Personajele virtuale vor arata si mai bine

Apropo.ro / 07.05.2004, 12:48
Personajele virtuale vor arata si mai bine
Daca va uitati mai atent la creaturile din filmele Van Helsing, veti observa cat de real arata pielea acestora. Aceasta calitate este atinsa datorita unui program care descopera modul in care lumina afecteaza suprafete cum ar fi pielea, astfel personajele create de calculator

Daca va uitati mai atent la creaturile din filmele Van Helsing, veti observa cat de real arata pielea acestora. Aceasta calitate este atinsa datorita unui program care descopera modul in care lumina afecteaza suprafete cum ar fi pielea, astfel personajele create de calculator aratand mult mai real.

Software-ul a fost folosit pentru prima data la personajul Gollum din trilogia Stapanul Inelelor.

Omul din spatele acestei tehnologii, Dr. Henrik Jensen de la Universitatea din San Diego, a fost premiat recent de catre Hollywood pentru contributia sa. In februarie, el a primit un premiu pentru realizari in domeniul tehnic, din partea Academiei Americane de Film.

Producatorii de jocuri cauta tehnici pentru a crea personaje cat mai realiste in noile generatii de jocuri video.

Secretul de creare a personajelor virtuale este legat de lumina. Dr. Jensen a observat ca lumina nu doar se reflecta de pe suprafete cum ar fi pielea, ci penetreaza aceasta suprafata si se imprastie in diferite puncte.

Dr. Jensen a descoperit o formula matematica care calculeaza cum este absorbita si dispersata lumina in cazul suprafetelor din piele si marmura.

Descoperirea acestei formule a fost cel mai greu aspect al proiectului. A fost nevoie de mai multi algoritmi si tehnici noi in domeniul graficii electronice. Software-ul a oferit industriei de efecte vizuale posibilitatea de a renunta la personajele care aratau ca din plastic.

In cazul pielii, descoperirea s-a dovedit a fi veriga lipsa in domeniul efectelor vizuale. Acesta a fost motivul pentru care industria de filme a adoptat cel mai repede inventia.

Software-ul a fost folosit pana acum la personajul Gollum in trilogia Stapanul Inelelor, Dobby din Harry Potter 2, Hulk si Terminator 3.

Actualmente, este folosit peste tot in domeniul efectelor vizuale si sunt multe companii care ar dori sa adapteze inventia pentru industria de jocuri.

Dr. Jensen lucreaza la imbunatatirea tehnicii, ca sa poata capta detaliile subtile ale pielii de pe fetele umane. El spera ca in viitor aceasta tehnica va fi folosita la design-ul arhitectural si la restaurarea obiectelor de arta.

Sursa: www.bbc.co.uk, preluat de SmartNews.