Mini Cooper

Apropo.ro / 24.01.2002, 11:55
Mini Cooper
Nici o masina n-a fost atat de mult asteptata ca interpretarea germana, citeste BMW, a institutiei britanice numita Mini. Colegii nostri de la Autocar au testat noul Mini Cooper si ne impartasesc impresiile lor. Un nou mileniu, un nou Mini. Numai ca de aceasta data micuta favorita a

Nici o masina n-a fost atat de mult asteptata ca interpretarea germana, citeste BMW, a institutiei britanice numita Mini. Colegii nostri de la Autocar au testat noul Mini Cooper si ne impartasesc impresiile lor.

Un nou mileniu, un nou Mini. Numai ca de aceasta data micuta favorita a britanicilor arata diferit fata de originalul ce a impresionat lumea intreaga in urma cu 42 de ani. Ca si originalul, Mini 2001 pastreaza solutia platformei totul-fata si interior compact, iar prin dimensiuni incearca sa ocupe nisa dintre VW Lupo si Ford Ka. Cand se va lansa in Regatul Unit pe 7 iulie versiunea de baza de 90 CP, Mini One, va costa in jur de 14.420 USD, in timp ce zbuciumatul Cooper S de 116 CP va pretui 16.240 USD. Va urma, in 2002, Cooper S cu motor supraalimentat de 163 CP si zvonerii seriosi spun ca s-ar putea sa ne izbim de o versiune de 200 CP made by Alpina.

Cand introduci 114 CP in ceva de masura lui Mini te astepti ca rezultatul sa fie performant. Testul confirma ca Mini este sprinten doar in teritoriul hatchback si nimic mai mult. O buna transmisie lanseaza masina de la 0-50 km/h in 3.1 secunde, iar prin schimbarea treptei pana la 100 km/h timpul inregistrat este de 9.3 secunde. Accelerarea pana la 160 de km/h dureaza 28.4 secunde, iar plimbarea de la 50 la 120 km/h doar 10.1 secunde, fapt ce ne arata ca timpul de la 0-100 km/h de fapt satisface standardele pentru performanta. E o poveste similara si la reprize. Lui Mini nu i-a placut standardul Autocar vizavi de flexibilitate si s-a descurcat cu doar 9.7 secunde in treapta a 4-a intre 50-80 km/h, dar s-a dovedit moale intre 0-120, obtinand 14.3 secunde. In treapta a 3-a, vitezometrul indica 160 km/h, ceea ce-i cam mult, treptele 4 si 5 fiind atat de lungi, incat pe autostrada motorul cerea retrogradarea treptelor pentru a obtine un pic de vana. Desigur, Mini e destul de performant pentru a fi simpatic, dar nu este un GTi, totusi.

Considerand descendenta sa din BMW, motorul este o dezamagire, spun testerii lui Autocar. Franarea este O.K., timpul de franare de la 100-0 km/h este de 3.0 secunde pe suprafata uscata, cu un bun feedback al pedalei. La interior, in functie de locul pe care-l ocupi, senzatia migreaza de la sublim la dezamagire. Scaunele din fata, ajustabile in inaltime, ofera un confort si un suport unice in clasa mica. Combinate cu o pozitie de condus aproape perfecta, ajuta noul Mini sa para mai mare si mai tare decat este in realitate.

Vorbind in termeni de spatiu interior, aici este singurul aspect unde succesorul vechiului Mini ar fi putut sa exceleze, dar, din pacate, nu o face. Nu exista spatiu suficient pentru picioarele unui adult ce sta in spatele soferului, in schimb exista ceva loc in spatele scaunului din dreapta, cu conditia ca pasagerul sa stea un pic cas, deosebit de incomod la drumuri lungi. Cu un portbagaj de 150 de litri, desi este mai mare pe hartie decat VW Lupo, in practica nu s-a dovedit atat de mare cat sa se observe. In termeni reali, Mini este o ideala a doua masina pentru o familie de trei persoane.

Daca ne referim la siguranta, noul Mini este un Junior BMW cu tot ce decurge din acest titlu. Nivelul de siguranta activa si pasiva adoptat este la standarde bavareze. Cum se anunta, Mini poate deveni in scurt timp cel mai bun automobil de clasa mica ce-l poti cumpara. Look-ul si performantele sunt „high”, iar daca pretul va fi atat de competitiv incat concurentei sa-i dea lacrimile de durere, noul Mini se va impune. Daca nu, nu.
Sursa: www.autoshow.ro

Tags: