Sarbatorile majoreaza vanzarile de vin cu peste 30%

Apropo.ro / 28.11.2007, 14:26
Sarbatorile majoreaza vanzarile de vin cu peste 30%
Perioada sarbatorilor de iarna nu ocoleste nici afacerile producarilor de vin, care mizeaza pe o crestere de cel putin 30%.

Perioada sarbatorilor de iarna, care in mod traditional reprezinta un varf al vanzarilor pe toate canalele de retail, nu ocoleste nici afacerile producarilor de vin, care mizeaza pe o crestere de cel putin 30%.

Pentru jucatorii din domeniu, ultimele luni ale anului aduc mai mult de 50% din vanzari, ceea ce in termeni valorici ar insemna ca peste 225 mil. euro din totalul pietei de vin, estimat la 450 mil. euro, se realizeaza in acest interval. In functie de produs, luna decembrie poate contabiliza si cresteri mai mari de peste 60%, asa cum s-a intamplat anul trecut pentru unele dintre brandurile Murfatlar.

Daniel Negrescu, brand managerul Murfatlar – liderul pietei locale de vin, estimeaza ca producatorul va vinde circa 6 milioane de sticle de vin, de 0,75 litri, in ultimele doua luni ale anului.

Peste 70% din piata este detinuta de vinurile la 0,7 si 0,75 litri, un procent important, de 13,4%, fiind ocupat de vinurile la 2 litri, potrivit datelor MEMRB.

Negrescu estimeaza ca in topul vanzarilor proprii se vor situa Pinot Noir innobilat cu Merlot si Muscat Ottonel din gama Zestrea Murfatlar, Lacrima lui Ovidiu, dar cresteri importante vor fi consemnate si Conu Alecu, Sec de Murfatlar si Rai de Murfatlar.

In general vanzarile de vin ating apogeul putin inainte de sarbatori, in perioada in care consumatorii se aprovizioneaza, dar mai au un varf si inainte de Anul Nou. O temperare a vanzarilor apare dupa cea de-a doua decada a lunii ianuarie. Toti producatorii asteapta cresteri semnificative de vanzare la acest sfarsit de an.

"Pentru 2007 estimam o crestere a vanzarilor cu 30% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Cele mai bine vandute branduri din portofoliul Cramele Halewood pe perioada sarbatorilor de iarna sunt in special spumantele Rhein Extra si Prahova Valley, care inregistreaza cresteri majore si de asemenea brandurile focus ale companiei pe categoria vin: Cherry Tree Hill, Byzantium si Prahova Valley", a spus Delora Panga, marketing manager al Halewood.

Compania este atat producatoare, cat si importatoare de vin premium, aducand pe piata locala vinuri din Italia, Franta, Spania, Chile, Argentina sau Noua Zeelanda.

Si producatorul Vinexport mizeaza pe o crestere similara la acest sfarsit de an. "Luna aceasta, alaturi de bag in box lansam si o gama de produse de Sarbatori, gama Afrodita, astfel preconizam o crestere de minimum 30% fata de 2006", a spus Angela Mares, directorul de marketing al Vinexport Focsani.

Compania a anuntat lansarea a doua noi sortimente de vin, Codul lui Merlot si Visul unei Nopti cu Feteasca Regala, in sistem de ambalare bag-in-box, care se adreseaza cu precadere HoReCa.

Ponderea vanzarilor de vin in hoteluri si restaurante a scazut la 30,2% in perioada august 2006 – iunie 2007 de la 35,8% in intervalul august 2005 – iunie 2006, conform datelor furnizate de compania de cercetare de piata MEMRB. Declinul acestui segment s-a realizat in principal in favoarea vanzarilor prin supermarketuri, ponderea vanzarilor pe acest segment crescand de la 15,5% la 21% in intervalul analizat.

Si acest tip de locatii au dinamica vizibila la sfarsitul anului, ceea ce determina o crestere semnificativa si a vinurilor din segmentul superior de pret. "Atat Arezan, cat si Trei Hectare, Ferma Noua sau noul Rai de Murfatlar Grade Reserve inregistreaza cresteri mari datorita cererii crescute din partea meselor de Craciun si Revelion, dar mai ales pentru ca sunt foarte apreciate pentru a fi oferite cadou", a spus Daniel Negrescu de la Murfatlar.

Vinul care va sta in acest an de sarbatori pe mesele romanilor va fi insa unul deosebit pentru ca vine dupa o vara secetoasa, in care recolta a fost din punct de vedere calitativ una dintre cele mai bune din ultimii ani. Partea mai putin buna a fost reprezentata de sumele in plus pe care producatorii le-au investit in irigatii pentru a-si mentine recolta cel putin la nivelul din 2006. Cei care nu au facut acest lucru au fost nevoiti sa cumpere struguri de la micii intreprinzatori. Acest lucru a facut ca importul de vin vrac sa se situeze sub valorile de anul trecut.

Cresterea pietei vinului a fost de 13,2% in perioada ianuarie – iunie 2006 potrivit datelor MEMRB. In acest an piata este estimata de principalii jucatori la 450 mil. euro si este disputata de producatori precum Murfatlar, Vincon, Jidvei, Vinexport Focsani sau Halewood Romania.