„Daca Guvernul suge sângele țarii, eu am sa sug sângele Guvernului. Dar pâna atunci… (Scoate o sticla de suc) eu îmi urmez setea, nu turma (bea și arunca sticla dezgustat)… apa chioara. Eu vreau sânge. (se aud talangile unei turme de oi). Ce se aude-n vale acolo între izvoare. E glas de mioare, ceva de mâncare (iese)”.
Așa începe scena a II-a a piesei „Clona lui Dracula”, al carei scenariu a fost scris de Marius Aruncutean, elev în clasa a XII-a la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Cluj-Napoca.
Dracula, umanizat
Pornind de la legendele țesute în jurul unui personaj „clasic”, Dracula, piesa îmbina o romantica poveste de dragoste (cea dintre personajul principal și o prezentatoare de știri) cu elemente de science-fiction (clonarea): cercetatorul Mitica Van Helsing și asistenții sai gasesc un os de-al lui Dracula și îl cloneaza pe vampir.
„Am avut un moment de inspirație când am participat la un festival de teatru la Iași, așa ca am scris scenariul în doua nopți. Am vrut sa-l umanizez pe Dracula. M-am gândit la personajul asta pentru ca mi-a placut foarte mult cartea lui Bram Stoker”, explica Marius Aruncutean.
În scenariul sau, „vampirul” sufera de dureri de dinți și este consultat de un stomatolog, care îi recomanda chiar și o pasta de dinți pe care ar trebui sa o foloseasca.
„Piesa este o parodie, de aceea am inserat tot felul de reclame în ea, pentru ca se potriveau cu povestea”, spune Marius, care i-a rezervat personajului un final fericit.
În mintea unui barbat
„Harry formeaza numarul și așteapta. Într-un final, cineva ridica receptorul.
Așa și-a imaginat o fata de 15 ani discuția între Harry Compton, plecat de acasa de câteva luni, și soția sa, Lucy. Scena scrisa de Ancuța Lacustean face parte din piesa „Mother Figure”, pe care copiii de la cercul de cultura și civilizație engleza de la Palatul Copiilor au rescris-o pe gustul lor.
Scenariști în timpul liber
Copiii au lucrat la scenarii înca de la începutul anului, pregatindu-se pentru Festivalul de Teatru în limba engleza.
Cei de la Palatul Copiilor au luat o piesa contemporana, „Mother Figure” și i-au adaugat noua scene.
„Ni s-a parut ca piesa nu scotea destul de bine în evidența personajul principal, Lucy, care aparea într-o scena cu vecinele ei. Așa ca au introdus mai multe personaje copii, mai mulți vecini, un poștaș”, spune profesoara Livia Borș, cea care i-a îndrumat.
Fiecare a scris câte o scena și apoi a susținut-o cu argumente, doar cele mai bune fiind incluse în scenariul final.
„Inspirația vine din piesele de teatru pe care le-am citit. A trebuit sa ne gândim fiecare la ceva, iar apoi am lucrat împreuna, le-am selectat și le-am combinat”, povestește Ioana Bota, eleva în clasa a X-a la Liceul „Gheorghe Șincai”.
Pentru cei mai mulți dintre acești copii, teatrul este doar un hobby, așa cum este și limba engleza și, deși au demonstrat ca au vocație de scenariști, nu intenționeaza sa se dedice acestei profesii.
Clona la dentist
„Dentistul: Buna dimineața. Intrați. Luați loc, va rog. Cum va numiți?
Dracula: Dracula (muzica morbida).
Dentistul: Ce va supara?
Dracula: Mi-a cazut un dinte!
Dentistul: Poate maseaua de minte?
Dracula: Poate maseaua de minte.
Dentistul: De ce?
Dracula: Nu știu.
Dentistul: Va spun eu. Nu folosiți pasta de dinți Vampir-Dent. (publicului) Noua pasta de dinți Vampir-Dent va face dinții mai albi și mai stralucitori. Mai mult decât atât, va protejeaza smalțul dinților, facându-i și mai puternici”
(Scena a III-a din „Clona lui Dracula”, de Marius Aruncutean)
Sursa de inspirație
Piesa originala „Mother Figure” este scrisa de Alan Ayckbourn și o are ca personaj principal pe Lucy Compton, o femeie care își îngrijește cei trei copii, în timp ce soțul e plecat sa munceasca. Pentru ca este o persoana ocupata și retrasa, vecinele ei o considera ciudata, așa ca o viziteaza pentru a afla ce este în neregula. Ele afla astfel ca Lucy are obiceiul straniu de a trata pe toata lumea ca și cum ar fi niște copii.
Dana Depta
Clujeanul