Inna, ambasador Cartoon Network în campania naţională anti-bullying

De: Nicoleta Nicolae / 08.03.2016, 08:38

 Inna, ambasador Cartoon Network în campania naţională anti-bullying
Celebra cântăreaţă de muzică pop, Inna, s-a alăturat celei de a doua ediţii a campaniei „CN Clubul Prieteniei”, derulată de televiziunea pentru copii Cartoon Network împreună cu Asociaţia Telefonul Copilului.

Iniţiativa îşi propune să încurajeze în continuare copiii şi tinerii din România să spună stop fenomenului bullying şi se desfăşoară sub sloganul „Fii prietenos, nu răutăcios!”.
Fenomenul bullying înseamnă să fii jignit, lovit, rănit, exclus sau umilit. Se poate întâmpla oricui, la orice vârstă şi în orice loc: la şcoală, în parc, în timpul antrenamentului, pe stradă şi chiar on-line.

Deoarece fenomenul bullying afectează copiii din întreaga ţară, Cartoon Network colaborează cu Asociaţia Telefonul Copilului, unul dintre cele mai importante ONG-uri din România, care abordează problemele acestora. Asocierea are scopul de a informa despre bullying şi de a oferi consiliere şi ajutor celor care au nevoie. Bullying-ul rămâne una dintre cele mai importante probleme în rândul copiilor cu vârste cuprise între doisprezece şi şaptesprezece ani, iar numărul cazurilor de bullying semnalate de băieţi în 2015 la Telefonul Copilului a crescut de 20 de ori comparativ cu 2014, de la 25 de cazuri în anul 2014 la 534 de cazuri în anul 2015.

Zeci de mii de copii contactează anual Asociaţia Telefonul Copilului pentru a semnala cazuri de agresări fizice sau verbale. Analizele Asociaţiei Telefonul Copilului arată că aproape jumătate dintre copiii României – 46% – au fost la un moment dat victime ale bullying-ului, în timp ce doar o treime dintre victime cer ajutorul părinţilor.

Inna apare în spotul campaniei Cartoon Network. Acţiunea mai include şi o serie de clipuri animate care se adresează atât copiilor care sunt afectaţi de fenomenul bullying, cât şi celor care sunt agresivi sau celor care sunt simpli observatori. Copiii afectaţi direct sau indirect de fenomenul bullying beneficiază de consiliere din partea unor persoane cu experienţă în abordarea acestor probleme pe website-ul www.CartoonNetwork.ro/clubulprieteniei.

„M-am alăturat iniţiativei Cartoon Network şi Asociaţia Telefonul Copilului pentru că toţi ştim ce înseamă să fii agresat. Te trezeşti dimineaţa şi nu mai vrei să mergi la şcoală pentru că ştii ce te aşteaptă.  Este o problemă reală cu care se confruntă copiii din România. Sfatul meu pentru cei mici: dacă sunt agresaţi, sau dacă ştiu pe cineva care este, trebuie să îşi amintească faptul că nu este vina lor şi că nu sunt singuri. Agresiunea nu este acceptată sub nicio formă şi nu este nicio ruşine să vorbească despre asta sau să ceară ajutorul unei persoane de încredere”, a declarat cântăreaţa de muzică pop şi ambasadoarea campaniei Clubul Prieteniei Cartoon Network, Inna.

Cătălina Surcel, Director Executiv, Asociaţia „Telefonul Copilului” spune: „Campania demarată anul trecut alături de Cartoon Network ne-a oferit oportunitatea de a aduna mai multe informaţii cu privire la un fenomen grav: în România, bullying-ul între copii începe încă de la grădiniţă. Poate pare greu, mai ales pentru un părinte, să îşi imagineze vocea şi durerea unui copil de grădiniţă sunând la Telefonului Copilului şi cerând ajutor împotriva unor situaţii pe care nu le înţelege. Însă, din păcate, înregistrăm astfel de cazuri din ce în ce mai des. Alături de autorităţi şi, mai ales, de părinţi, trebuie să acţionăm acum. Niciun copil nu trebuie să îşi petreacă aceşti ani, despre care mulţi adulţi îşi amintesc cu drag, altfel decât jucându-se şi învăţând”.    

Prima ediţie a acestei campanii a fost lansată anul trecut, avându-l ca ambasador pe cunoscutul cântăreţ Alex Velea. Pe parcursul acestui an, Cartoon Network desfăşoară campania “CN CLUBUL PRIETENIEI” şi în alte ţări din EMEA. Copiii pot afla detalii despre fenomenul bullying şi hărţuire pe website-ul www.CartoonNetwork.ro/clubulprieteniei. Tot aici, ei pot viziona videoclipuri animate şi mesajul Innei.