Hostel – Caminul ororilor (2005)

Apropo.ro / 21.03.2006, 18:44
Hostel - Caminul ororilor (2005)
Producatorul de filme, renumit pe plan internațional Quentin Tarantino, prezinta filmul HOSTEL de Eli Roth, urmatorul film al acestuia dupa debutul de succes al scriitorului-regizor cu filmul din anul 2002, CABIN FEVER. Mult mai înfiorator decât opera lui Eli Roth,

Producatorul de filme, renumit pe plan internațional Quentin Tarantino, prezinta filmul HOSTEL de Eli Roth, urmatorul film al acestuia dupa debutul de succes al scriitorului-regizor cu filmul din anul 2002, CABIN FEVER.

Mult mai înfiorator decât opera lui Eli Roth, filmul HOSTEL este o mixtura de fapte dintre cele mai terifiante legate de natura umana și despre lumea ce ne înconjoara, adunate din multe povestiri imposibil de crezut, dar adevarate, despre traficul de carne vie, despre crima organizata la nivel internațional, și despre sex-turism.

Cu o grafica neînduratoare și adânc deranjanta, este sigur ca filmul va șoca și pe cei mai tari fani ai genului.

HOSTEL spune o poveste despre doi studenti americani dornici de de aventura, colegi și buni prieteni , Paxton și Josh , care pornesc in calatorie cu rucsacul în spate prin toata Europa dornici de a acumula experiențe cât mai fanteziste din periplul lor, alaturi de noul lor prieten Oli, un islandez întâlnit pe drum.

Paxton și Josh sunt incitați de povestea spusa de un alt calator ,care le descrie un loc fabulos, un fel de nirvana pentru turistii neconventionali din America – un anume camin dintr-un orașel pierdut pe undeva în Slovacia ,plin de femei pe atât de disperate pe cât sunt de frumoase.

Cei doi prieteni americani ajung acolo și agața cu multa ușurința doua frumuseți exotice, Natalya și Svetlana.

De fapt, acest lucru se întâmpla cu o prea mare ușurința… Pentru ca se distreaza foarte bine unde se afla, total inconștienți de ceea ce se întâmpla în jur, cei doi americani se gasesc repede prinși într-o capcana sinistra descoperind ca aceasta ia proportii nebanuite, scoțând la iveala cele mai întunecate și bolnave trasaturi ale naturii umane.

DESPRE PRODUCȚIE

Scriitorul/regizorul Eli Roth este întotdeauna în cautarea unor cai pentru a înfricoșa și speria lumea; în pofida acestor lucruri și într-un mod diferit de cel al majoritații autorilor de horror, Eli Roth știe ca adevaratele povești de viața și revelațiile acestora despre cele mai negre strafunduri ale naturii umane sunt de cele mai multe ori mult mai înfricoșatoare decât monștrii și strigoii.. Cu filmul sau de debut, CABIN FEVER, el a transformat titlurile din ziare care vorbeau despre o bacterie fatala , mâncatoare de carne de om, într-o îngrozitoare baie de sânge careia îi cad victime niște tineri aflați în vacanța . Acum, în filmul HOSTEL, Eli Roth își gasește inspirația din nou în evenimente reale, însa de data aceasta cu rezultate și mai tulburatoare.

Eli Roth a descoperit germenul creator pentru filmul HOSTEL in timpul unei conversații târzii în noapte avute cu prietenul sau Harry Knowles, webmaster-ul site-ului Aintitcoolnews.com. „Noi discutam despre cele mai îngrozitoare lucruri pe care le poți gasi pe internet”, își amintește Eli Roth. „Cautam ceva care sa mearga dincolo de violența obișnuita, accidente de skateboard sau imaginile cele doua fete japoneze care vomita una în gura celeilalte într-o cada de baie.”

Harry Knowles a pretins ca a dat peste lucruri atât de înspaimântatoare încât la început a ezitat sa-i vorbeasca despre ele lui Eli Roth, lucru care l-a facut pe regizor și mai curios. Harry Knowles în cele din urma i-a indicat lui Eli Roth un link catre un website; iar ceea ce Eli Roth a descoperit l-a tulburat mai mult decât și-ar fi imaginat vreodata: undeva în Thailanda, o afacere facea profit de pe urma instinctului visceral de a ucide. Pentru o taxa de 10.000 de dolari, oricine era doritor era condus într-o camera, i se îmnâna o arma încarcata și îi era oferita o alta ființa umana aflata la dispoziție pentru a fi ucisa.

„În mod instantaneu acest concept mi-a creat o stare de greața”, își aduce aminte Eli Roth. „Dar , pe de alta parte, era adevarat. Oamenii sunt bolnavi. Nu au limita la raul pe care doresc sa-l faca altor persoane și asta pentru propria lor placere, este cel mai îngrozitor lucru. Ideea aceasta mi-a ramas întiparita în minte.”

Site-ul în cauza pretindea ca în Thailanda practica era perfect legala, și aceasta pentru ca victimele participau prin libera lor voința. Acestea erau persoane disperate, extrem de sarace, ale caror familii mureau de foame. Prin acest sacrificiu de sine, ei reușeau sa faca rost de bani, destui pentru ca membrii familiilor lor sa poata supraviețui. „Website-ul facea acest lucru sa sune ca și cum viitori ucigași erau niște facatori de bine, ca și cum ei ar fi facut un serviciu victimelor, prin aceasta mod schema bizara de asigurare de viața”, spune Eli Roth.

Eli Roth a fort atât de șocat de aceasta descoperire încât imediat a început sa lucreze la un documentar despre acest subiect; dar, curând a început sa se gândeasca la pericolul care-l paște spunînd adevarul. „Sa zicem ca aș fi gasit pe cineva cu legaturi în vreo organizație care a profitat de crime, s-ar fi gândit ei oare de doua ori înainte de a ma elimina?” spune el. Nesigur de cum sa acționeze în deplina securitate, Eli Roth a renuțat la plan.

Intretimp, filmul de debut al lui Eli Roth, CABIN FEVER, a fost lansat și a devenit cel mai profitabil film din anul 2003 al companiei Lion Gate Film, strângând în cele din urma peste 100 de milioane de dolari în întreaga lume. Eli Roth a început o serie de contactei la Hollywood, printre care și cu Mike Fleiss și Chris Briggs, producatorii care au realizat remake-ul THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE.

Fleiss și Briggs doreau sa faca un film de groaza numit HOSTEL, în care era vorba despre doi tineri ce calatoreau cu rucsacul în spate prin Europa Centrala. „Am facut un numar destul de mare de calatorii și drumeții cu rucsacul în spate pe când eram la colegiu, la fel au facut Chris și Mike, și ne-a încântat ideea de a face un film de groaza într-o ambianța cu totul speciala, pe care n-am mai vazut-o de la filmul AN AMERICAN WEREWOLF IN LONDON „, spune Roth. „Dar nici unul dintre noi nu știa de fapt despre ce era vorba în film, în afara titlului și a locului în care avea sa se desfașoare.”

Ideea pentru filmul HOSTEL statea în repaus de vreo doi ani, pâna când într-o dupa-amiaza Eli Roth a avut o revelație: de ce filmul HOSTEL n-ar putea trata tema afacerii cu crime pentru profit aidoma celor din Thailanda. Eli Roth și-a imaginat reaseșezarea poveștii în Slovacia, o locație destul de aproape de rutele de calatorie obișnuite: Paris, Amsterdam, și Spania, dar și, intr-un fel, la marginea Europei mai puțin frecventate. El și i-a imaginat pe cei doi tineri americani naivi, care calatoreau cu rucsacul în spate, cazând prada în lumea groaznica a torturii organizate și a crimei. Și brusc și-a dat imediat seama ca avea o poveste de spus.

În acel moment, Eli Roth nu se putea decide între mai multe proiecte pe care voia sa le regizeze, urmatorul pas dupa filmul CABIN FEVER. Nesigur de ce proiect avea sa urmeze, el l-a întrebat pe bunul sau prieten Quentin Tarantino daca ar putea sa-i dea niște sfaturi și a sfârșit prin a-l coopta și pe el la noul sau proiect HOSTEL. Quentin Tarantino parca innebunise”. Spune în continuare Eli Roth „Quentin este un tip tare animat, dar nu l-a vazut niciodata mai extaziat. Mi-a raspuns ca este cea mai grozava idee pentru un film horror de vreo câțiva ani încoace! „Lasa deoparte tot ceea ce lucrezi acum la studiuori – du-te și scrie acest film ACUM „, m-a îndemnat el.

Inspirat de entuziasmul lui Quentin Tarantino, Eli Roth și-a scos telefonul din priza, și-a închis adresa sa de e-mail, s-a încuiat singur în birou sau și a început sa scrie cu înfriguare „Îl sunam pe Quentin o data la câteva zile daca ramâneam blocat într-un punct mort al povestirii, și el ma ajuta, ma reasigura ca mergeam pe drumul cel drept și cel bun, sau ma ajuta sa ies dintr-un blocaj al firului narativ”, își amintește Eli Roth. „Era chiar incredibil sa ai pe cineva precum Quentin sa te ajute. Ma trezeam ca scriam aproape 20 de pagini pe zi. Pur și simplu nu ma puteam opri.”

La trei saptamâni dupa conversația pe care Eli Roth a avut-o cu Quentin Tarantino, Roth i-a aratat o versiune de scenariu lui Boaz Yakin și lui Scott Spiegel, partenerii lui Eli Roth în compania lor de producție de filme de groaza, Raw Nerve.

Eli Roth i-a aratat un scenariu revizuit și lui Qentin Tarantino.Tarantino a fost un așa de mare fan al scenariului lui Roth încât a decis imediat ca filmul HOSTEL sa fie urmatorul sau proiect „Quentin Tarantino Prezinta” și imediat s-a alaturat echipei de producție în calitate de Producator Executiv.

Producatorii Mike Fleiss și Chris Briggs au contribuit ulterior și ei cu propriile lor idei la scenariul lui Eli Roth, rezultând astfel o varianta gata de a intra în producție , mai înfricoșatoare decât cea dinainte. Electrizați de dinamismul scenariului, producatorii s-au și repezit sa treaca la realizarea filmului.. O luna mai târziu, s-au deschis birourile de producție la Praga.

Pentru rolurile principale ale celor doi prieteni și colegi de facultate, Paxton și Josh, Eli Roth i-a distribuit pe actorii americani Jay Hernandez, cunoscut pntru rolurile din filmele FRIDAY NIGHT LIGHTS, LADDER 49 și TORQUE, și pe Derek Richardson (DUMB AND DUMBERER). Având scris un scenariu care le permitea actorilor straini sa vorbeasca imperfect limba engleza, Eli Roth a putut sa distribuie în celelalte roluri actori din Cehia (cu ecepția lui Eythor Gudjonsson, un actor de origine islandeza, pe care Eli Roth l-a întâlnit în timp ce promova filmul FEVER). Printre actorii de origine ceha din distribuția filmului se numara Jan Vlasak, unul dintre actorii de top din țara sa, celebru pentru rolurile interpretate în piesele lui William Shakespeare, și Barbara Nedelijakova, care a câștigat înterpretarea rolului Nataliei, fermecatoarea femeie fatala.

Actorii cehi au fost încântați sa interpreteze roluri care erau mai mult substanțiale decât cele oferite în mod obișnuit de catre producțiile americane. „Cele mai multe filme americane care s-au filmat în Praga aveau în distribuție actori din Statele Unite ale Americii sau din Anglia, iar actorii cehi nu primeau decât niște roluri mici și de obicei ei sunt dublați „, spune Barbara Nedelijakova. „Dar în filmul HOSTEL, noi nu aveam de ce sa fim dublați pentru America. Interpretam niște personaje din Europa și puteam sa fim noi înșine. Cu toții ne-am simțit tare norocoși.”

Dorind ca filmul HOSTEL sa se prezinte și sa se simta ca un film autentic european, Eli Roth l-a angajat pe Milan Chadima, un director de imagime din Cehia, care nu de mult a fost operatorul echipei a doua la filmul lui Terry Gilliam THE BROTHERS GRIMM. Quentin Taratino spune, „I-am spus lui Eli Roth sa angajeze un director de imagine din Europa, pentru ca ei simt și vad lucrurile altfel decât le vad cei din America. Ei au în mod natural o sensibilitate poetica mai mare.”

DESPRE DISTRIBUȚIE

JAY HERNANDEZ (Paxton)
Jay Hernandez a aparut la Hollywood ca partener al lui Kirsten Durst în anul 2001 în filmul CRAZY/BEUTIFUL. De atunci, Jay Hernandez a aparut în multe de filme, inclusiv filmul de succes al companiei Disney THE ROOKIE, film în care joaca alaturi de Dennis Quaid; a jucat în filmul lui Joseph Kahn TORQUE, alaturi de Ice Cube, și în filmul LADDER 49 unde a jucat alaturi de Joaquin Phoenix și John Travolta.

Cel mai recent, Jay Hernandez a fost vazut toamna trecuta în filmul FRIDAY NIGHT LIGHTS în care joaca alaturi de Billy Bob Thorton. Recent el a jucat în filmul THE NOMAD, o poveste istorica care se desfașoara în secolului XVIII în Kazahstan, care a debutat la Cannes. În prezent filmeaza în producția Untitled World Trade Center Project pentru regizorul Oliver Stone, în care joaca alaturi de Nicolas Cage și Maggie Gyllenhaal. Filmul va fi lansat în vara anului 2006.

Nascut și crescut în Montebello, California, Jay Hernandez a fost descoperit într-un lift din Hollywood de catre un cautator de talente. De atunci cariera sa a înflorit, jucând primul sau rol într-un film independent, LIVING LIFE. A avut de asemenea un rol în serialul de televiziune „Hang Time.”

EYTHOR GUDJONSSON (Oli)
Eythor Gudjonsson este un atreprenor prin natura sa. El este un fost atlet, de doua ori campion național cu echipa sa la handbal ,popularul sport european .Eythor a fost Director de Marketing pentru Walt Disney Home video în Islanda timp de cinci ani și a izbutit un record de vânzari pe video al filmului The Lion King în 1995.

În anul 2000, Eythor a obținut franciza pentru Little CaesarsÂ’ Pizza și a deschis afacerea în Islanda care stabilind un nou record de vânzari în primele saptâmâni .Recordul înca sta în picioare. Nascut și crescut în Islanda, Eythor traiește în capitala Reykjavik unde conduce o serie de mai multe afaceri proprii, de la proiecte de animație pâna la cele imibiliare.

Gudjonsson a aparut în câteva reclame pentru televiziune și pentru ziare dar prezența în filmul HOSTEL constituie debutul sau într-un rol principal în film.

BARBARA NEDELJAKOVA (Natalya)
Barbara a aparut în filme precum sunt „Doom ” cu The Rock, și „Shanghai Knights” în care joaca cu Jackie Chan și Owen Wilson. Nascuta și crescuta în Slovacia, ea a studiat actoria la Praga, unde a locuiește și unde lucreaza la faimosul teatru de marionete din Cehia. O actrița papușara de o foarte buna calitate, Barbara a participat la numeroase producții cu marionete, printre care „Don Giovanni”, „Don Quijote de la Mancha” și în „Nunta lui Figaro”, deseori interpretând 3-4 roluri pe spectacol. Filmul „HOSTEL” reprezinta primul film în care interpreateaza un rol principal.

DESPRE REALIZATOR

ELI ROTH (Scenarist/Producator/Regizor)
Eli Roth a aparut în lumea filmului în anul 2002 în cadrul Festivalului de Film de la Toronto, cu filmul sau de debut „Cabin Fever”. Produs independent și cu un buget redus, filmul „Cabin Fever” a fost cel mai bine vândut film din anul 2002 în cadrul Festivalului de Film de la Toronto, dupa o licitație acerb disputata între șapte studiouri.

„Cabin Fever” a fost cel mai bine vândut film al companiei Lion Gate din anul 2003, lansându-se pe 2100 de ecrane. Eli Roth a câștigat recunoașterea crtiticii pe tot globul, având aprecieri extrem de favorabile din partea ziarului New York Times,a revistelor Rolling Stones, Empire Magazine și Premiere Magazine.

În anul 2004 The Academy of Science Fiction, Fntasy and Horror i-a acordat lui Eli Roth primul sau Premiu Saturn, The Filmmakers Showcase Award, acordat anual unui realizator considerat a deveni lider în producția filmelor de acest gen.

Eli Roth a fost intervievat și i s-au facut prezentari în publicații precum G.Q., The New York Times și revista Maxim, și a fost nominalizat în anul 2004 de Empire Magazine la premiul-Movie Award for Best Newcomer- fiind singurul regizor nominalizat și singurul american în aceasta categorie. El a aparut în numeroase programe de televiziune, printre care emisiunea MTV „Total Request Live” Realizatori de film precum Peter Jackson l-au susținut pe Eli Roth oferind opinii elogioase pentru publicitatea filmului „Cabin Fever”, iar Quentin Tarantino l-a numit pe acesta „viitorul filmului de groaza” în numarul din luna mai 2004 al revistei Premiere.

SONY PICTURES Releasing International prezinta
o producție LION GATE/ next entertainment/ RAW NERVE

HOSTEL – Caminul ororilor

2005, color, format Scope, 93 min.

cu :
JAY HERNANDEZ
DEREK RICHARDSON
EYTHOR GUDJONSSON
BARBARA NEDELJAKOVA
JANA KADERABKOVA
RICK HOFFMAN
JAN VLASAK

Scenariul și regia: ELI ROTH
Produs de: MIKE FLEISS, ELI ROTH, CHRIS BRIGGS

Producatori Executivi: BOAZ YAKIN, SCOTT SPIEGEL, QUENTIN TARANTINO

Co-producatori: DANIEL FRISCH, PHILIP WALEY

Imaginea: MILAN CHADIMA

Scenografia si costumele: FRANCO-GIACOMO CARBONE

Efecte speciale de machiaj: GREG NICOTERO, HOWARD BERGER

Montajul: GEORGE FOLSEY, JR.

I.M. 18 –Interzis minorilor


Distribuit în România de : InterComFilm Romania

Tags: