Renault Clio

Apropo.ro / 21.12.2001, 12:45
Renault Clio
Cel mai scump Clio comercializat la noi in tara este o masina extrem de interesanta. De ce? Va povestim imediat impresiile noastre de la un drive-test local cu Renault Clio Sport de 172 CP... De la primul contact vizual, intr-o dimineata geroasa de decembrie, am simtit ca totul este


Cel mai scump Clio comercializat la noi in tara este o masina extrem de interesanta. De ce? Va povestim imediat impresiile noastre de la un drive-test local cu Renault Clio Sport de 172 CP…

De la primul contact vizual, intr-o dimineata geroasa de decembrie, am simtit ca totul este diferit. Parcat cuminte langa trotuar, atragea totusi privirile trecatorilor datorita liniei ceva mai agresive decat la modelele obisnuite. Spoilerul de dimensiuni generoase, jantele din aliaj de 16 inch „incaltate” cu pneuri Michelin 195/45 R16 si vopseaua argintiu metalizat ne-au facut sa ne dam seama ca micutul Clio care ne astepta nu este la fel de cuminte ca fratii sai dotati cu motoare de 1.4 (98 CP) benzina sau 1.9 (80 CP) diesel.

Dand ocol masinii sare in ochi inscriptia Renault Sport de pe hayon, inca o avertizare ca Renault Clio Sport se adreseaza doar celor avizati si „infectati” de microbul sporturilor cu motor.

Odata instalati la bord, surprizele placute continua. Scaune sport cu suport lateral si reglaj pe inaltime si lombar, tapiterie de piele mixta, pedalier de aluminiu, volan marcat Renault Sport, turometru gradat pana la 8000 rpm, aer conditionat cu reglare automata, computer de bord si radio CD 4×40 W cu changer. Deja privesti lumea cu alti ochi. Pornim motorul si cei 172 de cai se trezesc la viata cu un sunet infundat. Sub capota se afla un propulsor de 2000 cmc si 16 supape care dezvolta nu mai putin de 172 CP si are un moment maxim de 200 Nm. Totul montat pe o caroserie care nu depaseste 3.7 metri lungime si cantareste un pic peste o tona. Farurile cu Xenon cu senzor de lumina si spalator precum si stergatoarele cu senzor de ploaie se adauga pe lista surprizelor placute.

Putem sa trecem acum la impresii de condus. In oras, suspensia rigida, tipica masinilor sport, isi spune cuvantul si posterioarele soferului si pasagerilor au putin de suferit din cauza gropilor. Dar este prea putin in comparatie cu senazatiile pe care ti le ofera Clio Sport. Acceleratiile sunt fulminante, micul bolid atingand suta de km/h in doar 7 secunde, iar reprizele sunt cel putin la fel de impresionante. Clio Sport are rezerve de putere in orice treapta de viteza scotandu-si soferul, pardon, pilotul din orice situatie dificila. Mic si agil, cateodata ai impresia ca pilotezi un cart mai mare cu acoperis.

Soseaua este domeniul favorit iar daca apare si o serie de viraje placerea atinge cote „alarmante”, soferul trebuind sa se tempereze de dragul celorlalti trei pasageri, pentru ca patru oameni plus sofer in Clio Sport sunt cam multi tinand cont ca nu exista decat o versiune cu doua usi.

Pretul este interesant, Renault Clio Sport costand fara taxe 13990 euro. Adaugarea taxelor ridica pretul la 18176 euro.
Sursa: www.autoshow.ro

Tags: