Profitul Yahoo s-a dublat, în primul trimestru

Apropo.ro / 09.04.2004, 10:14
Profitul Yahoo s-a dublat, în primul trimestru
Compania Yahoo, operatorul celui mai vizitat portal Internet din lume, a obținut în primele trei luni ale anului un profit net de 101 milioane de dolari, de peste doua ori mai mare decît în perioada similara din 2003, transmite Reuters. Veniturile au crescut de la 283

Compania Yahoo, operatorul celui mai vizitat portal Internet din lume, a obținut în primele trei luni ale anului un profit net de 101 milioane de dolari, de peste doua ori mai mare decît în perioada similara din 2003, transmite Reuters.

Veniturile au crescut de la 283 de milioane de dolari la 550 de milioane de dolari, avans care reflecta contribuția companiei Overture Services, preluata de Yahoo în octombrie 2003.

Tranzacția a avut o valoare de 1,63 miliarde de dolari. Anterior achiziției, Overture, o companie specializata în serviciile de marketing online, era unul dintre cei mai importanți parteneri ai Yahoo.

Soliditatea rezultatelor trimestriale au încurajat compania sa își revizuiasca în creștere previziunile privind vînzarile din perioada urmatoare, care vor fi stimulate de soliditatea activitații pe piața de publicitate, precum și de recentele achiziții realizate de Yahoo.

Compania preconizeaza venituri de 580-615 milioane de dolari, în trimestrul curent, respectiv de 2,4-2,5 miliarde de dolari, pe ansamblul anului.

Dupa prezentarea rezultatelor, acțiunile Yahoo au crescut cu peste 10%. De la începutul lui 2004, cotația a cîștigat peste 7%.

Raportul financiar marcheaza a noua creștere trimestriala consecutiva raportata de Yahoo. Compania concureaza direct cu divizia MSN a grupului Microsoft și cu motorul de cautare Google.

Competiția dintre cele trei companii s-a intensificat, dupa ce Google a anunțat ca va lansa un serviciu gratuit de email care ofera utilizatorilor o capacitate de stocare de 100 de ori mai mare comparativ cu cea a rivalilor sai.

„Yahoo este obișnuit cu competiția pe toate segmentele de piața pe care opereaza. Compania noastra furnizeaza servicii de email de foarte mult timp. Contactul direct și îndelungat cu utilizatorii ne-a ajutat sa înțelegem necesitațile lor”, a declarat directorul executiv Terry Semel.

Mediafax Business/ IT