Magistrala 4 de metrou mai are doua statii: Jiului si Parc Bazilescu

De: Tanase Dragos - Marian / 01.07.2011, 09:57
In sfarsit, dupa o lunga asteptare, astazi s-au dat in folosinta alte doua statii pe Magistrala 4 (M4) a metroului bucurestean. Ele au fost botezate Jiului (care initial se numea Pajura) si Parc Bazilescu, noul cap de linie.

Dupa investitii de 72,5 milioane euro, fara TVA, si o asteptare
de multi ani, constructia fiind inceputa inainte de anul 1989, cei
2, 62 km de linie dubla duc lungimea totala a retelei de metrou din
Bucuresti la 68,6 km cale dubla, cele patru magistrale avand acum
51 de statii.

Probele tehnologice la cele doua statii au inceput inca de la
jumatatea lunii iunie, iar testele au decurs fara probleme.

Magistrala 4 se va extinde, la ambele capete, si in viitor

Magistrala 4 se va extinde, la ambele
capete, si in viitor

Pana acum, Magistrala 4 de metrou avea patru statii (Gara de
Nord 2, Basarab 2, Grivita si 1 Mai), date in folosinta in anul
2000.

Si investitiile nu se opresc aici. Metrorex a lansat, de curand,
anuntul de contractare pentru noi lucrari la alte doua statii,
Laminorului si Lac Straulesti, ce vor extinde M4.

M4 are acum sase statii, dupa ce pana acum existau doar patru

M4 are acum sase statii, dupa ce pana acum
existau doar patru

Aceeasi Magistrala 4 de metrou ar urma sa fie prelungita pana la
Gara Progresul din cartierul Berceni, trecand prin statiile Hasdeu,
Palatul Parlamentului, Catedrala Mantuirii Neamului si Eroii
Revolutiei. Dar, pentru aceasta ruta, compania de transport nu a
elaborat deocamdata studiul de fezabilitate.

Insa, pentru unii bucuresteni, cea mai asteptata magistrala este
cea cu numarul 5 (M5), adica exact acea din Drumul Taberei, a carei
constructie a inceput deja.

M5, cea mai asteptata magistrala de metrou din Bucuresti

M5, cea mai asteptata magistrala de metrou
din Bucuresti


Autoritatile promit ca lucrarea va fi gata in doi ani
, desi
doua statii (cele doua noi de pe M4) s-au realizat in peste 20 de
ani.


Prima „promisiune” era de patru ani
, in primavara anului
trecut, dar s-a revenit asupra ei, reducand-se la jumatate.

Probele au decurs bine, in luna iunie, in noile statii

Probele au decurs bine, in luna iunie, in
noile statii

Initial, se va realiza traseul Raul Doamnei, Brancusi,
Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit,
Orizont, Academia Militara, Eroilor 2 (corespondenta cu M1 si
M3).

Apoi, va ajunge la Universitate (corespondenta cu M2) si chiar
in cartierul Pantelimon, unde se va intersecta cu Magistrala 1
(M1). Insa, pe hartie totul pare in regula, noi asteptam
faptele…