Peste trei milioane de oameni expuși campaniei Un’ Doi Trei, desfășurată de Asociația OIREP Ambalaje în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor

De: Alex Manole / 27.06.2022, 16:45
Peste trei milioane de oameni expuși campaniei Un’ Doi Trei, desfășurată de Asociația OIREP Ambalaje în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor

Asociația OIREP Ambalaje anunță rezultatele primei faze a inițiativei Un’ Doi Trei, lansată la începutul lunii mai prin intermediul membrilor săi: Clean Recycle, Ecologic 3R Ambalaje, Eco-Rom Ambalaje,

Eco Synergy, Financiar Recycling, GreenPoint Management și Green Resources Management, în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor. Campania Un’ Doi Trei se desfășoară în perioada mai – iulie 2022, la nivel național, scopul fiind de a informa și educa populația în vederea implementării colectării separate a deșeurilor de ambalaje la sursa de generare.

Un’ Doi Trei se bazează pe o idee simplă: Desfaci. Folosești. Arunci unde și cum trebuie. Să colectezi separat este SIMPLU | de BUN SIMȚ | NORMAL | CIVILIZAT.

Colectarea separată pare, pentru foarte mulți români, un ritual foarte complicat, ce presupune mulți pași și infrastructură specială. Când, de fapt, colectarea separată înseamnă un minim de atenție în privința ambalajelor pe care le folosim.

Pentru a schimba un comportament este nevoie de timp, dar, mai ales, de educație. De pași repetați până când aceștia ajung să fie făcuți mecanic sau din reflex.

Prima fază a campaniei Un’ Doi Trei s-a desfășurat în perioada 3 – 31 mai, la nivel național, în mediile online, outdoor și print. În această etapă, mesajele Un’ Doi Trei au ajuns, prin toate canalele de comunicare, la peste 3 milioane de oameni, din cel puțin 110 localități din toate județele țării.

Cei 3 milioane de oameni au fost expuși în medie de 10 ori mesajelor Desfaci. Folosești. Arunci unde trebuie, iar materialele video au fost vizualizate de aproape 720.000 de ori. În această fază, campania a generat peste 64.000 de accesări a landing page-ului campaniei – https://oirep.ro/undoitrei/ – care abordează problemele, soluțiile și miturile legate de colectarea separată a deșeurilor de ambalaje.

”România se află într-un punct în care decizia cetățenilor de a colecta separat acasă este esențială. Prin cele trei faze ale campaniei de informare și educare ”Un’ Doi Trei” vrem să creăm un obicei sănătos în rândul românilor, acela de a colecta separat toate deșeurile de ambalaje pe care le generează zi de zi. ”Un’ Doi Trei” și-a dovedit eficacitatea încă din prima etapă, ca urmare am atins prin aceasta 3 milioane de oameni din toată țara, campania fiind o completare a celorlalte acțiuni pe care membrii Asociației OIREP Ambalaje le întreprind pentru a realiza obiectivele de reciclare ale producătorilor. Însă, toate aceste demersuri trebuie să constituie un efort comun. De aceea, este important să conștientizăm că implicarea noastră într-un proces atât de simplu, precum colectarea separată, contribuie extrem de mult la atingerea țintelor pe care România le are în domeniul reciclării.” – a declarat Geanin Șerban, președintele Asociației OIREP Ambalaje.

În cea de-a doua fază a campaniei, care se desfășoară în perioada 1 iunie – 2 iulie, este reamintit ritualul Desfaci. Folosești. Arunci unde trebuie printr-o abordare diferită. De asemenea, este reîntărit unul dintre cele mai importante atribute ale colectării separate, acela că este un proces SIMPLU, mult mai simplu decât își imaginează oamenii.

În această etapă este comparat ritualul responsabilității, cel al colectării separate, cu acțiuni complexe pe care le facem zilnic sau aproape zilnic, dar care au ajuns să ne intre în reflex. De exemplu: parcarea mașinii – este o acțiune pe care o realizăm din reflex, mult mai complexă decât simpla colectare separată a deșeurilor de ambalaje pe care le folosim. De asemenea, gătirea cartofilor prăjiți este un proces mult mai complex, mai de lungă durată decât simpla colectare separată a deșeurilor de ambalaje.

Deșeurile de ambalaje reprezintă o resursă incredibil de valoroasă dacă sunt colectate separat corespunzător. O mare parte dintre deșeurile care ajung la gropile de gunoi pot fi colectate separat și, astfel, pot fi valorificate prin reciclare, incinerare sau compostare.

Economia circulară este un mecanism amplu prin care este redus consumul de resurse naturale prin utilizarea deșeurilor ca materie primă: dacă deșeurile de ambalaje pe care le generăm în fiecare zi sunt colectate separat, începând din propria gospodărie, ele pot fi reciclate și astfel se vor transforma în materie primă pentru noi produse.

Mai multe detalii despre campanie se găsesc pe pagina: www.oirep.ro/undoitrei și pe canalele dedicate campaniei Facebook | Instagram | Youtube.

Un’ Doi Trei este o campanie inițiată de Asociația OIREP Ambalaje, în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, creată și implementată de agenția de comunicare PB&J.

Asociația OIREP Ambalaje este o organizație profesională, neguvernamentală, non-profit, apolitică și independentă, care urmărește promovarea intereselor membrilor săi în contextul desfășurării activității specifice acestora în domeniul gestionării ambalajelor și deșeurilor de ambalaje, în raport cu autoritățile române și ale Uniunii Europene, vizând asigurarea unui cadru legal optim din punct de vedere financiar și operațional pentru implementarea eficientă a Răspunderii Extinse a Producătorilor în deplină conformitate cu legislația națională și Directivele Europene în materie.

CITEȘTE ȘI: Asociația OIREP Ambalaje, în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, lansează campania națională Un’ Doi Trei