O Ibiza de la Silva

Apropo.ro / 24.01.2002, 11:27
O Ibiza de la Silva
Nu-i asa ca are acel "ceva" din sarmul Alfei 147? Normal, am zice, daca tinem cont ca poarta autograful Walter da Silva, ex-designer Alfa Romeo. Dar cum Seat face parte din marea galaxie VW, noua Ibiza va imparti platforma tehnica cu Fabia si noul Polo. Prima generatie Ibiza a insemnat o

Nu-i asa ca are acel „ceva” din sarmul Alfei 147? Normal, am zice, daca tinem cont ca poarta autograful Walter da Silva, ex-designer Alfa Romeo. Dar cum Seat face parte din marea galaxie VW, noua Ibiza va imparti platforma tehnica cu Fabia si noul Polo.

Prima generatie Ibiza a insemnat o crestere a clientelei fidele marcii spaniole. Dotata cu un design semnat Giugiaro, Ibiza marca emanciparea Seat in fata partenerului sau de atunci, Fiat. Astazi, multe lucruri s-au schimbat, Seat face parte din familia Volkswagen, iar dupa modelele Fabia si Polo, a venit randul si Ibizei sa preia aceasta platforma tehnica.

La o prima privire Ibiza parca te ingheata! Asta datorita formei agresive a capotei pe care troneaza emblema casei spaniole incadrata de blocul cromat. Oricat am vrea ne este imposibil sa nu ne ducem cu gandul la Alfa 147, asemanarea fiind mai pregnanta in partea posterioara a caroseriei. Totusi, calitatea asamblarii aminteste din plin de cerintele casei germane, imbinarea diferitelor elementele ale caroseriei facandu-se prin sudura cu laser. La interior, stilul traditional al plansei de bord aminteste oarecum ca ne aflam in interiorul unui Seat Ibiza. Formele circulare ale cadranelor de bord cu inscriptii clasice si gurile de ventilatie foarte generoase sunt puse la mare pret si la aceasta a cincea transformare a Ibizei.

Mai mult, dupa o asemenea metamorfoza, Ibiza a mai crescut in dimensiuni, 77mm in plus lungime, 58 mm in latime si 19 mm in inaltime. Iar daca traducem aceste cifre, vom obtine ca rezultat un confort interior mai generos fata de generatiile anterioare. Si asta nu e tot… Ibiza a mai „crescut” si la capitolul volum al portbagajului cu 17 litri, ajungand acum la 267 litri.

Iar cum platforma sa este identica cu cea a „fratelui” german Volkswagen Polo, Ibiza va prelua trenul rulant fata de tip McPherson si directia electro-hidraulica. Pentru inceput, constructorul spaniol propune sase motorizari, 3 pe benzina si 3 diesel. Propulsoarele pe benzina disponibile momentan sunt 1.2l de 64 CP si 1.4l de 75 CP, iar pentru cei „pretentiosi” va fi un 1.4 l de 100 CP. Gama de motoare diesel va debuta cu un 1.9 SDI de 64 CP si va fi completata cu doua 1.9 TDI de 100 CP, respectiv 130 CP. Propulsorul 1.9 TDI de 130 CP cuplat la o cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte este, pe buna dreptate, cel mai puternic si accentueaza valentele de automobil sport ale noii Ibiza.

Cu un cuplu motor deosebit de generos, 310 Nm disponibili de la 1900 rpm, acesta face posibil ca Ibiza sa atinga viteza maxima de 207 km/h si un demaraj 0 – 100 km/h in numai 9,4 secunde.
Sursa: www.autoshow.ro

Tags: