Haute Couture 2006, Paris

Apropo.ro / 16.03.2006, 18:18
Haute Couture 2006, Paris
Calendarul oficial a fost creat doar pentru opt case de haute couture: Chanel, Christian Dior, Christian Lacroix, Jean Paul Galtier, Givenchy, Dominique, Adeline Andre, si Franck Sorbier. Doua nu au raspuns la apel, dar ne-am obisnuit cu ideea. In schimb au fost invitati Giorgio Armani,

Calendarul oficial a fost creat doar pentru opt case de haute couture: Chanel, Christian Dior, Christian Lacroix, Jean Paul Galtier, Givenchy, Dominique, Adeline Andre, si Franck Sorbier.

Doua nu au raspuns la apel, dar ne-am obisnuit cu ideea. In schimb au fost invitati Giorgio Armani, Elie Saab, Mauritio Galante, Valentino si Phelipe Oliveira Batista, deja a doua oara prezenta in lista oficiala, dublu castigator al bursei LVMH si BEAMS din Japonia.

Pentru prima data apare in program Christophe Josse, fosta mana dreapta a Rosei Torrente. Nu trebuie sa uitam calendarul „off” in care mai bine de 20 de creatori au profitat de perioada prezentarilor haute couture.

Fenomenul haute couture nu se manifesta nicaieri in lume ca in Franta. De exemplu, o rochie Dior din aceasta colectie a beneficiat de 15 perechi de maini pentru a fi terminata la timp. In ateliere se dezvolta o atmosfera de familie, echipa este prezenta zi si noapte inaintea prezentarilor. Aceasta munca titanica de creatie si de realizare este motivul preturilor. Nu ne putem imagina o rochie sub 15.000 Euro. Dar ce este „la Haute Couture”?

Pentru Karl Lagerfeld inseamna ” a crede pentru un moment ca realul nu mai exista”.

Christian Lacroix vede mai degraba ” un jurnal personal, o autobiografie, haute couture-ul este intim” . Si a decis sa ne duca pe meleagurile lui natale cu o colectie ce reia influentele primordiale: Goya, Vallauris, Arles si corida. Christian Lacroix incearca sa regaseasca emotia, ” sa recapteze energia aparuta in 1987″, la prima sa prezentare. Paleta sa se intinde in toata plenitudinea rosului, a albastrului profund. Mici rochii-bula din matase, magnificele sale rochii-furou, dantele si muselina pentru o femeie ce alege accentele subtile. Lacroix ne da inca o data o frumoasa lectie de poezie, revenind la culorile sale fetis.

Cu Jean Paul Gaultier plecam in calatorie. Costume folclorice, pantaloni de influenta araba, haine militare, un mix de forme si detalii absolut moderne acompaniate de elementele sale fetis: corsetul si haina taiata cu mare precizie, de aceasta data sub forma de tunici sau bolerouri. Broderii pretioase, o vesta din matase cu rubine, bluza de matase galbena brodata cu aur, panglici in lame brodate cu strasuri si perle, pe o rochie bej. Un mic sutien brodat cu paiete aurii sau safire si perle pe o tunica purpurie, ca sa nu mai vorbim de centurile-bijuterii.

Cat despre Galliano, el ne propune o vara sangeroasa. Reinterpreteaza stilul Mariei Antoaneta sau altfel spus, face o traducere trash a curtezanelor de la curtea lui Louis XVI: piele pudrata sub voalete rosii sau negre, par tapat pentru o atitudine hipnotica. Fastul regal sub semnatura sa este pasional, corsetele sunt rupte, detaliile sunt cu predilectie capete de mort si tatuajele gotice discrete, cu inscriptia „1789”. Matasea rosie apare in fante, ca taieturile sangeroase de sabie. Pardesiele sunt deschise peste rochii de culoarea pielii, ornate maiestuos cu simboluri religioase. Un frumos furou din piele este pictat de mana, de altfel este una dintre piesele din piele maron sau rosie, pictate sau brodate.

Galliano incarneaza inca o data muza propriei prezentari, in negru si cu sabia ridicata, pentru a marca relatia viscerala cu creatiile sale.