Rapid si sigur – FIAT 125

Apropo.ro / 25.07.2002, 14:53
Rapid si sigur – FIAT 125
Fiat a lansat in mai 1967 modelul 125, ca succesor al lui 1500. Linia caroseriei a fost imprumutata de la modelul 124, fiind insa innobilata cu mult crom si avand dimensiuni mai mari. Proiectata in mare graba, utilizandu-se un cocktail de componente de la modelele aflate in productie la

Fiat a lansat in mai 1967 modelul 125, ca succesor al lui 1500. Linia caroseriei a fost imprumutata de la modelul 124, fiind insa innobilata cu mult crom si avand dimensiuni mai mari.

Proiectata in mare graba, utilizandu-se un cocktail de componente de la modelele aflate in productie la acea ora, in asteptarea proiectului „132”, modelul 125 a preluat cu unele modificari caroseria modelului 124 si motorul modelului 124 Sport Spider. Rezultatul a fost unanim apreciat de piloti, tehnicieni si comercianti care au concluzionat ca 125-ul este un automobil de calibru.

Motorul extrem de performant, pretul accesibil si dotarile standard generoase l-au impus imediat pe piata. In competitia Car of the year ’67 ocupa pozitia secunda dupa revolutionarul NSU RO 80. In 1968 este lansata varianta „Speciale” al carui motor furniza 100 CP si permitea atingerea vitezei de 100 km/h in 11,2 s, cutia de viteze fiind cu cinci trepte. Rularea la viteze superioare este extrem de sigura, gratie franelor servoasistate cu discuri pe ambele punti.

Modelului 125 beneficiaza de numeroase dotari standard : servofrana, iluminare reglabila a tabloului de bord, sistem de securitate pentru copii la usile din spate, lampi de siguranta pe portiere si respectiv de iluminare in compartimentul motor si portbagaj, lampi de marsarier, bricheta, stergatoare de parbriz cu temporizator, oglinda retrovizoare antiorbire. La bord pasagerii beneficiaza de tot confortul, forma scaunelor si a banchetei fiind atent studiata.

Bordul este placat cu o imitatie de furnir, iar varianta Speciale are o consola centrala. Cele doua versiuni ale modelului 125 „Normale” (1967-69) si „Speciale” (doua serii 1968-70) au fost fabricate in 603.877 exemplare. Modelele 124 si 125 au fost produse sub licenta in Rusia, Polonia, Spania si Argentina. Cea mai apropiata de original a fost varianta poloneza, botezata Polski Fiat 125 P, la noi fiind cunoscuta prestatia excelenta a automobilului rusesc Lada 1200/1500. Fiat-ul 125 este extrem de iubit in Argentina, tara in care fiinteaza numeroase cluburi dedicate acestui model de automobil.

AUTOSHOW va prezinta un FIAT 125 Normale (1968) ce apartine dlui. Cristian Luca, membru al RETROMOBIL CLUB ROMANIA. Automobilul a fost excelent conservat, vopseaua fiind in proportie de 90% originala. Rulajul inregistrat pana in prezent este de doar 46.000 km fapt care-i permite automobilului sa-si arate calitatile la aproape 35 de ani de la fabricatie.

125-ul este un „lup in blana de oaie” fiind o berlina cu prestatii sportive remarcabile care l-au facut sa se numere printre automobilele utilizate de politia italiana. Desi a fost produs ca o solutie provizorie, de tranzit in oferta firmei FIAT, modelul 125 s-a impus prin performante, fiabilitate si un pret extrem de competitiv.

Sursa: www.autoshow.ro

Tags: