KTM. Examen luat cu 10!

Apropo.ro / 06.02.2002, 15:03
KTM. Examen luat cu 10!
In afara spectacolului oferit de Raliul Paris-Dakar, trebuie sa analizam si meritul producatorului austriac de motociclete ce a aruncat in lupta ultima sa creatie: noul motor LC8. LC8 este ultimul model KTM, atat de nou incat lansarea lui pe piata se va face probabil in 2003. A fost

In afara spectacolului oferit de Raliul Paris-Dakar, trebuie sa analizam si meritul producatorului austriac de motociclete ce a aruncat in lupta ultima sa creatie: noul motor LC8.

LC8 este ultimul model KTM, atat de nou incat lansarea lui pe piata se va face probabil in 2003. A fost testat prima oara de Fabrizio Meoni si Giovanni Sala in Raliul Egiptului si acum au castigat si Paris-Dakar.

Dupa cum se prezinta pana acum, LC8 vrea sa devina pionierul unui nou capitol in istoria marilor raliuri. Super sportiv, usor, manevrabil, cu o cursa a furcii de 300 mm si un rezervor in care intra 55 litri de combustibil, e facut pentru drumuri lungi, fara prea mari pretentii de a fi si netede.

Motorul, noutate pentru KTM, este de doi cilindri in V la 75! totalizand o cilindree de 942 cmc. Racirea se face prin lichid sub presiune iar admisia prin doua carburatoare de presiune constanta de 43 mm. Cele patru supape pe fiecare cilindru sunt deservite de cate doi arbori cu came in chiulasa; evacuarea se face printr-o singura toba finala, din titan.

Cadrul tubular din aliaj de crom, tratat superficial impotriva coroziunilor de tot felul, este completat de bratul oscilant din aluminiu ce sustine roata spate. Rotile sunt tipic enduro, de 90/90 pe janta de 21″ pe fata si de 140/80 pe janta de 18″ pe spate. Suspensiile au ambele cursa de 300 mm care impreuna cu garda la sol de 343 mm (neincarcata) ridica saua la 995 mm.

Franele Brembo sunt compuse din doua discuri de 240 mm pe fata si un disc de 300 mm pe spate, presate la nevoie de etriere cu cate doua pistonase. Materialele scumpe dar usoare si rezistente reduc greutatea la doar 199 kg. Dupa un asemenea succes cred ca austriecii se vor grabi si vor face premiera in toamna acestui an la Expozitia Internationala de Moto de la Munchen.

Iata cateva opinii despre LC8:

Fabrizio Meoni (pilot KTM Factory): „Motocicleta este pur si simplu fantastica si a functionat perfect… Si motorul a cantat atat de frumos… Sunt de-a dreptul fericit ca am ales LC8. KTM s-a depasit pe sine cu LC8. Bineinteles ca sunt mai mult decat satisfacut de victoria obtinuta.”

Heinz Kinigadner (Team Manager KTM Factory): „LC8 este motocicleta la care am visat. Intotdeauna am avut incredere in potentialul ei de a obtine un loc intre invingatorii Dakarului. Si a castigat detasat.”

Szilveszter Zsold (KTM Romania): „Cele doua motoare LC8 sunt intr-adevar deosebite iar acest raliu a fost examenul de bacalaureat al acestui model de conceptie cu totul noua. Cred ca LC8-urile au ajuns la maturitate.”

Ce e bun pentru Rally poate fi bun si pentru drum, iar LC8 a demonstrat ca merita sa intre in productia de serie.

Sursa:www.autoshow.ro

Tags: