Nou model Daewoo

Apropo.ro / 07.05.2002, 11:42
Nou model Daewoo
Compania sud-coreeana Daewoo Motor Co a anunțat lansarea unui nou model de automobil, primul din ultimii doi ani, și s-a angajat sa adopte, în aceasta luna, masuri ferme pentru redresarea celei mai mari uzine din strainatate, situata în Polonia. Societatea mixta care va fi

Compania sud-coreeana Daewoo Motor Co a anunțat lansarea unui nou model de automobil, primul din ultimii doi ani, și s-a angajat sa adopte, în aceasta luna, masuri ferme pentru redresarea celei mai mari uzine din strainatate, situata în Polonia.

Societatea mixta care va fi înființata de General Motors și creditorii Daewoo va administra vînzarile noului automobil compact Kalos pe piața europeana și, probabil, pe cea a Statelor Unite, însa autovehiculul va fi produs la principala uzina Daewoo exclusa din acordul cu GM, a declarat un purtator de cuvînt al companiei sud-coreene. Modelul Kalos va fi comercializat în Europa începînd din cel de-al doilea semestru al anului 2002, iar în SUA din anul 2003.

General Motors a semnat, marți, un acord final cu Daewoo Motor și Banca de Dezvoltare din Coreea, care a acționat în numele creditorilor Daewoo, privind înființarea unei societați mixte.

Cel mai mare producator auto din lume va plati 251 milioane de dolari, în numerar, pentru un pachet de 42,1% din acțiunile societații mixte, creditorii vor deține 33% din capitalul acesteia, iar partenerii General Motors vor prelua un pachet de 24,9% din acțiunile societații mixte.

Societatea mixta GM-Daewoo va opera doua uzine din Coreea de Sud și una în Vietnam. De asemenea, societatea va prelua opt centre de vînzari din strainatate, șapte situate în Europa și unul în Puerto Rico, precum și un furnizor de componente auto din Olanda.

Modelul Kalos va fi produs la uzina de la Pupyong, care ar putea fi cumparata de GM în urmatorii șase ani, timp în care va fi operata de creditorii Daewoo.

Pe de alta parte, Daewoo va adopta, în aceasta luna, masuri ferme destinate redresarii uzinei poloneze, Daewoo FSO, cea mai mare din cele 11 fabrici din strainatate care nu au fost incluse din acordul cu GM.

„Daewoo Motor își va menține participarea la capitalul Daewoo FSO”, a declarat președintele Daewoo Motor, Lee Young-kook, în cadrul conferinței de presa organizate pentru a prezenta modelul Kalos.

Lee Young-kook nu a oferit detalii cu privire la planurile pentru fabrica poloneza, care are o capacitate anuala de producție de 272.000 de automobile. Compania sud-coreeana a mai anunțat, joi, ca vînzarile din luna aprilie au scazut cu 8,4% fața de aprilie 2001, la 37.802 de unitați, în timp ce exporturile s-au redus cu 2,2%, la 24.945 de unitați.

Sursa: www.mediafax.ro

Tags: