Luxul da tonul paradelor de moda de la Paris

Apropo.ro / 28.02.2006, 11:04
Luxul da tonul paradelor de moda de la Paris
Interesul pentru produse de lux înseamna profituri mari pentru industria modei de la Paris, chiar daca rata mare a șomajului și creșterea economica modesta îi fac pe consumatorii europeni mai chibzuiți, transmite Reuters. Designerul japonez Yohji Yamamoto a dat

Style.com Interesul pentru produse de lux înseamna profituri mari pentru industria modei de la Paris, chiar daca rata mare a șomajului și creșterea economica modesta îi fac pe consumatorii europeni mai chibzuiți, transmite Reuters.

Designerul japonez Yohji Yamamoto a dat startul unei saptamâni pline de show-uri stralucitoare, în care vor fi prezentate colecțiile de toamna-iarna, cu o parada în care și-a îmbracat modelele în haine barbatești, largi, și cu paltoane, aruncate ca niște paturi pe umerii manechinelor.

„Ascunderea corpului este un gest misterios și sexi. Nu e ca lucrurile acelea ieftine și minuscule”, a declarat creatorul dupa spectacol.

Paradele de moda sunt o afecere costisitoare pentru casele de moda dar sunt evenimente publicitare foarte importante, companiile sperâd sa atraga astfel atenția clienților nu numai asupra hainelor, dar și asupra brandurilor și a accesoriilor precum poșetele și parfumurile.

În acest sezon casele de moda vor cheltui milioane de dolari pe cadouri și pe închirierea unor locații exclusiviste, cum ar fi Grand Palais, pentru spectacolele lor. Analiștii spun ca marile case de moda din Paris au avut un an bun, mulțumita clasei de mijloc din state precum SUA, China și Japonia, care cheltuiește tot mai mult pe produse de lux.

Chiar și consumatorii mai economi, care țin evidențe stricte ale cheltuielilor, pot fi tentați de bunurile scumpe. „Exista consumatori care merg de obicei la magzine cu discount, pentru ca apoi sa poata cumpara produse scumpe, precum bijuterii sau produse de marochinarie”, semnaleaza un analist din industrie.

PPR, cel mai mare retailer european de produse de lux și deținatorul brandului Gucci, a anunțat ca vânzarile de produse de lux au crescut cu 13,4% în ultimul trimestru al anului trecut. De asemenea, bunurile care promoveaza eleganța se vând bine, parfumurile și cosmeticele franțuzești atingând vânzari record în 2005, în ciuda unui an economic dificil.

Mediafax