H&M: haine si mister (Exclusiv)

De: Gabriela Voicu / 24.03.2011, 09:30
Inainte de deschiderea primelor magazine H&M in Romania, Apropo.ro a aflat de la sursa tot ce se putea afla despre intentiile retailerului suedez.

Romania asteapta cu nerabdare deschiderea primelor
magazine H&M
. Pe 25 martie va fi inaugurat cel din AFI
Palace Cotroceni, iar cel din Unirea Shopping Center Bucuresti va
fi deschis pe 26 martie.
Al treilea magazin inaugurat de suedezi va fi in Baneasa Shopping
City si isi va deschide portile pe 31 martie. Urmatoarele vor fi
magazinele din Plaza Romania si Bucuresti Mall, care se vor
deschide pe 8 si 15 aprilie.

Primul magazin H&M din afara Bucurestiului se va deschide in
Brasov, in Unirea Shopping Center, pe 29 aprilie 2011.

In ziua deschiderii fiecarui magazin, primii 100 de clienti vor
primi un card in valoare de 80 de lei, care va putea fi folosit in

magazinele H&M din Romania
.

Isterie la deschiderea magazinului
Roberto Cavalli H&M in Amsterdam


Magazin Roberto Cavalli H&M deschis in Amsterdam
de pe
tare.ro

Apropo.ro a stat de vorba cu Laura Sinca,
marketing and PR manager pentru H&M Romania, care ne-a
dezvaluit mai multe detalii despre lansarea magazinelor din
Romania.

De la „clientii nostri sunt ambasadorii
H&M” la „avand in vedere ca…”

Apropo.ro:
Luand in considerare contextul economic actual, ce v-a
determinat sa lansati H&M in Romania acum? De ce nu mai devreme
sau mai tarziu?

LS:
Romania este o piata interesanta, cu o populatie numeroasa,
interesata de moda. Din ceea ce am remarcat, romanii isi doresc de
mult timp ca H&M sa deschida magazine in Romania.

Apropo.ro:
Care sunt principalii concurenti H&M, pe segmentul de
piata pe care se incadreaza H&M?

LS: In
fiecare piata in care opereaza, H&M concureaza cu marci
internationale de fashion, dar si cu retele de magazine locale,
centre comerciale si retaileri independenti. Mai mult decat atat,
noi insine ne consideram cei mai acerbi competitori ai nostri. Ne
evaluam in mod constant in raport cu performantele anterioare, iar
obiectivul este sa ne surprindem mereu clientii si sa le depasim
asteptarile.

Apropo.ro:
Care este target-ul H&M? Care sunt particularitatile
consumatorului roman in comparatie cu cele ale unui consumator
vest-european?

LS:
Clientii nostri tipici sunt aceiasi in toate tarile: de obicei,
vorbim despre femeile interesate de moda.

Nicole Richie si Nikki Hilton,
cliente H&M

Apropo.ro:
Ce venituri estimati in primul an de la
lansare?

LS:
Avand in vedere ca suntem o companie listata la Bursa si ca operam
intr-o piata extrem de competitiva, nu putem dezvalui cifre.

Apropo.ro:
Care este suma medie investita pentru lansarea unui magazin
H&M in Romania?

LS:
Avand in vedere ca suntem o companie listata la Bursa si ca operam
intr-o piata extrem de competitiva, nu putem dezvalui cifre.

Apropo.ro:
Ce experienta profesionala are noul country manager
H&M, domnul Carlos Duarte?

LS:
Carlos Duarte este country manager pentru Romania, Polonia, Ungaria
si Slovacia. Inainte de aceste tari a ocupat aceeasi pozitie pentru
Elvetia.

Apropo.ro:
Care este obiectivul domnului Carlos Duarte in functia de
country manager H&M pentru Romania? Pe ce perioada se extinde
numirea domnului Duarte in functie?

LS:
Avand in vedere ca suntem o companie listata la Bursa si ca operam
intr-o piata extrem de competitiva, nu putem dezvalui cifre.

Apropo.ro: Cate locuri
de munca sunt disponibile in Romania in magazinele H&M (cati
angajati vor fi in fiecare magazin)?

LS:
Prima etapa a recrutarii a presupus aproximativ 400 de posturi,
atat pentru magazine, cat si pentru biroul nostru din Romania.
Magazinul H&M din AFI Palace Cotroceni va avea in jur de 60 de
angajati, cel din Unirea Shopping Center aproximativ 80, in
magazinul din Baneasa Shopping City vor lucra 50 de persoane, 35 in
Plaza Romania, 35 in Bucuresti Mall. Magazinul nostru din Brasov
(Unirea Shopping Centre) va avea 30 de angajati.

Apropo.ro:
Cum a decurs recrutarea? Au fost multi candidati la
interviurile pentru angajare?

LS:
Am organizat procesul de recrutare impreuna cu agentii specializate
din Romania, iar la interviuri au participat si reprezentanti
H&M din alte piete. Am primit multe aplicatii, pe diverse
pozitii, si am intalnit multi candidati talentati.

Apropo.ro:
Angajatii H&M vor purta uniforme in timpul serviciului?
Exista un set de reguli pe care acestia le vor urma?

LS:
Angajatii H&M nu sunt obligati sa poarte uniforme in timpul
serviciului. Toti angajatii H&M isi desfasoara activitatea pe
baza unui „Cod de conduita” interna si a valorilor H&M.

Apropo.ro: Angajatii
H&M beneficiaza de training in prima etapa a
angajarii?

LS:
Toti angajatii H&M au beneficiat de un stagiu complet de
pregatire in Polonia si Elvetia, piete H&M experimentate,
asemanatoare celei din Romania. Credem cu tarie in sprijinul
echipei, de aceea angajatii nostri invata de la colegii lor din
aceste tari. Astfel se familiarizeaza cu modul de lucru la H&M
si cu cele mai bune exemple de customer service.

Apropo.ro:
Ce salariu va avea, in medie, un angajat H&M
Romania?

LS:
Avand in vedere ca operam intr-o piata competitiva nu putem
dezvalui asemenea informatii.

Apropo.ro:
Angajatii H&M au anumite beneficii in cazul in care
achizitioneaza produse H&M?

LS:
Avand in vedere ca operam intr-o piata competitiva nu putem
dezvalui asemenea informatii.

Apropo.ro:
La ce ora vor fi deschise primele doua magazine, pe 25 si
26 martie? Cati clienti anticipati ca veti avea in prima zi si ce
masuri de securitate veti lua?

LS:
Magazinele noastre se vor deschide la ora 11.00 in datele anuntate
(AFI Palace Cotroceni pe 25 martie, Unirea Shopping Centre pe 26
martie, Baneasa Shopping City pe 31 martie, Plaza Romania pe 8
aprilie, Bucuresti Mall pe 15 aprilie si Unirea Shopping Centre din
Brasov pe 29 aprilie).
Avand in vedere ca suntem o companie listata la Bursa si ca operam
intr-o piata competitiva, nu putem face speculatii referitoare la
cifre si nu putem comenta procedurile de securitate.

Apropo.ro: Ce surprize
le pregatiti primilor clienti H&M?

LS: La
toate deschiderile noastre, primii 100 de clienti care ne trec
pragul vor primi cadou un voucher de cumparaturi in valoare de 80
RON.

Apropo.ro:
Ce evenimente pregatiti pentru lansare (exista vedete care
au confirmat sustinerea unor concerte)?

LS:
Avand in vedere ca operam intr-o piata competitiva nu putem
dezvalui asemenea informatii.

Apropo.ro:
Produsele H&M vor avea preturi adaptate la piata
romaneasca sau ele se mentin conform unor standarde
internationale?

LS:
Preturile din Romania respecta politica de pret internationala,
ceea ce inseamna ca vor fi aliniate preturilor din magazinele
H&M din toate pietele noastre.


Sadale din colectia H&M, sezonul
primavara-vara 2011

Apropo.ro:
In ce tari sunt fabricate produsele care vor fi vandute in
Romania?

LS: In
Romania se vor vinde aceleasi produse ca in restul pietelor
H&M. Articolele noastre sunt produse in fabrici din Europa si
Asia.

Apropo.ro:
H&M comercializeaza si produse pentru masuri
XXL?

LS:
Da, masura cea mai mare care va exista disponibila pentru femei, in
anumite magazine H&M din Romania, este XXXL. In plus, pentru un
ghid complet al marimilor, va rugam sa vizitati sectiunea „Size
Guide” de pe site-ul nostru de relatii cu clientii.

Apropo.ro:
Din punct de vedere calitativ, dar si stilistic, ce
diferentiaza produsele H&M de altele?

LS:
H&M vinde moda de calitate la cel mai bun pret din piata –
acesta aste argumentul nostru competitiv. Mai mult decat atat,
H&M este o companie bazata pe design, cu peste 100 de designeri
colaboratori; in primul rand, ne cream colectiile pentru clientii
nostri – creeaza-ti
propriul stil cu H&M
.

Apropo.ro: H&M se
incadreaza in categoria magazinelor de lux din
Romania?

LS:
In niciuna dintre pietele pe care opereaza, H&M nu se
pozitioneaza ca o marca de lux, ci ca un lant de magazine care se
adreseaza tuturor categoriilor de clienti.

Apropo.ro:
Vor exista servicii conexe comercializarii produselor
vestimentare si accesoriilor?

LS: Nu
vor exista servicii conexe.

Apropo.ro:
Ce vedete reprezinta brand-ul H&M la nivel
mondial?

LS:
Modelele ultimei campanii H&M sunt Gisele Bündchen, Frida
Gustavsson, Raquel Zimmermann, Freja Beha Erichsen si Elisa
Sednaoui.

Coco Rocha pentru H&M

Apropo.ro:
Ce vedete din Romania vor fi imaginea H&M la nivel national?
Daca nu exista inca propuneri in acest sens, ce vedeta din Romania
ar fi potrivita pentru a fi imaginea H&M?

LS:
Campaniile publictare H&M sunt campanii globale, repezentate de
aceiasi ambasadori in toate pietele noastre. La nivel local, toti
clientii nostri care au o pasiune pentru moda si isi doresc sa isi
poata exprima stilul si personalitatea sunt ambasadori
H&M.

Apropo.ro:
Ce metode veti folosi pentru promovarea produselor H&M
in primul an? Online, TV, print, radio?

LS:
Folosim un mix de comunicare complex si atent echilibrat, care se
adreseaza clientilor nostri din toate categoriile de target.

Apropo.ro:
Veti oferi posibilitatea
clientilor din Romania de a achizitiona si online produsele
H&M?

LS:
Site-ul www.hm.com/ro exista si este functional. La aceasta adresa,
clientii nostri se pot informa despre ultimele colectii H&M din
magazine, pot afla despre oportunitatile de cariera la H&M,
despre serviciile dedicate lor (precum cardurile de cumparaturi –
Fashion Cards), despre tendinte. Deocamdata, site-ul din Romania nu
ofera serviciul de online shopping.

Scurta istorie
H&M

Dincolo de informatiile de mai sus, mai mult
sau mai putin disponibile din diverse motive, trebuie stiut
ca H&M Hennes & Mauritz AB
(cunoscuta ca H&M)
este un lant de magazine de imbracaminte din Suedia. Grupul H&M
are in prezent aproximativ 87.000 de angajati, care lucreaza in
circa 2.200 de magazine din 37 de tari si este al treilea mare
retailer de imbracaminte la nivel mondial, dupa grupul american Gap
si Inditex din Spania. In iunie 2007, compania avea 1.420 de
magazine, comparativ cu 1.244 unitati in iunie 2006.

Compania a fost fondata in 1947 si initial a
fost numita Hennes, corespondentul suedez al cuvintelor „al ei”,
apoi a devenit Hennes & Mauritz, odata cu dezvoltarea
colectiilor masculine ale brand-ului. Primul magazin din afara
Suediei a fost deschis in Novegia, in 1964.

Carlos Duarte a fost desemnat country manager H&M pentru
Romania, Polonia, Ungaria si Slovacia, dupa ce a ocupat aceeasi
functie in Elvetia.

Gisele Bundchen pentru H&M
2011

Cea mai mare piata este Germania, urmata de Marea Britanie si
Suedia. H&M are 377 de magazine in Germania,
in Marea Britanie 192 si in Suedia 168, iar cele mai multe dintre
hainele comercializate sunt fabricate in Asia si Europa. In 2007,
designerul Roberto Cavalli a realizat o colectie pentru H&M,
dupa Karl Lagerfeld, Stella McCartney si Viktor&Rolf. Si
cantareata Madonna colaborat cu celebrul brand, pentru
colectia „M by Madonna”
din 2007.

Stiati
ca…

– H&M a fost plasata de Interbrand pe locul 21 intre
cele mai valoroase branduri din lume
, atat in 2009 cat si
in 2010, cu o valoare de piata estimata intre 8 si 11 miliarde de
euro?
– In 2009 s-a anuntat ca H&M va lansa o colectie semnata Jimmy
Choo si, potrivit Wall Street Journal, a fost prima data cand
celebra casa de moda a colaborat cu un brand de masa.
Romania este prima tara in care H&M lanseaza 6
magazine
la o distanta mica de timp? Este o premiera
pentru acest brand care, pana acum, nu a lansat niciodata, in nicio
tara, mai mult de 3 magazine la o distanta de timp atit de
mica!
– H&M are un magazin deschis in Uzbekistan, dar nu are niciun
magazin in Australia, iar fanii marcii au deja un topic pe facebook despre acest lucru?
– S-a spus ca intr-un magazin H&M din New York, hainele
nevandute erau taiate pentru a nu putea fi folosite sau puse din
nou in vanzare?
– Centrul de design din Stockholm este supranumit „The white room”
(camera alba)
– H&M a declarat un profit de peste 2 miliarde de euro la
finalul anului financiar 2010?
H&M nu detine nicio fabrica proprie, in
schimb cumpara bunurile din fabrici independente din Asia si
Europa?
– Exista o aplicatie H&M disponibila pentru iPhone?
– Stefan Persson, proprietarul H&M a cumparat, in 2010, un
ansamblu de cladiri in Londra, pe Regent Street, pentru 259 de
milioane de euro?