Porneste-o dintr-o cheie

Apropo.ro / 09.01.2002, 16:31
Porneste-o dintr-o cheie
Masina nu porneste? Esti in criza de timp si te grabesti? Afla de la noi care pot fi cauzele care te tin pe loc si cum se remediaza. Domnul inginer Ionescu Cristian de la Service Ciclop (bd. Magheru, nr. 6-8, sect. 1, tel. 313.79.89) iti spunem care sunt principalele cauze si cum se


Masina nu porneste? Esti in criza de timp si te grabesti? Afla de la noi care pot fi cauzele care te tin pe loc si cum se remediaza.

Domnul inginer Ionescu Cristian de la Service Ciclop (bd. Magheru, nr. 6-8, sect. 1, tel. 313.79.89) iti spunem care sunt principalele cauze si cum se remediaza.

Cauzele pot fi: baterie descarcata sau defecta, conexiuni imperfecte, contact general deranjat sau demarator defect.

a) Daca nu ai un voltmetru, pentru verificare bateriei conecteaza un bec de control la bornele acesteia. Daca becul abia se aprinde sau daca atunci cand se aprind farurile lumina scade, inseamna ca bateria nu este in stare tehnica corespunzatoare. In acelasi scop poti folosi claxonul, un sunet al acestuia lipsit de intensitate este dovada unei baterii descarcate.

In cazul descarcarii sau defectarii bateriei, motorul poate fi pornit cu ajutorul unui alt vehicul a carui baterie este buna. Pentru aceasta trebuie sa plasezi masinile astfel incat bateriile sa se gaseasca la cea mai mica distanta posibila. Cu un cablu se uneste „masa” unui automobil cu a celuilalt si cu un al doilea contactele demaroarelor. Dupa care, cu demarorul, sau cu ajutorul manivelei se porneste motorul a carei baterie este descarcata.

Cand exista doar un singur cablu, cel de masa poate fi suplinit punand cele doua vehicule „bara la bara”. Dupa pornire se inlatura cablurile iar turatia se mentine la un nivel mai ridicat, pentru ca bateria defecta sa se incarce.

b) Daca bateria este buna, trebuie sa verifici conexiunile, si anume: bornele bateriei, legatura cablului de masa, conexiunile demarorului. Verificarea se poate face cel mai convingator cu un voltmetru. Cadere de tensiune nu trebuie sa depaseasca 0,1 – 0,2 V.

In lipsa voltmetrului, se desfac usor piulitelesau suruburileconexiunilor si se misca capetele cablurilor in ambele sensuri, refacand apoi legatura, cand se incearca sa se evite demontarea completa a conexiunii si curatirea ei.

c) Este posibil ca nici acum demarorul sa nu devina activ si atunci defectul trbuie cautat la contactul aprinderii (blocul cheii de contactat), care va fi scurtcircuitat.

d) Situatia se complica daca si acum demarorul ramane inert, deoarece defectul se afla localizat chiar in structura sa, defectele putand fi de natura electrica sau mecanica.

De aici incolo, tu nu mai poti face mare lucru, singurul pe care l-ai putea face fiind aclela de a duce masina la mecanic.

Mirel Mircea

Tags: