Ieftin dar bun. Așa zic ei!

Apropo.ro / 09.01.2008, 10:39
Ieftin dar bun. Așa zic ei!
Coreenii de la Hyundai ataca piata americana cu un sedan de clasa mare, care se bazeaza pe un pret ridicol de mic: doua la 60.000 de dolari.

Coreenii de la Hyundai ataca piata americana cu un sedan de clasa mare, care in lipsa unei imagini consacrate se bazeaza pe un pret ridicol de mic: doua la 60.000 de dolari.

Evident, vorbim despre un pret al versiunii de baza, dar care la randul ei nu este deloc submotorizata sau cheala. In conditiile in care noul model se va bate cu modele precum BMW Seria 5 sau Lexus GS incepi si te intrebi cum de se obtine un pret atat de mic, de aproximativ 20.000 de euro. In primul rand preturile de peste ocean sunt mai mici, in al doilea rand la Hyundai nu se plateste sigla de pe capota, cel putin momentan si in al treilea rand putem regasi unele elemente comune cu modelele mai ieftine din gama Hyundai, cum ar fi de pilda gurile de aer centrale preluate direct de la banalul Accent. Dar acest lucru este des intalnit in epoca platformelor comune, acolo unde blocul de semnalizare de la Porsche Cayenne se regaseste pe mult mai banalul si mai ieftinul Golf.

Dar sa revenim la noul Hyundai Genesis V8 Sedan care in America va fi lansat cu o noua masca fata, preluata direct pesemne de pe fruntea unui klingonian. Va lasam pe dumneavostra sa hotarati daca aceasta este o alegere mai inspirata decat grila de aerisire regasita pe versiunea asiatica, prezentata aici, insa trebuie sa reamintim ca motorizarile regasite pe versiunea americana vor fi reprezentate de doua V6-uri de 3,3 si 3,8 litri ce dezvolta 268, respectiv 290 CP. Sa nu uitam ca acei 268 CP sunt disponibili pe versiunea de baza de 20.000 de euro, ceea ce reprezinta un lucru cel putin impresionant. Varful de gama va fi reprezentat de primul V8 Hyundai, un 4,6 litri de 368 CP, cuplat, precum celelalte doua propulsoare la o cutie de viteze ZF automata cu sase rapoarte.

Si cum in conditiile unui spatiu interior superior concurentei Hyundai se lauda si cu o rigiditate superioara a caroseriei, va fi foarte interesant de urmarit modul in care vor evolua vanzarile noului model. Ar fi fost insa si mai interesant daca s-ar fi importat si in Europa. Cine arde insa de nerabdare sa vada noul model se poate duce la Salonul Auto de la Detroit, acolo unde va avea premiera Hyundai Genesis Sedan.

Â