Meteorit care a dus la dispariția dinozaurilor, descoperit în România

De: Gabriela Voicu / 01.10.2012, 10:11
Meteorit care a dus la dispariția dinozaurilor, descoperit în România
Peștera de sub Carsa, din Cheile Carașului, ascunde un perete imens cu textură neobișnuită - un meteorit care s-a păstrat în condiții excelente.

Cercetătorii presupun că în urmă cu peste 60 de milioane de ani, un asteroid gigant a lovit Terra. La intrarea în atmosferă, obiectul ceresc s-a fragmentat în mai multe bucăți, care au fost găsite în Golful Mexic, în deșertul Sahara, Mongolia și China. Se bănuia că o parte din asteroid s-ar afla și pe teritoriul Europei, însă până acum nimeni nu găsise vreun indiciu. Un bărbat a făcut descoperirea din întâmplare.

Peștera de sub Carsa are 1.300 de metri lungime și este dezvoltată pe două nivele. Drumul până la asteroid nu este deloc ușor. Mergi mai mult pe burtă și pe spate și trebuie să ai o condiție fizică foarte bună.

Marius este un inginer chimist din Timișoara, pasionat de speologie. În vara acestui an, a explorat cu prietenii Peștera de sub Carsa, din Cheile Carașului.

La un moment dat, a intrat într-o galerie, unde, după ore în șir de căutari, a dat de un perete imens cu textură neobișnuită. Și-a dat seama imediat că este vorba despre un meteorit care s-a păstrat în condiții excelente.

Meteoritul are duritate aparte, care se apropie de cea a diamantului.

Mostre din acest meteorit au fost trimise și la NASA, instituție care urmează să stabilească dacă este vorba despre unul dintre cei mai vechi asteroizi care au lovit vreodata Pământul.