Ne vedem la Paris!

Apropo.ro / 20.08.2006, 16:07
Ne vedem la Paris!
Dupa ce a dat publicitații o serie de poze cu noul MINI mascat, aflat în teste, BMW a pus la dispoziție și pozele oficiale de presa cu mașina care urmeaza sa-și faca debutul cu ocazia Salonului Auto de la Paris. Diferențele majore se gasesc la partea frontala a

Dupa ce a dat publicitații o serie de poze cu noul MINI mascat, aflat în teste, BMW a pus la dispoziție și pozele oficiale de presa cu mașina care urmeaza sa-și faca debutul cu ocazia Salonului Auto de la Paris.

Diferențele majore se gasesc la partea frontala a mașinii. Farurile sunt mai mici decat în trecut și se integreaza mai bine în linia generala a mașinii.

Grila fața mușca un pic din bara de protecție, linia mediana se ridica mai accentuat catre spatele mașinii, spate care are rotunjimi mai ample.

Per total, lungimea a crescut cu 6 cm, iar coeficientul aerodinamic a scazut de la 0,35 la 0,33. Gama de motorizari este complet noua, renunțandu-se la cele dezvoltate în colaborare cu Chrysler.

Motorul de baza de 1,4 litri și 95 CP (destinat pentru varianta ONE) va aparea la începutul lui 2007, împreuna cu dieselul, despre care nu se știe înca daca va fi de origine Toyota (1,4 litri) sau PSA (1,6 litri).

Pana atunci va fi disponibil propulsorul de 1,6 litri, care, de acum, este dotat cu sistemul Valvetronic. Are doua trepte de putere: 120 CP în varianta aspirata (fața de 115 CP în trecut) și 175 CP pentru Cooper S. Transmisiile sunt cu 6 trepte, indiferent daca sunt manuale sau automate.

Schimbarile nu s-au rezumat doar la motoare. De acum, suspensiile au mai multe elemente din aluminiu, ceea ce a redus greutatea totala a mașinii cu 6 kg. Setarile trenului de rulare pentru Cooper și Cooper S vor fi mult mai diferite decat pana acum. Primul va fi mai comfortabil, în timp ce al doilea vadit mai tare. Cine, însa, vrea și mai mult, va putea opta pentru un tren de rulare pur sport, oferit de fabrica. Noul MINI are stabilizatoare și pe puntea spate.

La interior evoluția este destul de discreta, designerii preferand sa îmbunatațeasca mai degraba ergonomia decat sa revoluționeze. Se remarca noul turometru aflat în aceeași poziție, dar care este mai mare, și faptul ca iluminarea habitaclului are cinci culori diferite, de la portocaliu pana la albastru. Spațiul pe bancheta a fost îmbunatațit prin „scobirea” scaunelor din fața.

Judecand dupa prețurile anunțate pentru Marea Britanie mașina va fi cu aproximativ 4-5% mai scumpa decat modelul anterior.

Vreți sa știți mai multe despre aceasta mașina? Foarte bine, citiți ultimul numar al revistei .