Monica Dascălu şi Dana Rogoz – Aniversare de suflet la 9 ani de PRO TV Internaţional

De: Cătălina Matei / 27.04.2009, 00:00
Monica Dascălu şi Dana Rogoz - Aniversare de suflet la 9 ani de PRO TV Internaţional
Pe 29 aprilie, cînd PRO TV Internaţional aniversează 9 ani, Dana Rogoz şi Monica Dascălu prezintă pentru prima dată împreună o emisiune specială, dedicată în exclusivitate românilor din afara ţării. Cele două vedete ale postului, alături de invitaţii lor, le vor spune tuturor celor stabiliţi în toată lumea... ”9 ne place distracţia!”.

Prezentatoarele emisiunilor ”De suflet” şi ”Weekend cu Monica Dascălu” vor face împreună cu invitaţii lor şi o retrospectivă a ceea ce au însemnat pentru românii aflaţi departe de casă aceşti 9 ani de PRO TV Internaţional. Din 29 aprilie 2000, cînd s-a înfiinţat primul canal privat dedicat românilor din afara ţării, şi pînă acum, PRO TV Internaţional a fost prezent în fiecare moment în vieţile telespectatorilor săi timp de 108 luni, 3348 de zile, 80.352 de ore sau 4.821.120 de minute, fie că aceştia s-au stabilit în Europa, Africa, Statele Unite sau Canada.


O altfel de…
Monica

Telespectatorii din ţară o văd pe Monica în aceeaşi ipostază de mulţi ani: la pupitrul Ştirilor PRO TV de la ora 13.00 şi de la ora 17.00, rareori zîmbind, căci ştirile pozitive nu sînt atît de mult prezente. Ori mai au ocazia să o vadă în paginile revistelor. Însă românii de peste hotare o pot urmări în ipostaza de gazdă a emisiunii ”Weekend cu Monica Dascălu”, unde atmosfera este mult mai relaxată decît la ştiri, unde Monica zîmbeşte mult mai des, abordează ţinute mult mai lejere şi mai pline de culoare, glumeşte, discută. O altfel de… Monica, dar în acelaşi timp aceeaşi.

”La ştiri, un prezentator trebuie să fie credibil, să nu se implice emoţional în subiectele pe care le prezintă şi să nu lase să se vadă nici un fel de reacţie subiectivă. La emisiune, sînt gazdă şi mă port ca atare. Mă fascinează poveştile invitaţilor mei, care au călătorit în străinătate, dar şi documentarele realizate de colegele mele care prezintă români de succes, care au pornit de la zero.

Am început acest proiect cu un entuziasm foarte mare, iar acum patru ani emisiunea era diferită faţă de ce se întîmplă acum. Indiferent în ce colţ al lumii s-ar afla, românilor le este foarte dor de casă.

Ne e dor nouă, celor din ţară, de locurile natale doar dacă plecăm trei zile, dar să fii plecat atît de departe… Mai ales că mulţi dintre ei nu au ocazia să vină prea des acasă. Însă, datorită Internetului, dar şi prin intermediul postului PRO TV Internaţional, sînt mai aproape de ţară şi de cei dragi. Reuşesc să vorbească, să se vadă, să afle ce se întîmplă în ţară, să audă muzică românească. Mulţi dintre ei descoperă muzica populară abia după ce trec de graniţele ţării”, ne povesteşte Monica.

În cei patru ani de PRO TV Internaţional, i-a cucerit pe românii de dincolo şi, alături de colega sa de la ”De suflet”, Dana Rogoz, a devenit un reper pentru publicul telespectator din diaspora. Primeşte o mulţime de scrisori, cu multe dedicaţii, dar şi cereri în căsătorie.

Abramburica,
brand de ţară

Pe 14 februarie, Dana Rogoz a împlinit un an de cînd prezintă la PRO TV Internaţional emisiunea ”De suflet”: ”Şi aici sînt cea mai mică! Doar la de la Acasă TV am intrat şi eu în şi asta datorită copiilor din serial. Dar tot se fac comparaţii: , mai ales că lucrez cu foşti cameramani sau oameni din per­so­nalul tehnic care mă cunosc de mică, am lucrat cu ei cînd eram Abramburica”.

De cifra 9, cît împlineşte PRO TV Inter­naţional, este legat şi debutul Danei Rogoz la PRO TV. ”Mulţi dintre românii din străinătate mă cunosc ca Abram­burica, aşa că mi-a fost mai uşor să intru în sufletele lor. Brand de ţară! Mai ales că am găsit o firmă în Tulcea care se numea Abra­mburica SRL. Am înţeles că, între timp, a dat fa­liment. Sper că nu din cauza numelui”, se amu­ză Dana.

De cînd pre­zintă ”De suflet” la PRO TV Inter­na­ţional, tînăra actriţă este atentă la orice ştire despre ro­mânii din stră­inătate, dar şi la cele despre românii extrem de talentaţi. ”Unii dintre ei sînt olim­pici, iar televiziunile din ţară nu prea îi bagă în sea­mă pentru că nu fac rating. În plus, pe lîngă aceşti oa­meni, am ocazia să cunosc şi vedete, oameni pe ca­re îi ştiam, însă nu am avut ocazia pînă acum să-i cunosc mai bine”.

Tot Dana ne explică cel mai bine ce înseamnă PRO TV Internaţional pentru ro­mânii de afară: ”Este o nece­sitate. Cînd deschid televizorul şi urmăresc postul nostru, se uită cu tot sufletul şi cu maximum de atenţie. Televizorul nu mai e o sursă de bruiaj cum e, uneori, pentru cei din Ro­mânia, care îl deschid cîteodată doar ca să fie un pic de gălăgie, în timp ce se ocupă de altceva. Nu, românii din străinătate îşi sting dorul de casă cu PRO TV Internaţional”.

Pe 29 aprilie, PRO TV Internaţional împlineşte 9 ani. Cum arătau cele două vedete la aceeaşi vîrstă? În timp ce Monica se bucura din plin de vacanţele la bunici, Dana făcea primul pas spre celebritate. Abramburica debuta la PRO TV la vîrsta de nouă ani!