Licenta de serie

Apropo.ro / 22.03.2004, 14:31
Licenta de serie
C4 Citroen Sport este mai mult decat inlocuitorul lui Xsara WRC. Conceptul prefigureaza de fapt viitorul C4, care va fi lansat in aceasta toamna la Salonul Auto de la Paris. Ca si in cazul lui C2, Citroen foloseste aceeasi strategie de marketing, prezentand mai intai conceptul

C4 Citroen Sport este mai mult decat inlocuitorul lui Xsara WRC. Conceptul prefigureaza de fapt viitorul C4, care va fi lansat in aceasta toamna la Salonul Auto de la Paris.

Ca si in cazul lui C2, Citroen foloseste aceeasi strategie de marketing, prezentand mai intai conceptul versiunii WRC. Dincolo de elementele specifice unei masini de raliu – aripi evazate, pneuri imense, ranforsari, prize de aer supradimensionate – C4 Citroen Sport trebuie privit fara nici o indoiala ca varianta cu trei usi a modelului de serie. Asa cum anticipau si fotografiile spion (prezentate de AUTOSHOW la vremea respectiva) stilul noului model marcheaza o schimbare radicala comparativ cu Xsara.

Emblema Citroen este elementul definitoriu al partii frontale, lasand senzatia ca designerii au plecat de la el cand au conceput masina. Farurile cu forma de bumerang contribuie la conturarea unei personalitati puternice si imprimarea unei dinamicitati intrinseci. Daca intr-o oarecare masura era previzibila o astfel de schimbare – vezi C-Airdream si C-Airlounge – profilul lateral aproape ca iti taie rasuflarea. C4 Citroen Sport se aseamana cu un glonte, treimea spate incalcand orice regula a clasei compacte.

Hayonul este decupat brusc, ca si cum nu ar mai fi fost loc pe plansa de desen. In schimb, al doilea geam lateral este aproape la fel de mare ca primul. Intr-o exprimare plastica am putea spune ca doua treimi din C4 Sport este reprezentat de plafon, incluzand aici parbrizul si luneta.Cu o lungime de 4286 mm si doar 1400 mm inaltime, C4 cu trei usi va fi pe placul multor clienti cu inclinatii sportive. Cat despre spatiul interior, nu ar trebuie sa existe probleme la un interior de 2600 mm.

Conceptul prezentat la Geneva, putea sa treaca si drept un GT, avand in vedere materialele compozite si pielea folosite la interior. Asa stand lucrurile cu privire la design, la Paris o sa ni se confirme eventual motorizarile folosite. Se asteapta patru motoare pe benzina, cu puteri de 75, 110, 137 si 180 CP, in vreme ce pentru turbodieseluri sunt mai multe variante.

Dupa cum se stie, PSA si Ford au dezvoltat impreuna propulsoare diesel. Sunt astfel pe lista de posibilitati: 1.4/75 CP, 1.6/90 si 110 CP, respectiv 2.0/136 CP, toate avand indicativul HDi. Ar mai fi de adaugat ca varianta cu cinci usi va fi mai „cuminte” ca design, destinata in principal famiilor cu copii.

Autoshow

Tags: