bucuresti, 22 spre 23 decembrie 1989! Plutonul de interventie motorizat, condus de locotenentul Neagu primeste ordin de patrulare prin cartierele marginase. Statia radio a vehiculului functioneaza intermitent, iar mesajele care se transmit intre unitatile de blindate,

Bucuresti, 22 spre 23 decembrie 1989! Plutonul de interventie motorizat, condus de locotenentul Neagu primeste ordin de patrulare prin cartierele marginase. Statia radio a vehiculului functioneaza intermitent, iar mesajele care se transmit intre unitatile de blindate, emisia trunchiata a posturilor de radio si TV informeaza vag despre niste teroristi care ataca televiziunea nationala si arunca in confuzie membrii echipajului.

Costi, unul din cei doi soldati in termen ai plutonului, ajuns sa faca armata in Bucuresti datorita interventiilor tatalui sau, crede ca misiunea oricarui roman, dupa atitia ani de dictatura e sa lupte impotriva sustinatorilor lui Ceausescu, indiferent de ordinele superiorilor si o sustine cu aerul rasfatat si incapatinat al unui baiat de bani gata. Are pe aceasta tema o controversa cu locotenentul Neagu si, profitind de o altercatie dintre colegii lui si un grup de manifestanti, fuge sa lupte la Televiziune, in ciuda amenintarilor si rugamintilor locotenentului.

Soldatul nu ajunge insa la sediul televiziunii ci intr-o vila din apropierea televiziunii unde dintr-o confuzie e luat drept terorist si arestat de grupul mixt de militari si civili care aparau vila, in timp ce restul plutonului porneste in misiunea utopica si riscanta de recuperare a lui Costi, trecind prin cladirea sub asediu a televiziunii, unde locotenentul Neagu e dezarmat si umilit de un colonel isteric si ajungind in cele din urma acasa la Costi unde mama si prietena baiatului il asteapta ravasite de ingrijorare.

Despre film
Hîrtia va fi albastra este al doilea lung metraj al regizorului Radu Muntean. Filmului, o co-productie Multimedia Est si Antena 1, i-au fost alocate 28 de zile de filmare in diverse locatii din Bucuresti. Mai bine spus, 28 de nopti, pentru ca actiunea filmului se petrece in noaptea de 22 spre 23 decembrie 1989.

Hîrtia va afi albastra il prezinta pe Costi, un tanar prins de izbucnirea Revolutiei cu trei luni inainte de a termina armata. Atat el, cat si toate celelalte personaje ale filmului, fie ca sunt soldati, tineri demonstranti deveniti brusc revolutionari sau cadre militare, formeaza un cerc de oameni debusolati, confuzi. „Sunt perfect constient ca, in principiu, spectatorul roman s-a saturat de filme care trateaza direct sau indirect revolutia din decembrie ’89. Intentia mea nu e sa descopar adevarul despre revolutie sau teroristi ci sa spun povestea acelor oameni”.

„Am incercat sa reconstitui in detaliu scenografia, costumele si sunetul epocii pentru ca atmosfera din film sa fie cat mai autentica”, spune Radu. Impreuna cu scenografii Sorin Dima si Camelia Tutulan, si cu Silvana Bratu, responsabila de costume, Radu a reusit ce si-a propus. Au fost create uniforme de postav, raritati la ora actuala, pentru toate personajele cadre militare din film. Fie ca a fost vorba de infanteristi, parasutisti, sau tanchisti, toate uniformele au fost recompuse cu exactitate, castile tanchistilor fiind achizitionate chiar de la un colectionar. „Am avut noroc sa gasim castile in acest fel. Cu uniforma de militie-politie, de exemplu, n-am fost atat de norocosi pentru ca nu mai exista nici macar la muzeu. Am ajuns la Covasna unde am descoperit o fosta cooperativa de pe vremea lui Ceausescu care producea postav. Am luat materialul si-am confectionat noi uniforma cu pricina”, marturiseste Silvana Bratu.

Despre perioada descoperirii si achizitionarii tuturor elementelor de decor ale epocii, cei doi scenografi recunosc ca ” a fost marea noastra incercare, dar de-o mare frumusete totodata”. Pe langa obiecte de decor, precum revistele Cinema si Flacara, sau televizoarele Cromatic, Telecolor si Diamant, pentru filmarile din exterior, cum ar fi cele de la Televiziunea Romana sau Piata Victoriei, au fost achizitionate taburi. Un ABI (autovehicul blindat de interventie) a fost adus tocmai de la Uzina Automecanica Moreni, iar un altul de la Muzeul Militar, un exponat care nu este in stare de functionare fiind „marcat” de gloantele Revolutiei din ’89.

Radu Muntean, despre „Hîrtia va fi albastra”
Sursa de inspiratie a filmului este unul din cele mai mediatizate accidente tragice petrecute in timpul revolutiei romane din 1989, in care doua echipaje blindate ale ministerului de interne venite sa apere o unitate militara, au fost macelarite dintr-o confuzie.

In citeva zile dupa plecarea sotilor Ceausescu, atunci cind romanii nu mai aveau un inamic concret, peste 1000 de oameni au murit in asemenea accidente sau vendete personale. Hîrtia va fi albastra nu ofera insa o perspectiva istorica de tip History Channel, ci isi propune sa restituie emotia acelor zile din perspectiva actorilor marunti ai evenimentelor.

E povestea pierderii inocentei unei generatii si a unei revolte populare care a scos la lumina, in egala masura, ce avem mai bun si mai rau in noi. Si spiritul de solidaritate, dar si egoismul si rautatea, acumulate in zeci de ani de frustrare.

In prima noapte de libertate, militarii primesc ordine de la poeti si actori prin televizor, oamenii sint chemati sa apere sediul televiziunii nationale impotriva inamicilor nevazuti, statiile de emisie-receptie transmit consemne confuze, civilii primesc arme pe baza de buletin iar tiganii sint arestati ca teroristi arabi.

Filmul este, ca si revolutia romana din ’89, o tragicomedie.

Despre actori
PAUL IPATE (Costi)
Paul s-a nascut pe 17 martie 1985 in Bucuresti si este student in anul IV la Universitatatea de Arta Teatrala si Cinematografica I.L. Caragiale, sectia Actorie. Din timpul studentiei, Paul a inceput sa joace in cateva piese de teatru, precum A fost odata in Brooklyn, Chirita of Barzoieni si Ferdinand al VIII-lea, pe scena unui important teatru bucurestean, Teatrul de Comedie. In present, Paul poate fi vazut pe scena Teatrului Casandra in piesa Trilogie Belgradeana. Hîrtia va fi albastra reprezinta debutul lui Paul in lung metraj.

ADI CARAULEANU (Lt. Neagu)
Adi Carauleanu s-a nascut in 1957, in orasul Calafat si a absolvit Institutul de Arta Teatrala si Cinematografica din Bucuresti in anul 1981. De-a lungul carierei sale, Adi a jucat in teatre precum Teatrul „V.I. Popa” din Barlad si Teatrul „Vasile Alecsandri” din Iasi, al carui Director Artistic este din 1997. In cei 25 de ani de cariera, Adi a dat viata unui numar impresionant de personaje teatrale, peste 40, a avut cinci roluri secundare in filme de lung metraj, a scris doua volume de versuri si a regizat doua spectacole de teatru: Ciclopul de Euripide si Romeo si Julieta de W. Shakespeare.

TUDOR AARON ISTODOR (Bobo)
Tudor este student in anul IV la Universitatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematografica, I.L. Caragiale, Bucuresti, sectia Actorie. Pana in prezent a jucat in numeroase piese de teatru, printre care se numara si Sase personaje in cautarea unui autor in regia lui Liviu Ciulei sau Pescarusul, regia Andrei Serban. Pana la rolul din Hîrtia va fi albastra, Tudor a mai avut roluri in filme de scurt metraj, productii UNATC, in serialul TV Baieti buni, cat si in cel mai recent film semnat de Lucian Pintilie, Tertium non datur.

DRAGOȘ BUCUR (Dragoș)
Dragos s-a nascut in 1977 iar in 1999 a absovit Universitatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematografica, I.L. Caragiale, sectia Actorie. Si-a inceput cariera teatrala in anul 1999 si timp de 5 ani a jucat pe scena mai multor teatre din tara, precum Teatrul Notara, Teatrul Bulandra sau Teatrul Municipal din Resita. A lucrat cu regizori de teatru importanti precum Vlad Mugur, Felix Alexa, Ada Lupu sau Petre Bokor. Dragos a debutat in lung metraj in filmul lui Cristi Puiu, Marfa si banii in 2001, iar in 2002 a avut al doilea rol principal al carierei sale in Furia, regia Radu Muntean, pentru care a primit si Premiul UCIN pentru Cel mai bun actor intr-un rol principal. Dragos a mai colaborat si cu regizorul Corneliu Porumboiu la doua filme, Visul lui Liviu si Telephonic Line Temporarly Suspended si a jucat in serialul TV Baieti buni.

ALEXANDRU POTOCEAN (Vasile)
Alex s-a nascut in 1984 la Timisoara. Este student in anul IV la Univeristatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematografica, I.L Caragiale, Bucuresti, sectia Actorie. In prezent Alex lucreaza in proiectul Regele moare la Curtea veche, in regia Marianei Camarasan. Pe langa rolurile sustinute in cadrul examenelor din facultate Alexandru Potocean a mai jucat in doua piese regizate de Iarina Demian, pe scena Teatrului de Comedie din Bucuresti – Biloxi Blues (2006) si Ferdinand al VIII-lea cat si in doua piese din cadrul Tanga Project. Vasile din Hîrtia va fi albastra reprezinta primul rol important de film din cariera sa, Alexandru debutand pe marele ecran cu un rol secundar in filmul lui Cristi Puiu, Moartea domnului Lazarescu.

ANDI VASLUIANU (Aurel)
Andi s-a nascut in 1974, in Bucuresti si a absolvit Academia de Teatru si Film, Bucuresti in anul 1999. De atunci si pana in prezent, Andi este actor al Teatrului „Toma Caragiu” din Ploiesti, avand la activ peste 20 de roluri si face parte din trupa de teatru Passe par tout D.P. Andi este unul din cei mai importanti actori ai generatiei sale si unul din cei mai cunoscuti actori de film din Romania. Filmografia sa cuprinde 30 de titluri de scurt si lung metraje si numeroase premii la festivaluri de film. A debutat in scurt metraj alaturi de regizorul Catalin Mitulescu, jucand in toate filmele acestuia realizate in perioada studentiei (Bucuresti-Wien ora 8:15 si 17 minute intaziere fiind prezentate la Cannes). Andi si-a facut debutul in lung metraj cu personajul Felie, in filmul de debut al regizorului Radu Muntean, Furia, recompensat cu premiul Uniunii Cineastilor din Romania pentru Cel mai bun actor in rol secundar.

De vorba cuÂ…
PAUL IPATE
La casting m-a chemat chiar Radu. M-a sunat si m-a intrebat daca pot sa ma duc. Evident, m-am dus. Castingul a durat o saptamana. Au fost probe intruna. Apoi m-a sunat si mi-a spus ca n-am luat, dar m-a intrebat daca pot totusi sa ma duc la o reclama regizata de el. M-am dus. Intre timp incepusera repetitiile pentru film. Peste cateva luni m-a chemat la o noua proba pe care, de data asta, am luat-o.

Scenariul mi-a placut de la bun inceput. Cand citesti, insa, vezi totul in felul tau si, apoi, la filmari lucrurile au fost total diferite fata de cum mi le-am imaginat eu. In capul meu era mai multa actiune.

Singura experienta pe care am avut-o pe un platou de filmare, inainte de a intra in filmari la Hirtie, a fost la acea reclama pe care am facut-o impreuna cu Radu. Dar m-am adaptat foarte repede, plus ca erau oameni excelenti in echipa de filmare si cred ca am reusit sa ma integrez bine.

Radu e un om excelentÂ… Nu am avut nici o inhibitie in fata lui. Daca voiam sa il intrebam ceva, il intrebam. Daca voiam sa venim cu propuneri, ele erau ascultate si binevenite.

Costi e naiv. Il ia valul din cauza nebuniei si balamucului care erau atunci, in acea noapte. Fiind o fire revolutionara si dorindu-si foarte mult sa scape de sub acel regim a considerat ca e drept sa lupte in Revolutie.

Daca eram in locul lui Costi nu stiu daca as fi facut la fel. Daca acum ar izbucni o Revolutie, nu m-as duce. Clar!As sta linistit acasa, m-as uita la televizor. Asa simt acumÂ…cu toate ca daca atunci as fi fost la varsta de acum cred ca m-as fi dus. Dar n-as fi ajuns departeÂ…m-ar fi oprit tata.

La Revolutie aveam patru ani si stiu ca mama ma ascundea sub pat cum auzea vreun zgomot mai dubios prin preajma. Parintii au hotarat sa ma trimita la tara, impreuna cu unchiul meu. Mi-amintesc momentul in care am intrat in gara: era plina-ochi! N-am putut sa urcam in tren si unchiul meu m-a bagat in compartimet pe geam. In compartiment era, de asemenea, extrem de multa lume. Am stiut unde sa cobor pentru ca recunosteam un pod mai mare peste care trecea trenul inainte de gara de la Roman. Am vazut executia sotilor Ceausescu la televizor, la tara, impreuna cu toate rudele: verisori, matusi, unchiÂ…Mi-amintesc tacerea de atunci. Nimeni nu rostea nici un cuvant. Taceam cu totii si priveam.

Tot ce-mi doresc pentru mai departe este sa fac cat mai multe filme. Intotdeauna mi-am dorit astaÂ…

ADI CARAULEANU
Mai intai a fost numele. „Furiosul” (vezi „Furia”) regizor Radu Muntean! Perfect! Apoi a fost scenariul. Unul excelent! Directorul de imagine: profesionist. In sfarsit, locotenentul Neagu, un personaj „pe muchie de cutit”. Este un om alÂ… timpului sau! Cu nimic iesit din comun. El vrea sa-si duca misiunea la bun sfarsit. UnÂ… militian.

Pe parcursul filmarilor, din discutii nesfarsite cu regizorul (multumesc!) imi place sa cred ca s-a nascut un locotenent cald, prostovan, patern, fanfaron, intelept, caraghios, jalnic, trist, tandru.

Intr-o atmosfera de „gasca nebuna”, inconjurat de oameni tineri, plini de viata si speranta, s-a filmat de seara pana dimineata, aproape o luna de zile, in conditii grele, cu cadre lungi (uneori sase-sapte pagini de text!), cu mici certuri si glume bune, cu un ritm nefiresc, cu tensiuni acumulate, dar si cu detasarea pe care ti-o da un lucru bine facut.

A fost greu si fabulos! Inca o data: multumesc, baieti !

ANDI VASLUIANU
Mi-aduc aminte ca la Revolutie se alerga. Oamenii fugeau din toate partile. Era o nebunie necontrolata. Totul era haotic in mintea oamenilor. Era o agitatie foarte mare si era, totodata, bucurie. Exista un mare entuziasm in oameni si un astfel de om e Aurel! El se duce la Revolutie instinctiv. Am simtit ca e un personaj cu sufletul curat. Ca mai are mici minciuni, orgolii stupideÂ…e firesc. Ele sunt de fapt apanajul acestui personaj pitoresc, dar nu asta e important la Aurel. In fuga asta nebuna spre a apara ceva (nici macar nu stie ce anume) nimereste in niste situatii limita.

Niciodata nu sunt multumit total de ceea ce fac. Sunt ca un croitor. Fac manecile perfecte, dar pun cinci nasturi pentru patru gaici. Gresesc cateodata detalii care nu fac haina perfecta, asa cum mi-as dori-o, si nu sta tot timpul perfect pe personaj.

Am debutat in lung metraj acum cinci ani, in Furia, la Radu. De atunci am legat o pritenenie extrem de frumoasa. Radu e un om cat se poate de natural. Foarte putini oameni din ziua de azi sunt naturali. El este si are o atitudine fireasca in fata tuturor oamenilor cu care interactioneaza. Intre timp am mai lucrat impreuna la reclame. Reintalnirea cu Radu a fost speciala, pentru ca el a scris rolul asta pentru mine. Sigur ca te simti foarte bine, ca actor, gandindu-te la asta, dar responsabilitatea e mult mai mare.

Atat la Furia, cat si acum, Radu a fost extrem de atent la lucrul cu actorii, insa spre deosebire de atunci, cred ca acum a fost mult mai atent la lucrul cu el insusi, a fost mult mai liberÂ… Producatorii, de data asta, l-au lasat sa fie mult mai liber, era mult mai linistitÂ… A putut sa analizeze mai profund subiectul. Colaboreaza cu actorii, nu vine cu temele facute de acasa fara a te lasa sa iti spui parerea despre personaj. Eu i-am facut look-ul lui Aurel. Mi-am lasat mustata si parul lung si apoi m-am prezentat asa la Radu, care a zis: „Ok! Asta e!”.

Orice rol, fie si doar o mica aparitie, este dificil. Ca e Felie, personajul din Furia, ca e AurelÂ…daca vrei sa iti iasa foarte bine, e greuÂ…Cred ca daca as fi primit rolul lui Aurel cu cinci ani in urma, in locul lui Felie, ar fi fost mult mai greu. Experienta acestor cinci ani isi spune cuvantulÂ…

Despre echipa de filmare
RADU MUNTEAN – Regizor
Nascut in 1971 in Bucuresti, Radu a absolvit in 1994 Academia de Teatru si Film, sectia Regie Film. Din 1996 si pana in prezent Radu a regizat peste 300 de spoturi publicitare pentru agentii precum BV McCann Ericsson, Saatchi & Saatchi, DÂ’Arcy, Leo Burnett, Grey, Tempo, Scala J. Walter Thomson, Graffiti BBDO, Headvertising, Next Cap, castigand peste 40 de premii nationale si internationale la festivaluri de publicitate. In 1999 a fost lector universitar la Universitatea Media, Facultatea de Regie Film.

Filmografie si premii:
2006 – Hîrtia va fi albastra/The Paper Will Be Blue, fictiune, 35 mm
Cel mai bun film, EURASIA Film Festival, Antalya 2006
Mentiune Speciala a Juriului, Sarajevo Film Festival 2006
Premiul CICAE, Sarajevo Film Festival 2006
Participari in festivaluri internationale:
Locarno Film Festival; Sarajevo Film Festival; Eurasia Film Festival (Antalya); Festival International du Film Francophone de Namur; Warsaw Film Festival; Montpellier Mediterranean Film Festival; Cottbus Film Festival

2002 – Furia, ficțiune, 35 mm
Premiul Uniunii Cineaștilor din România (UCIN) pentru cel mai bun debut (Opera Prima)
Premiul UCIN pentru cel mai bun actor în rol principal (Dragoș Bucur, Luca)
Premiul UCIN pentru cel mai bun actor în rol secundar (Andi Vasluianu, Felie)
Premiul UCIN pentru cea mai buna imagine (Vivi Dragan Vasile)
Premiul UCIN pentru cel mai bun montaj (Valentin Obretin)
Premiul pentru imagine(Vivi Dragan Vasile) la TIFF 2003

Participari festivaluri internationale:

– 2003 – Montpellier/Franta, Mannheim/Germania, Salonic/Grecia, Sofia/Bulgaria, Palic/Serbia, Sete/Franta;
– 2005 – Bratislava/Slovacia, Febio Fest-Praga/Cehia, Paris/Franta

1996 – Viața e in alta parte, documentar, Beta SP
Premiul Special (sponsorizat de Consiliul Europei) – „Festivalul Video Art” de la Locarno

1996 – Tragica poveste de dragoste a celor doi, ficțiune, Beta SP
Premiul I – Festivalul de Film de la Costinești
Premiul special – Festivalul de Film „Up and Coming” – Hanovra, Germania

1994 – Ea, ficțiune, 35 mm
Premiul Special – Festivalul de Film „Up and Coming” – Hanovra, Germania

1994 – Lindenfeld 1994, documentar Beta SP
Premiul II – Festivalul de Film de la Sibiu
Premiul Special al Juriului și Premiul Special acordat de Fundația Soros la Festivalul de Film Dakino
Premiul pentru documentar acordat de Uniunii Cineaștilor din România (U.C.I.N.) (1994-1995)
Selectat in 18 festivaluri internaționale de film

1992 – Și ei sunt ai noștri , doc. 16 mm
Premiul I pentru film pe 16 mm – Festivalul Național de Film de la Costinești
Premiul Special al Juriului – Festivalul de Film DaKino

RAZVAN RADULESCU – Scenarist
Razvan s-a nascut in 1969 in Bucuresti. In 1993 a absolvit Universitatea Bucuresti – Facultatea de Franceza-Romana, iar in 1997 a absolvit Conservatorul, sectia Regie de opera, de asemenea in Bucuresti. Printre cartile sale publicate pana in acest moment se numara: volumul de povestiri, Tablou de familie (1994), Chef cu femei urate, antologie de povestiri scurte (1995), romanul Viata si faptele lui Ilie Cazane, (1996). Razvan a semnat multe eseuri pentru reviste precum Dilema, Secolul XX, Adevarul Literar si Artistic, Playboy. Pana in present, ca scenarist, Razvan Radulescu a scris, in colaborare cu Cristi Puiu, Marfa si Banii (1999) (prezentat in sectiunea Quinzaine des Realisateurs, Cannes 2000), Niki Ardelean, colonel in rezerva (2000) (in regia lui Lucian Pintilie, prezentat in sectiunea Quinzaine des Realisateurs, Cannes 2003, Hrana pentru pestii mici (2001), Hacker, (2001) (pentru Televiziunea Romana), Offset (2002-2003) (regia Didi Danquart) si Moartea domnului Lazarescu(2004) (castigatorul sectiunii Un Certain Regard, Cannes 2005; nominalizat pentru Cel mai bun scenariu de European Film Academy, Berlin 2005). Razvan este unul dintre scenaristii filmului Hîrtia va fi albastra, alaturi de Alex Baciu si Radu Muntean.

ALEX BACIU – Scenarist
Alex Baciu s-a nascut in Bucuresti in 1977, iar in 1999 a absolvit Universitatea Bationala de Arta Teatrala si Cinematografica, I.L.Caragiale, sectia Regie film si TV. A continuat studiile la Universitatea Bucuresti, Facultatea de Comunicare si relatii publice, pe care a aboslvit-o in anul 2003. Din 2000 si pana in prezent, Alex este actionar si administrator al firmei „Vizavi de presa”. In perioada 2000-2001 a fost Secretar General de Redactie al revistei „CSVD” si in perioada 2002-2004 a devenit SGR al revistelor „Penthouse” si „Stiinta pentru toti”. Ca scenarist, Alex a colaborat cu Razvan Radulescu si Radu Muntean la Hîrtia va fi albastra, facand echipa cu Razvan si pentru scenariul Calatoria lui Gruber”.

TUDOR LUCACIU – Director de imagine
Tudor a absolvit Academia de Teatru si Film, sectia Imagine de film si televiziune, din Bucuresti in 1994. In perioada 1996-2006, Tudor a fost director de imagine la peste 500 de spoturi publicitare. A lucrat ca DoP la documentare ca Bucuresti 2000 (1996), Timpuri Noi Basca Abundentei (1998), videoclipuri muzicale pentru trupe ca Timpuri Noi , Cargo, BUG Mafia, Sensor, Firma, Shukar Collective si a fost 2nd unit DoP la lung metraje precum: 7 Seconds (2005), The Marksman (2005), The Detonator (2006). Tudor Lucaciu a colaborat cu Radu Muntean si la debutul in lung metraj al acestuia, Furia (2002), cand a fost cameraman.

DRAGOȘ VÎLCU – Producator
Dragos este unul dintre cei mai cunoscuti producatori de film si spoturi publicitare din Romania. Este manager al Multimedia Est, companie de productie, care a realizat peste 100 de spoturi publicitare, numai in 2005, pentru clienti externi cat si pentru agentii si clienti interni importanti. Pentru Jocurile Olimpice din Atena – 2004, Dragos a produs clipului Maksim reprezentat de casa de productie Oil Factory INC – London. In 2003 a produs clipul The Rasmus al companiei de inregistrari Urban Def Jam Group – Berlin. In acelasi an a fost si producator al clipului Evanescence al companiei de inregistrari Wind Up Entertainment – New York. Dragos a coprodus documentarul Wedy El Rayan in 2001, care a fost filmat in Africa de Nord, cu acordul si suportul organizatiei U.I.C.N. In 2002 Dragos a fost producator executiv al filmului Furia, regizat de Radu Muntean, produs de Media Pro Pictures, iar in 2005 a fost producatorul executiv al filmului Legaturi Bolnavicioase, debutul in lung metraj al regizorului Tudor Giurgiu.

HÂRTIA VA FI ALBASTRA

Format 1:1.85 / Durata: 95 minute, Dolby Digital
www.hirtiavafialbastra.ro

DISTRIBUȚIA

Costi Paul Ipate
Lt. Neagu Adi Carauleanu
Dragos Dragoș Bucur
Bobo Tudor Aron Istodor
Vasile Alexandru Potocean
Aurel Andi Vasluianu
Mrs. Andronescu Dana Dogaru
Craciun Ion Sapdaru
Lt. Deleanu Cornel Mimi Branescu
Lt. Voinescu Alexandru Georgescu
Col. Argaseala Andrei Traian
Sg. Pana Adrian Vancica
Panghe Constantin Dița
Angela Ana Ularu
Soldat in casa Virgil Aioanei
Dorina Mirela Oprișor
Mr. Costinas Viorel Comanici
Revolutionar in casa Bogdan Dumitrache
Georgescu Gabriel Spahiu
Redactor TVR Valentin Antofi
Soldat poarta TVR Toma Cuzin
Soldat poarta TVR Mihai Muntenița
Revolutionar 1 masina Corneliu Cimpoaie
Revolutionar 2 masina Claudiu Dumitru
Revoltuionar 1 TVR Lucian Ifrim
Revolutionar 2 TVR Marian „Monstru” Duca
Revolutionar 3 TVR Sorin Oroș
Ofiter Unitate Ovidiu Crișan
Subofiter unitate Dumitru Manole
Garda patriotica TVR Traian Tudorica
Femeie TVR Daniela Minoiu
Ranit Dorian Boguta
Transmisionist Catalin Neamțu
Manifestant 1 Rolando Matsangos
Manifestant 2 Leonid Doni

ECHIPA DE FILMARE

REGIA RADU MUNTEAN
SCENARIU RAZVAN RADULESCU, ALEXANDRU BACIU, RADU MUNTEAN
DIRECTOR DE IMAGINE TUDOR LUCACIU
SCENOGRAFIA SORIN DIMA
DESIGNER CAMELIA ȚUȚULAN
COSTUME SILVANA BRATU
MACHIAJ GABRIELA CRETAN
SUNET DRAGOȘ STANOMIR
EDITARE SUNET ELECTRIC BROTHER
MIXAJ ALEXANDER KOLLER
DIRECTOR DE PRODUCTIE DRAGOȘ POTOP
PRODUCATOR EXECUTIV DRAGOȘ VÎLCU

regizor secund HADRIAN MARCU
asistent de regie STANCA RADU
secretara de platou ELENA ENE

coordonatori productie ADRIAN SMEU
CARMEN PEPELEA

locatii LUCIAN ASAN
v asistenti de productie FLORIN NEAGU
RAUL COSMA
ALEX MOLEA

inginer sunet DRAGOS STANOMIR
operator boom NICU CIRMIZAN
consultant muzica RAZVAN RADULESCU
asistent montaj MARIAN POPESCU
asistent machiaj ANDREEA DIRDEA
coafura CLARA TUDOSE
asistent costume ELIZA FRONE
asistent camera 1 GEORGE ILIE
asistent camera 2 ALEXANDRU TUDOR
loader GIANI IVAN
operator video-assist DRAGOS AGAVRILOAIEI
DANIEL BUTNARIU

maestru lumini CALIN CONSTANTIN
electricieni GEORGE URSESCU
GEORGE FLORICA
LAURENTIU BOGATU
DORU PERNEAC

masinist sef MARIAN „MONSTRU” DUCA
masinisti MIHAI POSTASU
DAN PAVEL

recuziter sef MARIUS STANESCU
asistent recuziter sef COSMIN CORNISOR
recuziteri DAN TOMA
COSTEL IRIMIA
VASILE ISPAS
PAUN MARIAN
BRADEA FLORIN
PIRVU SIMION
NITOI IONEL

coordonator constuctii MIHAI ALEXA
pictor decor MIHAI STANCIU
armurier DUMITRU MANOLE
camera car DORU RACEALA
sofer A.B.I CRISTIAN ENACHESCU
cascador RAZVAN PUIU
medic IULIAN GARBAN
sef efecte speciale ADRIAN POPESCU
tehnicieni efecte speciale EMIL ARDELEANU
NICUSOR PETRE
MIHAI TUDORAN
ADRIAN NICA
FLORIN BIVOLARU
ADRIAN SERBANESCU

fotograf platou OLTIN DOGARU
relatii publice OANA RASUCEANU
manager post productie CRISTIAN BURU
editor efecte speciale LIVIU MIRON
colorist KABAN BENEDEK (MAGYAR FILMLABOR)
best light colorist CLAUDIU DOAGA (KODAK CINELABROMANIA)
grupist VICENTIU BONTEA
BEBE DODU

Soferi COSTACHE CLAUDIU
COSTACHE MIHAI
OANCEA MARIUS
POMIAN SILVIU
GRAJDEANU ION
NICULAE IONUT
CHIOVEANU NICOLAE
STAN DOBRE
ION BICLINERU

casting EXIT FILM
camera STOP FILM
pelicula KODAK CINELABS ROMANIA
prelucrare pelicula KODAK CINELABS ROMANIA
lumini / grip MOVIE EQUIPMENT
grup generator MULTIMEDIA FILM
transport MULTIMEDIA FILM
MIHAI TOURS

catering ACTIV CATERING
rulote CINESERV
paza TIGER SECURITY
Coloana sonora:

Je chante avec toi liberte:
Artist: Nana Mouskouri
Autori: Pierre Delanque, Claude Lemesle
Compozitor: Giuseppe Verdi
Aranjament muzical: Alain Goraguer
Editor: Editions Raoul Breton (Catalog CANA)
Copyright: UNIVERSAL MUSIC
Multumiri pentru sprijinul acordat:

Ministerul Apararii Nationale
U.M. 01348
Clubul Sportiv al Armatei – U.M. 02301
Primaria Municipiului Bucuresti
Inspectoratul General de Politie al Municipiului Bucuresti
Muzeul Militar National
Directia Generala de Jandarmi a Municipiului Bucuresti
Uzina Automecanica Moreni
Camelia Voiculescu
Tudor Giurgiu
Bogdan Enoiu
Laura Georgescu-Baron
Sorin Popescu
Costin Popescu
Raluca Feher
Codin Caradinu
Mihai Tatulici
Sorin Enache
Mr. Gabriel Munteanu
Col. Vasile Popa (Muzeul Militar National)
Col.(r)Gheorghe Lazar (Muzeul Militar National)
Lt. Bogdan Pascutoi
Mihai Nagy
Andrei Mainescu
Aurel Andrei
Valentin Antofi
Aurelian Vulpasu

Distribuit în România de: Transilvania Film

Tags: