New kid on the block

Apropo.ro / 02.06.2006, 17:42
New kid on the block
Al Melling nu este un personaj prea cunoscut, dar munca sa in industria auto nu poate fi trecuta cu vederea. Asta pentru ca acest personaj este responsabil de dezvoltarea propulsoarelor pentru modelele TVR. Dar Al vrea sa aiba un rol mai activ sau aliniamentul planetelor l-au inspirat peste

Al Melling nu este un personaj prea cunoscut, dar munca sa in industria auto nu poate fi trecuta cu vederea. Asta pentru ca acest personaj este responsabil de dezvoltarea propulsoarelor pentru modelele TVR. Dar Al vrea sa aiba un rol mai activ sau aliniamentul planetelor l-au inspirat peste masura pentru ca tocmai a aparut prima poza cu supercarul pe care inginerul britanic l-a dezvoltat. Este vorba de Melling Hellcat, un bolid care se bazeaza pe cea mai pura tehnologie de curse. Look-ul sau nu este unul care-ti da fiori, fiind suspect de asemanator cu un Nissan 350Z, dar asta nu inseamna cu masina ce are un V10 montat frontal si tractiune pe puntea spate nu merita luata in consideratie. In primul rand, propulsorul a fost dezvoltat de Melling insasi, ceea ce-i confera un aer de exclusivitate, iar daca asta nu te convinge poate o fac cele 700 de cabaline inghesuite intr-o cilindree de 6 litri. Caroseria din fibra de carbon este propulsata pana la 100 km/h in doar 2,8 secunde, goana nebuna oprindu-se undeva in jurul a 320 km/h. Sunt cifre care garanteaza accesul lui Hellcat intr-un club foarte restrans, asa ca cele 50 de unitati planuite a fi produse anual sigur vor avea mare cautare. Este putin dar se pare ca este lumina la capatul tunelului: Melling fiind in discutii cu americanii de la Roush Racing, unde ar fi capacitati excedentare de productie si s-ar putea asambla 1.200 de bucati anual. Asta ar avea efecte benefice (prin scaderea costurilor de productie) si asupra pretului de 100.000 lire sterline anuntat initial, care oricum nu este foarte mult privit prin prisma performantelor livrate. Primele modele de serie vor aparea in aceasta toamna, cand vom vedea daca mutarea productie in SUA are acoperire economica sau nu.

Citeste mai mult in ProMotor

Tags: