La portile spatiului

Apropo.ro / 17.05.2006, 11:42
La portile spatiului
La fel cu restul industriei auto - desi eu chiar nu-i gasesc justificare, specia umana neevoluand atat de repede in inaltime -, noul Clio a crescut in toate dimensiunile posibile: lungime, inaltime, latime si greutate, devenind mai degraba un Megane usor intrat la apa, decat o noua versiune

La fel cu restul industriei auto – desi eu chiar nu-i gasesc justificare, specia umana neevoluand atat de repede in inaltime -, noul Clio a crescut in toate dimensiunile posibile: lungime, inaltime, latime si greutate, devenind mai degraba un Megane usor intrat la apa, decat o noua versiune a mult-iubitei citadine. Vestea buna este ca si nivelul echipamentelor se afla in crestere, astfel incat Clio 3 promite mult, chiar dinainte de-a porni in test. De altfel, ruptura este totala si la nivel estetic, al treilea Clio dupa nume prezentand forme mai fluide, cu accente dinamice reusite, care joaca intr-un registru mai „bland” decat unghiularele variante de Megane. Fata este subliniata de enorme faruri ce invadeaza partea de sus a aripilor, conferind un cert dinamism. Spatele pare net mai banal, iar in unele culori nu intruneste tocmai unanimitatea criticilor, insa intreaga caroserie este subliniata de o ampla suprafata vitrata, care promite un interior foarte luminos.

Intr-adevar, acesta isi face un pic de cap in lumina soarelui de inceput de aprilie, aratandu-ne fara pic de timiditate toate cotloanele, ascunse sau nu. Logic, spatiul la dispozitie a crescut – chiar daca nu dramatic, pentru ca mare parte a centimetrilor castigati au fost repartizati zonelor de absorbtie a socurilor in caz de accident, astfel incat chiar si cei de peste 1,80 m inaltime isi gasesc usor locul atat in fata, cat si in spate. Calitatea materialelor si a asamblarii este in crestere clara, iar faptul ca, in fine, nu mai trebuie sa scoti cardul din buzunar pentru a urca la bord si a porni motorul te face repede sa crezi ca ai puteri supranaturale. Ambianta este calda iar pozitia la volan corecta si nu atat de inalta cum ne-au obisnuit ultimele creatii ce poarta marca rombului.

Zis si… apasat pe buton. Micutul 1,5 dCi de 80 CP demareaza instantaneu si se dovedeste, inca de la inceput, foarte silentios si lipsit de vibratii. Plecand din Bucuresti spre Brasov, unde se desfasura prima etapa a Campionatului de Raliuri, ma intrebam daca voi face fata celorlalti… spectatori cu masini de adevarati entuziasti motorsport. Din chiar primii kilometri, masina se dovedeste foarte agila pentru cilindreea si puterea ei, cei 200 Nm permitand acceleratii corecte chiar si sub 2.000 rpm.

Citeste mai mult in ProMotor

Tags: