Micro-Zafira – Opel Meriva

Apropo.ro / 02.07.2002, 12:58
Micro-Zafira - Opel Meriva
Va mai amintiti Concept-ul M expus de Opel la salonul auto de la Geneva? Prezentat ca un studiu, el a reusit sa dezvaluie multe din picanteriile noului monovolum de serie botezat Meriva, o ruda mai mica al Zafirei. Dupa succesul comercial repurtat cu Zafira, Opel vrea sa recidiveze,


Va mai amintiti Concept-ul M expus de Opel la salonul auto de la Geneva? Prezentat ca un studiu, el a reusit sa dezvaluie multe din picanteriile noului monovolum de serie botezat Meriva, o ruda mai mica al Zafirei.

Dupa succesul comercial repurtat cu Zafira, Opel vrea sa recidiveze, marindu-si oferta de monovolume. Meriva imprumuta platforma tehnica de la Corsa propunand astfel, o solutie intermediara intre o citadina convinsa si o familista compacta. Mai mult, Meriva ilustreaza clar ultimele tendinte americane ce vor sa patrunda in familia Opel prin filiera General Motors. Meriva se vrea o contra-ofensiva pentru Ford Fusion, modelul construit pe platforma tehnica a lui Fiesta, o „gaselnita” ce vrea sa inventeze segmentul Urban Activity Vehicle.

Fata de conceptul prezentat la Geneva, Opel a abandonat influentele taioase care generau un efect vizual destul de dur, jucand pe cartea unui aspect simpatic, non-agresiv. Diferentele sunt mai elocvente la interior, acolo unde designul scaunelor si panourile interioare a fost „indulcit”. Spatiul interior a fost ingenios calculat astfel ca Meriva promite o habitabilitate demna de un monovolum. Totalizand o lungime de 4042 mm, Meriva este mai scurta decat Zafira cu 27,5 cm.

Confortul pasagerilor in habitaclul Merivei este garantat de ampatamentul de 2630 mm, cu numai 64 mm sub cel al Zafirei. La toate acestea se mai adauga noul sistem de modulare al interiorului Flex5, derivat din sistemul Flex7 de pe Zafira. Flex 5 permite reglaje individuale pentru fiecare din cele trei locuri de pe randul din spate, scaunele putand culisa individual sau putand fi pliate complet, independent unul de altul.

Partea de motorizari va fi asigurata, pentru inceput, cu propulsoare diesel si pe benzina, cu cilindree cuprinsa intre 1.6 litri si 1.8 litri, puterea variind intre 75 CP si 125 CP. Dupa prezentarea oficiala la Salonul Auto de la Paris din toamna acestui an, se preconizeaza ca productia de serie a noului monovolum Opel sa inceapa la fabrica din Zaragoza, nu mai tarziu de prima decada a anului viitor. Incepand cu august 2002 Meriva va fi fabricat si in Brazilia, urmand a fi comercializata pe piata sud americana sub marca Chevrolet.

Sursa: www.autoshow.ro

Tags: