Numărul de chelnerițe „bune”, indicator al stării economiei

De: Marian Andrei / 17.08.2012, 13:30
Numărul de chelnerițe
PIB, inflație, deficit comercial sau producție industrială, termeni pe care îi auzi aproape zilnic chiar dacă nu ești din branșa economiștilor, sunt indicatori ai stării economiei, pe care specialiștii îi folosesc pentru a cataloga rezultatele sau pentru a emite prognoze.

Există, însă, economiști care au început să urmărească și alte direcții, mai puțin „academice”, pentru a-și da seama de mersul economiei, cum ar fi vânzările de cosmetice, de popcorn, numărul cadavrelor nerevendicate sau modul în care se tund japonezele.

Iată câțiva dintre acești indici bizari și motivația dată de specialiști pentru urmărirea lor:

Indicele chelnerițelor atrăgătoare

Teorie: Cu cât sunt mai atrăgătoare chelnerițele, cu atât mai aproape este economia de prăpastie. În perioada expansiunii economice persoanele tind să-și îmbunătățească aspectul fizic pentru a obține locuri de muncă mai bine plătite, cum sunt cele de fotomodel sau hostesse la evenimente, iar joburi mai puțin interesante, cum sunt cele de chelneri, revin persoanelor mai puțin atrăgătoare.

Indicele prostituatelor letoniene

Teorie: Conform teoriei de bază a cererii și ofertei, în vreme de boom economic sunt mai puține prostituate și implicit, tarife mai mari.

Dovada: Conform Business Insider, tarifele pe noapte în Letonia au scăzut la 60 de dolari în 2009, când statul s-a aflat pe marginea prăpastiei.

Indicele coafurii japoneze

Teorie: Femeile se tund mai scurt, în recesiune, pentru a lungi perioadele dintre vizitele la coafor.

Dovada: Revista japoneză de business Nikkei a centralizat date din care reieșea că femeile japoneze s-au tus mai scurt în anul 1997, când Asia a fost afectată de criză.

Citește mai mult despre alți indicatori bizari ai stării economiei, pe zf.ro.