James Dean sau puterea branding-ului

Apropo.ro / 27.06.2005, 18:26
James Dean sau puterea branding-ului
James Dean este rebelul. Oamenii adora atributele și personajul pe care Dean le întruchipeaza. Calitațile sale intangibile, cum ar fi numele, reputația și imaginea, l-au transformat într-un brand. Astazi, impactul sau asupra culturii populare e atât de


James Dean este rebelul. Oamenii adora atributele și personajul pe care Dean le întruchipeaza. Calitațile sale intangibile, cum ar fi numele, reputația și imaginea, l-au transformat într-un brand. Astazi, impactul sau asupra culturii populare e atât de profund încât a eclipsat însași definiția starului de cinema și a devenit brand-ul James Dean, folosit intens în publicitatea de pretutindeni.

Pentru ca a murit la 24 de ani, Dean va ramâne pentru totdeauna frumosul rebel tânar de care o lume întreaga s-a îndragostit pe ecran. Atunci când te gândești la Dean, te gândești la un look foarte bine definit, la un brand consistent. El e meru cool, etern „încarcerat” in stilul pe care l-a creat. Imaginea sa e înghețata în timp.

Aceste atribute pastreaza brand-ul Dean proaspat, hip și atragator pentru o larga varietate de grupuri demografice.

La începutul carierei sale, Dean a aparut într-un spot pentru Pepsi și într-unul care facea propaganda la siguranța pe șosea. În ultimii ani, imaginea sa a fost folosita în asociere cu organizații și corporații precum United States Postal Service, McDonald’s, Eddie Bauer și Nestle. Pasiunea sa pentru mașini a generat campanii de succes pentru fabricanți ca Porsche, Chrysler și Chevrolet și a inspirat nenumarate modele de jeans: Gap, Levi’s, Lee sau G-III.

Oamenii de publicitate care vor sa-și creeze o nișa și sa transmita mesajul ca produsul lor e diferit, nu trebuie sa caute mai departe de James Dean. El aduna conceptele de cool, rebeliune, tinerețe și sex appeal, caracteristici foarte vânate de public. Dean s-a dovedit în stare sa treaca testul timpului și orice afacerist își dorește ca marfa lui sa faca același lucru.

Dean e recunoscut ca „rebelul originar”, un titlul unic care îl diferențiaza de alte personalitați hollywoodiene.

Scopul branding-ului e sa induca publicului o percepție pozitiva în legatura cu produsul. Brand-ul James Dean, mereu tânar și la moda, comunica beneficiile cool-ului clasic și stârnește o reacție emoționala din partea clientului.

Citește mai multe despre rebelul Dean numai în

Tags: