Radical Jurassic

Apropo.ro / 29.07.2005, 15:01
Radical Jurassic
T-Rex? Velociraptor? Alt dinozaur de prada? Ei bine, nu, este noul pui britanic de "ti-vi-ar", care insa risca sa faca ravagii daca va fi eliberat din cusca. Deocamdata, si-a facut incalzirea pe circuitul de la LeMans, loc ideal pentru a face publicitate unei masini exotice. Nu va

T-Rex? Velociraptor? Alt dinozaur de prada? Ei bine, nu, este noul pui britanic de „ti-vi-ar”, care insa risca sa faca ravagii daca va fi eliberat din cusca.

Deocamdata, si-a facut incalzirea pe circuitul de la LeMans, loc ideal pentru a face publicitate unei masini exotice. Nu va inchipuiti ca a fost vorba de o prezentare statica. Nicidecum. Sagaris a alergat pe pista demonstrand tuturor ca TVR este o marca pentru sportivii innascuti, marca ale carei creatii nu tin seama de trendul actual. Doar englezii sunt recunoscuti pentru incapatanarea lor, de ce sa te conformezi modei cand poti impune standarde noi?

Se observa cu usurinta toate crestaturile si solzii de pe spinarea bestiei… pardon, fantele de aerisire si marele difuzor posterior. Poate ca, pentru un conservator, Sagaris pare exagerat, dar LeMans a demonstrat ca design-ul nu a avut doar ratiuni artistice, ci si unele legate de eficacitatea racirii.

Oricum, Sagaris arata monstruos de bine, indiferent de parerea majoritatii oamenilor obisnuiti.

Asa cum Porsche 911 nu ar mai fi 911 daca nu si-ar avea forma sa consacrata, la fel se intampla si cu Sagaris. Daca faci abstractie de toate detaliile exterioare si te rezumi doar la linia laterala, iti dai seama ca este vorba clar de un coupe sport TVR.

Pentru cunoscatori, este evidenta legatura cu precursorul sau T350, la randul sau un foarte apreciat racer de strada. Fata de acesta, Sagaris este mai lat si, datorita caroseriei din fibra de carbon, cantareste doar 1.100 kg. Doar atat? Stim ca pare mult mai greoi, dar daca englezii asta declara, cum sa nu ii credem? Ii credem si cand afirma ca bolidul este propulsat de un sase cilindri in linie de 4,0 litri.

Care, evident, dezvolta 400 CP – ne place cand vorbim de cifre rotunde. Asadar, rezulta un raport masa/putere de doar 2,75 kg/CP. Ceea ce duce la o viteza maxima de 310 km/h si la un demaraj pana la 100 km/h in doar 3,6 secunde. Noul Ferrari 430 atinge aceeasi viteza „abia” in 4 secunde…

Si cand te gandesti ca italianca mai si costa dublu fata de Sagaris. Pentru aproximativ 50.000 de lire sterline, Sagaris ofera multe: un look incitant, excitant si exotic; performante supersport (atentand fara menajamente la suprematia lui Porsche sau Ferrari in acest segment); ambianta de curse si personalitate britanica, adica exact ce va asteptati de la un TVR.

TVR Sagaris

Pret (Marea Britanie): 50.000 lire sterline

Motor: 3.996 cmc, 6 in linie, 400 [email protected] rpm, 420 [email protected] rpm

Transmisie: spate, mecanica 6⁄1

Dimensiuni: L/l/h (mm) nc., masa proprie (kg) 1.140

Performante: viteza maxima (km/h) 310, demaraj 0-100 km/h (s) 3,6

Consum (l/100 km): nc.

ProMotor

Tags: