Lexus pentru viitor

Apropo.ro / 12.01.2004, 11:54
Lexus pentru viitor
Salonul Auto de la Detroit a prilejuit lansare noii generatii Lexus GS. Printre numeroasele noutatI tehnice, se numara si sistemul de tractiune integrala, montat pentru prima data pe o limuzina Lexus. Noua generatie Lexus GS si-a facut debutul oficial in cadrul editiei din acest an a

Salonul Auto de la Detroit a prilejuit lansare noii generatii Lexus GS. Printre numeroasele noutatI tehnice, se numara si sistemul de tractiune integrala, montat pentru prima data pe o limuzina Lexus.

Noua generatie Lexus GS si-a facut debutul oficial in cadrul editiei din acest an a Salonului Auto de la Detroit. Modelul este prima limuzina a companiei dotata cu sistem de tractiune integrala si control avansat al tractiunii (Lexus Vehicle Dynamic Management). Noul GS este primul model Lexus care afiseaza viitoarea filozofie de design lansata de studiul LF-S prezentat la Tokyo Motor Show la finele anului trecut. Cu un ampatament mai lung decat predecesorul, console mai scurte in fata si in spate, noul model afiseaza un look foarte sportiv, gratie montantilor A si C, respectiv fantei frontale de aerisire agresive.

Evolutia se continua si in interior, unde se remarca utilizarea extensiva a insertiilor fine de lemn si metal, completate de tapiteria din piele, totul pentru asigurarea celui mai inalt grad de confort al pasagerilor. Nivelul de siguranta oferit de noua generatie GS se ridica la inaltimea asteptarilor pe care cineva le poate avea de la un brand ca Lexus. A se nota introducerea airbag-urilor de genunchi pentru sofer si pasagerul din dreapta, alaturi de senzori ai airbag-urilor frontale in stare sa detecteze gradul optim de umflare.

Partea tehnica este reprezentata cu brio de cele doua propulsoare disponibile: un V8 de 4,3 litri si noul V6 de 3,0 litri, care ia locul actualului „6 cilindri in linie”. Ambele motoare sunt cuplate la o noua transmisie automata cu 6 rapoarte, ce dispune si de posibilitatea schimbarii vitezelor secvential. Rezultatele se traduc printr-o acceleratie mai lina si mai rapida, favorizand in acelasi timp si consumul de carburant. Cat despre tinuta de drum, asteptati-va ca aceasta sa fie de top gratie adoptarii suspensiilor variabile adaptive, ce permit patru setari pentru selectarea celei mai potrivite amortizari, in functie de conditiile de drum si stilul de condus.

Dintre dotarile propuse, care nu sunt deloc putine la numar, ies in evidenta Smart Access, prin care se poate intra in habitaclu si porni motorul fara cheie, TPS (sistemul de monitorizare a presiunii din pneuri) si AFS (Adaptive Front-lightning System), adica farurile inteligente capabile sa vada „dupa colt”. Noul Lexus GS va fi disponibil in America de Nord incepand din 2005, urmand ca specificatiile pentru piata europeana sa fie stabilite.

Autoshow

Tags: