Holden Monaro CV8

Apropo.ro / 26.06.2002, 12:23
Holden Monaro CV8
Cu toate ca reprezinta General Motors in tara cangurilor, Holden este o marca destul de putin cunoscuta in Europa. Reputatia de marca sportiva si-a dobandit-o mai ales in cursele GT, acolo unde "tine piept" unor rivali ca Dodge Viper GTS, Lamborghini Diablo SV-R, Porsche 996 GT 3 sau Ferrari

Cu toate ca reprezinta General Motors in tara cangurilor, Holden este o marca destul de putin cunoscuta in Europa. Reputatia de marca sportiva si-a dobandit-o mai ales in cursele GT, acolo unde „tine piept” unor rivali ca Dodge Viper GTS, Lamborghini Diablo SV-R, Porsche 996 GT 3 sau Ferrari 360 Modena.

Istoria familiei Monaro incepe in anul 1968, odata cu aparitia versiunii HK Monaro GTS. In decursul a peste trei decenii, Monaro a trecut de la un design butucanos tipic american intalnit la seriile anilor 70 – 80, la o alura fluida, tipica de sport coupe european. Holden Monaro emana o personalitate sportiva, pusa in valoare mai ales prin spoilerele profilate, care includ prize de aer pentru ventilarea „diavolului” de sub capota.

Un alt aport la aerodinamica buna, o aduc… capota fluida, continuata de parbrizul indraznet inclinat si plafonul „coborat” cu 40 mm, fata de versiunea anterioara. Partea posterioara a lui Monaro continua tenta de sportivitate prin luneta plonjata, care ii da ansamblului: „luneta – plafoniera – parbriz”… alura unui arc de cerc.

Pentru un look impunator, Monaro a fost dotat cu esapament cromat dublu, pozitionat in partea stanga, integrandu-se in josul spoilerului spate. Blocul optic-spate este si el specific pentru un coupe sportiv, stilistii optand pentru un design oval, gandit ca o continuare a profilului lateral al caroseriei. Pragurile au fost redimensionate pentru o „curgere” cat mai buna a aerului in lungul caroseriei.

La interior, stilul preia tema planselor de bord ale modelului Commodore, insa habitaclul are parte de o finisare particularizata. Interiorul din piele este disponibil in ambele versiuni CV6 si CV8. Pentru varianta „mai cuminte”, adica CV6, Monaro propune un interior in care abunda pielea de culoare neagra, in timp ce pentru CV8 se poate alege intre bleu, rosu, antracit sau galben (Devil). Instrumentarul de bord este bine distribuit pe consola centrala, remarcandu-se ingemanarea dintre cadranul vitezometrului si cel al turometrului – un alt detaliu tipic GM.

Pe timpul noptii, iluminarea plansei de bord este variabila, putand fi „ajustata” in functie de alegerea soferului. Nota bene, ca la mai toate automobilele sport, pedalierul este „sculptat” in aluminiu si perforat, iar levierul schimbatorului de viteze este cromat. Pentru a nu va pierde in imensitatea continentului australian, Holden propune pentru Monaro un util sistem de navigatie prin satelit. Tenta de atlet este potentata si de scaunele din piele cu 8 reglaje electrice, asta in timp ce soferul poate folosi 3 memorii pentru configuratii diferite.

Un punct de atractie al interiorului este inlocuirea banchetei spate cu doua scaune, pentru un plus de confort si siguranta pentru pasageri. Monaro mai beneficiaza, de asemenea, de avantajul geamurilor electrice, al instalatiei de aer conditionat cu doua zone de climat. Instalatia de sonorizare… Premium – stereo – poate dezvolta pana la 260 watti, comenzile fiind montate pe coloana de directie, iar magazia de CD-uri poate primi pana la 10 unitati. Tot in echipare standard Monaro beneficiaza de ABS, sistem de control al tractiunii si de suspensii sport. Partea de motorizari este asigurata de doua propulsoare, un V6 si puternicul V8 al casei.

V6 Ecotec, cu o cilindree de 3,8 litri, dezvolta 131 CP in asociere cu o cutie automata cu 4 rapoarte. Versiunea supersportiva CV8 foloseste o cutie automata cu 4 rapoarte sau una manuala cu 6 trepte si dispune de un V8 de 5,7 litri cu 304 CP, in timp ce cuplul maxim atinge 460 Nm. Monaro se asambleaza la fabrica din Boisbriand intr-un ritm de 20.000 de exemplare anual, iar pretul de achizitie al unui CV8 nu depaseste suma de 34.194 Euro.

Sursa: www.autoshow.ro

Tags: