Inul românesc va ajunge în tapițeriile mașinilor germane

Apropo.ro / 26.11.2001, 05:35
Inul românesc va ajunge în tapițeriile mașinilor germane
COMPANII  Compania zilei FINANCIAR  Valute si banci Uniunea Centrala pentru In și Cânepa în România (UCIC), Serviciul integrat de consultanța și promovare economica - IBD și societatea TreuHanf AG din Germania, vor derula un proiect destinat

COMPANII  Compania zilei

FINANCIAR  Valute si banci


Uniunea Centrala pentru In și Cânepa în România (UCIC), Serviciul integrat de consultanța și promovare economica – IBD și societatea TreuHanf AG din Germania, vor derula un proiect destinat dezvoltarii și revitalizarii industriei inului și a cânepei în România, a carui valoare a fost estimata la 156 milioane marci germane, a declarat, la sfârșitul saptamânii trecute Antje Schardey, reprezentantul IBD, în cadrul reuniunii „Inul și cânepa – prezent și viitor”, organizata la Romexpo, cu ocazia desfașurarii expoziției de țesaturi, confecții și marochinarie Modexpo.

Pentru rentabilizarea acestui sector, inițiatorii proiectului propun modernizarea și retehnologizarea unui numar de șapte topitorii de in și cânepa, achiziționarea de linii de prelucrare a fibrelor și a semințelor, precum și modernizarea filaturilor, sumele necesare pentru realizarea investițiilor fiind estimate la 156 milioane marci germane.

Antje Schardey spune ca programul, care se va derula pe o perioada de șase ani, ar putea beneficia de un grant de la Banca Mondiala, în cadrul unui proiect pilot destinat încurajarii utilizarii produselor agricole în industrie, propunearea fiind discutata și cu reprezentanții Ministerului Industriei și Resurselor, Ministerul Agriculturii, Alimentației și Padurilor și Ministerul Dezvoltarii și Prognozei.

„România are un potențial ridicat în acest domeniu și, în urma derularii proiectului, ar putea deveni principalul furnizor de fibre de in și cânepa pentru industria automobilelor din Europa. De asemenea, firmele de construcții din Germania au solicitat fibre de in și cânepa din România, pentru izolații”, a precizat Schardey.

Companiile producatoare de automobile BMW și Mercedes studiaza, în prezent, posibilitatea înlocuirii fibrei de sticla cu fibra de cânepa în caroserii, precum și posibilitatea realizarii tapițeriilor auto din in și cânepa.

În vederea realizarii proiectului, într-o prima etapa, IBD și UCIC solicita subvenționarea de la bugetul de stat a însamânțariolor de in și cânepa, precum și scutirea societaților comerciale din domeniu de la plata datoriilor rezultate din penalizari la bugetul de stat și bugetul asigurarilor sociale.

Dupa anul 1989, industria inului și a cânepei a înregistrat un regres drastic al producției, suprafețele însamânțate scazând de la 70.000 hectare in și 46.000 hectare cânepa în anul 1989, la 265 hectare in și 620 hectare cânepa, în anul 2001.

www.zf.ro