New in Town

Apropo.ro / 22.06.2005, 18:27
New in Town
Sunt prea mari, au motoare care consuma prea mult, si nu sunt foarte confortabile. Cam asta este parerea europeanului despre masina americana. Daca privesti pentru prima data un Chrysler 300C, nu prea ai de ce sa iti schimbi aceasta parere. Cu o grila impozanta si lunga cat un vagon de

Sunt prea mari, au motoare care consuma prea mult, si nu sunt foarte confortabile. Cam asta este parerea europeanului despre masina americana. Daca privesti pentru prima data un Chrysler 300C, nu prea ai de ce sa iti schimbi aceasta parere.

Cu o grila impozanta si lunga cat un vagon de tren, ultima creatie a celor de la Chrysler pare sa inspaimante prin dimensiuni pe cetateanul obisnuit sa transpire din greu pana gaseste un loc de parcare in zonele super-aglomerate de pe vechiul continent.

Chiar daca aspectul masinii pare mai curand adaptat strazilor din Miami, Chrysler 300C a fost prezentat jurnalistilor din intreaga lume pe coastele insorite din sudul Frantei, acolo unde a iesit cu usurinta in evidenta din multimea de decapotabile, Renault-uri si Peugeot-uri.

Cu toate acestea, 300C este o masina extrem de germanica. Dupa ce Daimler-Benz s-a aliat cu cei de la Chrysler, compania americana a beneficiat din belsug de tehnologia Mercedes. Ca urmare a acestui fapt, 300C este construita pe aceeasi platforma cu Mercedes E Klasse, fapt ce spune mult despre calitatile masinii. Asocierea cu Mercedes aduce un atu important petnru o masina care trebuie sa concureze in Europa modele mult mai cunoscute, precum BMW Seria 5, Audi A6, sau Jaguar S Type.

La testul de la Nisa, Chrysler a pezentat ziaristilor motorul cel mai puternic disponibil, un motor tipic american de 5,7 litri. Propulsorul Hemi V8, ce va fi disponibil si la viitorul Jeep Grand Cherokee, dezvolta nu mai putin de 340 de cai putere. Acceleratia este demna de o masina sport: poti prinde suta de kilometri in doar 6,4 secunde, pentru a ajunge apoi pana la un maximum limitat electronic de 250 de kilometri la ora.

Te-ai astepta ca la un astfel de motor urias si performant, consumul sa fie demn de o nava spatiala. Nu e nici pe departe asa, datorita noului sistem dezvoltat de Chrysler, ce permite o economie de 10-20 la suta fata de alte propulsoare echivalente. 300C consuma in medie 11-12 litri la suta de kilometri, valoare depasita de multe dintre Daciile sau Oltciturile care inca se mai taraie pe strazile de la noi. Toti cei 340 de cai putere sunt directionati catre rotile din spate cu ajutorul transmisiei automate, cu 5 trepte, care insa nu se compara cu ultimele cutii automate cu 6 si 7 trepte dezvoltate de Mercedes.

Chrysler 300C cu motor de 5,7 litri nu este o varianta mai ieftina a lui Mercedes E 55 AMG. 300C are un confort sporit, lucru obtinut in schimbul unei agilitati mai reduse decat la varianta celor de la Mercedes. Chiar si asa, 300C a fost conceput pentru a oferi pasagerilor o calatorie placuta, fara a-i lasa sa simta denivelarile drumului si fara a le strica ambianta cu zgomote neplacute.

Interiorul se remarca prin finisari de calitate. Este insa o calitate americana, finisarile si materialele fiind cu un pas in urma celor pe care le gasim astazi la Mercedes sau BMW. Cu toate acestea, 300C este o masina mult mai eleganta decat majoritatea concurentilor sai, un automobil ce are putine lucruri de criticat.

Cu un design impunator si un motor puternic si destul de economic la cei 5,7 litri ai sai, Chrysler 300C va fi lansat in Romania la sfarsitul lui iunie si va costa mult mai putin decat un clasic BMW sau Mercedes: doar 33 de mii de euro, fara taxe.

ProMotor

Tags: