Opel Astra Coupe Turbo

Apropo.ro / 24.06.2002, 15:18
Opel Astra Coupe Turbo
Intrebari: Ce este? Cand o pot avea? Cat ma costa? De ce mi-as lua una? Ce-ar trebui sa stiu? Ce altceva exista pe piata? Raspunsurile vin de la sine dupa un drive-test adevarat. Contrar opiniei generale, Astra Coupe nu a fost proiectata de Bertone. Cei de la Bertone au construit-o doar.


Intrebari: Ce este? Cand o pot avea? Cat ma costa? De ce mi-as lua una? Ce-ar trebui sa stiu? Ce altceva exista pe piata? Raspunsurile vin de la sine dupa un drive-test adevarat.

Contrar opiniei generale, Astra Coupe nu a fost proiectata de Bertone. Cei de la Bertone au construit-o doar. Designul a fost gandit „in house” de General Motors, cu ajutorul unei echipe conduse de Martin Smith, responsabil printre altele de neuitatul Audi Quattro. Astra Coupe Turbo nu se diferentiaza prea mult fata de versiunea coupe normala. In schimb diferenta se observa sub capota frontala.

Motorul Ecotec, de 2.0 litri cilindree, turbosupraalimentat, este capabil de 190 CP si un cuplu maxim de 250 Nm. Important de remarcat este sistemul de management al motorului, fabricat de Bosch, responsabil de atitudinea „fly-by-wire” a clapetei de acceleratie. Sistemul, mai corect denumit „drive-by-wire” face din Opel Astra Turbo una din primele masini sub 25.000 de dolari la care nu exista nici o legatura mecanica intre pedala de acceleratie si clapeta obturatoare. Sistemul actioneaza in functie de informatiile primite de la diferiti senzori ce masoara unghiul de inclinare al pedalei, viteza automobilului, sarcina motorului.

Cine conduce un Astra Turbo este uimit de furia exploziva, spontana, a masinii cand acul turometrului rataceste in jurul valorii de 5400 rot/min corespunzatoare varfului de putere. Partenerii de trafic gresesc cand subestimeaza un Opel Astra Turbo. Aviz taximetristilor tentati sa-si dovedeasca abilitatea in fata unui exemplar. Vor fi umiliti. Noi nu recomandam asemenea intreceri stupide, dar cine suntem noi sa evitam inevitabilul? Lasand gluma, reprizele fulminante intregesc farmecul degajat de forma agresiva a caroseriei.

Pentru a va forma o parere, timpul de la 60 – 100 km/h in treapta a 4-a este de 5.7 secunde, iar cel de la 80 – 120 km/h in treapta a 5-a este de 7.7 s. Dinamica foarte buna este ajutata de coeficientul de rezistenta al aerului (Cx) de sub 0,3, mai precis 0,28 comparativ, spre exemplu, cu 0,32 cat are Toyota Celica una dintre principalele sale concurente. Viteza maxima este de 245 km/h, suficient pentru a incalca orice limite legale. La capitolul dinamica trebuie observat comportamentul masinii pe drumurile noastre. Gratie suspensiilor tari, a directiei precise dar si a sistemului ESP (ABS, EBD, traction control), Opel Astra Turbo se comporta sigur, nonsalant pe curbe stranse la viteze mari.

Rotile au meritul lor, ele dispunand de pneuri Goodyear Eagle F1, 215/40 R 17 W si jante din aliaj, 7.5 Jx17 inci. Pentru o mai buna franare, discurile fata au fost marite de la 280 mm (cat masoara la celelalte doua variante Astra Coupe) la 308 mm. Soferul si pasagerii sunt protejati de Active Head Restraint, de Pedal Release System, patent Opel (protectia picioarelor soferului), de airbagurile frontale de cele laterale si de centurile pretensionate cu trei puncte de prindere.

Interiorul este in ton cu caracterul masinii: piele, aluminiu, scaune sport cu buna sustinere laterala, ceasurile din bord usor lizibile. Vreti un coupe cu motor performant si comportament rutier foarte bun? Platiti 23.704 euro la reprezentantele Opel. Culoarea recomandata: Europa Blue.

Sursa: www.autoshow.ro

Tags: