Modest si corect – Chevrolet Nubira

Apropo.ro / 27.08.2004, 15:56
Modest si corect - Chevrolet Nubira
Dupa Lacetti si Nubira, versiunea break vine sa consolideze familia compacta a constructorului americano-corean. Primele teste au demonstrat o masina mare, cu spatiu interior impresionant si un portbagaj pe masura asteptarilor. "Daca va intrebati cine a creat designul acestei masini, nu

Dupa Lacetti si Nubira, versiunea break vine sa consolideze familia compacta a constructorului americano-corean. Primele teste au demonstrat o masina mare, cu spatiu interior impresionant si un portbagaj pe masura asteptarilor.

„Daca va intrebati cine a creat designul acestei masini, nu avem un raspuns foarte usor de dat!” ne explica Hardy Spranger, austriacul ce conduce GM Daewoo Europa. Break-ul lui Nubira este un prim rezultat venit de la noul centru din Bupyung, Coreea de Sud, deschis doar anul trecut. Problema celor din Coreea a fost originea diferita a celor doi parinti ai break-ului. Lacetti este proiectat de Giugiaro, in timp ce Nubira sedan de Pininfarina. Oricum avem aceiasi platforma tehnica, iar proiectantii au luat cu grija elemente de la ambele case de design pentru a oferi un break interesant. „Rezultatul dovedeste ca nu intotdeauna mai multi bucatari fac impreuna o mancare proasta!” sustine cu umor Spranger.

Desigur, marea ambitie a constructorului a fost sa realizeze un break foarte incapator. La interior se pastreaza spatiul mai mult decat generos pe care l-am remarcat la Lacetti. Portbagajul in forma uzuala are 400 l, o cifra deloc impresionanta. Dar multumita banchetei rabatabile 60/ 40, se ajunge la 1410 l, un spatiu important, dar – din nou – nu neaparat exceptional. Forma hayonului de la portbagaj este buna in sensul ca permite accesul rapid si nu incomodeaza la manevrararea bagajelor.

Forma interioara a portbagajului este – de asemenea – favorabila depozitarii a cat mai multe genti si nu reprezinta un exercitiu de dragul designului, genul Alfa Romeo Crosswagon sau Volvo V50. Apropo de spatii de depozitare, Nubira Station Wagon se lauda cu 25 de buzunare si buzunarase raspandite prin toata masina.

Asa cum era de asteptat, avem doua motoare pe benzina: 1,6 l de 109 CP si 1,8 l de 122 CP, livrabil si in versiunea cutie automata in 4 trepte. Chevrolet-ul european insemana „value for money” asa ca si propulsoarele sunt construite in acelasi spirit. Nu au demaraje spectaculoase – nici unul nu urca 100 km/h in mai putin de 10 sec – dar au consumuri medii bune. 7,5 l/ 100 km pentru motorul de 122 CP este o cifra respctabila.

Noi am condus pe drumurile din jurul Hamburgului doar versiunea de top si am descoperit o masina corecta in raport cu ce pretinde. GM Daewoo nu vrea sa devina vedeta Europei, ci doar sa vanda decent. Nubira Station Wagon nu este o masina care sa-ti faca sangele ca borsecul, dar nici nu vrea asta. Este un break linistit, pentru oameni modesti, care nu vor sau nu pot sa mearga mai sus la alte modele mai scumpe. De altfel, cheia succesului acestui model pe piata noastra este pretul.

Daca va fi sesizabil sub Renault Megane Break, atunci Chevrolet – o marca in plin avant pe piata romaneasca – va avea un nou membru aducator de succes. Insa un pret sensibil mai mare decat concurentul francez, il va trimite mai la coada preferintelor. Sa nu uitam, ca deocamdata nu avem nici diesel!

Autoshow

Tags: