Plin de idei

Apropo.ro / 18.07.2005, 17:16
Plin de idei
E clar ca marketing-ul celor de la Fiat au ales astfel numele noului produs incat sa declanseze o sarabanda de jocuri de cuvinte, care sa ataseze emotional publicul de masina. Buna Idee. Trecuti in ultimul timp prin momente grele, italienii de la Fiat par sa-si fi revenit. Dupa succesul

E clar ca marketing-ul celor de la Fiat au ales astfel numele noului produs incat sa declanseze o sarabanda de jocuri de cuvinte, care sa ataseze emotional publicul de masina. Buna Idee.

Trecuti in ultimul timp prin momente grele, italienii de la Fiat par sa-si fi revenit.

Dupa succesul noului Panda, a venit momentul lansarii si in Romania a versatilului MPV Ideea, care se bucura deja de mult interes pe pietele vest-europene. Ambitiosul acronim IDEA vine de la Inteligenta, Design, Emotie si Arhitectura, factori ce au stat la baza proiectarii si dezvoltarii produsului.

Design-ul este placut, omogen, fara muchii ascutite, astfel incat nu este agresiv si prezinta noile elemente de familie Fiat, cum ar fi grila radiatorului, subliniata de doua elemente cromate. Suprafata vitrata impresionanta iti da posibilitatea sa admiri peisajul in timpul rularii si sa beneficiezi de multa lumina la interior, iar daca optezi si pentru dotarea SkyDome, poti petrece chiar si o noapte sub clar de luna impreuna cu Idea.

La interior, spatiile de depozitare abunda, de la bord pana la pavilion, astfel incat o gramada de accesorii mai mult sau mai putin folositoare iti pot tine companie.

Scaunele inalte asigura o buna vizibilitate, iar spatiu este din belsug. Pacat ca datorita pasajelor rotilor fata, spatiul la picioare este dezaxat, obligandu-te permanent sa-ti controlezi pozitia. O parte din plasticele folosite la interior si mai ales la spatiile de depozitare ar putea beneficia de o atentie sporita.

In ceea ce priveste partea mecanica Fiat va dota gama cu doua motoare pe benzina (1,2 si 1,4 litri) precum si cu doua pe motorina, din celebra familie JTD si anume 1,3 de 70 CP si 1,9 de 100 CP.

Personal, la fel ca si cei de la Fiat, am ramas impresionat de mezin, care din 1.251 cmc reuseste sa extraga cei 70 CP, dar si un comportament laudabil, datorita tehnologiei multijet. Extrem de silentios la relanti, micul propulsor care va fi vandut si concernelor GM si BMW, are un potential extraordinar, avand in vedere ca doar prin modificarea soft-ului va furniza 90 CP pe Mini One D, fara ca aceasta sa-I tulbure fiabilitatea. Intr-un moment de exuberanta, am reusit atingerea fara probleme a vitezei de 170 Km/h, ceea ce, sa recunoastem, nu e putin.

Fiat s-a gandit mai ales la confortul si securitatea pasagerilor, dotand MPV-ul cu 6 airbag-uri, senzori de ploaie si parcare, centuri pretensionate, 3 centuri in 3 puncte pe bancheta spate, ABS si EBD, si alte atu-uri caracteristice claselor superioare.

ProMotor

Tags: