Românii, mai preocupați de marca hainelor decât alți europeni

Apropo.ro / 10.07.2006, 14:10
Românii, mai preocupați de marca hainelor decât alți europeni
Peste jumatate dintre români cumpara haine pentru reprezentativitatea marcii, procent cu mult mai ridicat decât în țari europene ca Spania, Polonia sau Belgia, potrivit unui studiu realizat de compania germana de cercetare GfK. Românii cumpara haine în principal pentru marca

Peste jumatate dintre români cumpara haine pentru reprezentativitatea marcii, procent cu mult mai ridicat decât în țari europene ca Spania, Polonia sau Belgia, potrivit unui studiu realizat de compania germana de cercetare GfK.

Românii cumpara haine în principal pentru marca acestora în proporție de 52%, situându-se pe primul loc în Europa.

În Italia și Grecia procentul este similar cu cel din România, fara însa a-l depași. Astfel, 51% dintre greci cumpara haine pentru marca, în timp ce procentul din Italia este de 50%, iar în Franța de doar 29%. În Spania, Belgia și Polonia, ponderea celor pentru care criteriul cel mai important în alegerea hainelor este marca variaza între 21% și 27%.

Studiul a fost realizat în luna aprilie a acestui an, în 19 țari din Europa și în SUA.

Respondenții au indicat ca cel mai popular motiv pentru achiziționarea articolelor de îmbracaminte este necesitatea, invocat de 82% dintre europeni și 77% dintre americani.

Românii cumpara haine pentru ca au nevoie în proporție de 86%, procent mai mare decât în Italia – 68%, dar sub nivelul din Turcia – 97% sau Olanda – 91%.

Potrivit studiului, 77% dintre români cumpara haine când pot beneficia de reduceri, fiind întrecuți în Europa doar de greci, cu un procent de 82%.

Placerea de a avea articole noi de îmbracaminte se afla pe locul trei în topul motivelor care duc la achiziționarea articolelor de îmbracaminte, fiind cel mai des invocat de cehi (83%), greci și finlandezi (82%) și români (77%).

Datele studiului arata ca 67% dintre români cumpara haine în funcție de țara unde au fost produse, în timp ce 50% cumpara mânați de impuls.

Respondenții români au indicat ca cel mai puțin popular motiv pentru care ar cumpaara haine este dorința de a fi în pas cu tendințele modei (48%), tendința confirmata și de respondenții din celelalte țari.

Grupul german GfK reste specializat în cercetarea de piața în domenii precum retail, tehnologie, media sau sanatate și deține peste 130 de companii, în circa 70 de țari.

Mediafax