Razboiul Rozelor

Apropo.ro / 08.08.2006, 18:54
Razboiul Rozelor
Patru buburuze din clasa mica, mare test, deci si mare responsabilitate cand vine vorba sa dai un verdict. Peugeot 207 1.4 Renault Clio III 1.4 Toyota Yaris 1.4 D-4D Fiat Grande Punto 1.3 JTD Si, cum e traditia pe la noi (a se intelege prin asta fuga de responsabilitate), de ce sa

Patru buburuze din clasa mica, mare test, deci si mare responsabilitate cand vine vorba sa dai un verdict.
Peugeot 207 1.4
Renault Clio III 1.4
Toyota Yaris 1.4 D-4D
Fiat Grande Punto 1.3 JTD

Si, cum e traditia pe la noi (a se intelege prin asta fuga de responsabilitate), de ce sa formulez singur sentinta si sa ma trezesc cu „prieteni” nedoriti? Asa ca il invit pe colegul Csaba sa vina si el cu un punct de vedere. La greu e mai bine in doi decat de unul singur. Prin urmare, in grija mea au picat Renault Clio III si Peugeot 207, modele pe care le-am invitat la o plimbare pe litoral. Fiind nascut in Mangalia, am ales o locatie familiara, pentru a profita la maximum de spiritul critic specific al celui care se simte acasa.

Cu Renault Clio III facusem cunostinta anul trecut in Sardinia, la lansarea sa oficiala. Totusi, simteam nevoia unei reincarcari a memoriei vis-a-vis de aceasta prima frantuzoaica a testului. Desi este cel mai „batran” de pe piata, Clio III isi pastreaza intacta prospetimea designului, fiind o silueta care iti bucura privirile de fiecare data cand o zaresti. In mod cert, vei tine minte partea frontala, dominata de farurile usor supradimensionate, care se extind si pe zona superioara a aripilor. Poti spune despre Clio ca este o masina care zambeste. In privinta spatelui, desi multi il acuza de o banalitate iesita din comun, personal cred ca este reusit si completeaza bine linia masinii. Desi, la capitolul dimensiuni, Clio este cu doar 4,4 cm mai scurt si cu 1,3 cm mai ingust decat Peugeot 207, senzatia de mic este mai pregnanta in cazul modelului produs de casa rombului. Si acest lucru se datoreaza in mare parte designului. Acum sper sa nu inteleaga cineva ca 207 ar fi urat, NU! Designul reprezinta o evolutie a lui 206, cel mai de succes model din istoria Peugeot, dupa celebrul 205. Tind sa cred ca liniile noului model au fost inspirate si de kitul exterior al lui 206 WRC. Pot spune ca reteta la desenarea partii frontale este aceeasi ca in cazul lui Clio III, diferenta facandu-se la nivelul conservarii si, in acelasi timp, al evolutiei elementelor caracteristice imaginii de marca. Peugeot 207 castiga totusi puncte importante in duelul cu Renault la capitolul design, printr-o linie mult mai omogena si mai eleganta. Reteta conservarii se pastreaza si la interior. Vei ghici ca te afli in Clio sau in 207 chiar daca cineva iti va acoperi toate logo-urile prezente. Peugeot se poate lauda cu o consola centrala de inspiratie 307 si 407, lucru care nu este rau pentru un model din clasa mica. Cred ca farmecul bordului este diminuat de afisajul computerului, pozitionat mult prea sus, deasupra gurilor centrale de aerisire, si beneficiind de un decupaj prea abrupt. Tabloul de bord este aerisit, cu ceasuri mari usor lizibile. Un alt repros adresat interiorului lui 207 vizeaza designul sistemului audio, care lasa impresia ca ar fi preluat de la un model de generatie mai veche. Materialele sunt la acelasi nivel calitativ atat in 207, cat si in Clio. In schimb, in Renault, simti ca, pentru banii pe care ii dai pe masina, cineva acolo s-a implicat mai mult in crearea unui habitaclu… locuibil. Spatiul interior este acelasi in ambele modele, cu un adaus la nivelul umerilor si al capului in 207. Cei cativa centimetri in plus ai lui Peugeot se simt din plin cand vine vorba de interior, senzatia de spatiu fiind mai pregnanta.

Citeste mai mult in ProMotor

Tags: