Misiune sportivitate

Apropo.ro / 20.01.2006, 11:07
Misiune sportivitate
De ceva ani, in clasa de lux se duce o batalie acerba pentru titlul de cea mai buna limuzina. Unul dintre criterii este, normal, potenta unui anumit model, fapt ce a condus la o inflatie de cai-putere. Cu un deceniu in urma, puterea maxima a unei limuzine de lux era de pana la 400

De ceva ani, in clasa de lux se duce o batalie acerba pentru titlul de cea mai buna limuzina. Unul dintre criterii este, normal, potenta unui anumit model, fapt ce a condus la o inflatie de cai-putere.

Cu un deceniu in urma, puterea maxima a unei limuzine de lux era de pana la 400 CP, o valoare care iti dadea frisoane. „Patru sute de cai!!! Îti dai seama cum merge?!” Apoi, dat fiind faptul ca varsta medie a publicului-tinta a tot scazut, au aparut generatii noi, care nu mai erau atat de ponderale, ba chiar aveau accente sport – in comparatie cu adversarii directi cel putin. Zarurile fiind aruncate, fiecare a contracarat cum a putut, dar de obicei asta a insemnat mai multa putere sub capota (peste 600 CP la unele modele).

Oficial, erau numite limuzine sportive. N-am fost de acord niciodata cu acest „razboi rece”, pentru ca legile fizicii contrazic din start ideea ca un mastodont de 2,2 tone sa gliseze ca un Subaru. Va semana cu eleganta unei balene care face echilibristica pe o ata. Plus ca trebuie sa ai calitati de pilot adevarat, pentru ca atatea tone odata scapate de sub controlÂ…

In schimb, Audi a reprezentat o cale de mijloc, care se preteaza bine la categoria grea. În loc sa dopeze propulsoarele pana la refuz, inginerii au apelat la fineturi: caroserie de aluminiu (inca din 1994), tractiune integrala (celebrul quattro) si o linie de design mai conservatoare, dar care nu e atat de butucanoasa (vezi Seria 7). Prin urmare…

Citeste mai mult in ProMotor

Tags: