Selfie-uri sau fotografii cu mâncare: ce îţi face prietenii mai fericiţi în reţelele sociale?

De: Alexandra Necsoiu / 26.07.2017, 17:19
Selfie-uri sau fotografii cu mâncare: ce îţi face prietenii mai fericiţi în reţelele sociale?
Românii urmăresc cu interes postările din vacanţă ale prietenilor din reţelele sociale şi se bucură mai ales atunci când văd în news feed fotografiile acestora din călătorii. Pe de altă parte, prea multe selfie-uri şi fotografii cu mâncare îi deranjează. La aceste concluzii au ajuns specialiştii motorului de căutare momondo, în urma unui studiu iniţiat în rândul a 24.700 de persoane din 23 de ţări ale lumii.
Potrivit statisticilor, în medie 38% dintre călătorii participanţi la studiu postează fotografii din vacanţă, 24% scriu impresii şi 13% încarcă materiale video pe reţelele sociale (Facebook, Instagram, Twitter). 
 
În România, cei care postează fotografii sunt mult mai mulţi – 52% –, de actualizarea postărilor în scris se ocupă 24% dintre călătorii români iar 15% preferă să încarce înregistrări video. De altfel, rapiditatea cu care ne-am obişnuit să primim şi să oferim informaţii poate explica aceste preferinţe: ca un material video să fie cât mai apreciat în online e nevoie de mai mult timp pentru editare, timp în care am putea să vizităm un muzeu, să facem baie în mare sau, în fond, să descărcăm numeroase fotografii. Astfel că, printre respondenţii din România, există şi călători (29%) care aleg să se deconecteze complet pe timpul vacanţei şi să nu posteze nicio impresie în reţele sociale. 
Cine postează cel mai mult din vacanţă 
 
Bărbaţilor şi femeilor din România le place în aceeaşi măsură să publice fotografiile făcute pe durata concediului: 55% dintre femei şi 49% dintre bărbaţi postează astfel de fotografii pe reţele sociale pentru a stârni admiraţia prietenilor virtuali. 
 
De altfel, stereotipul conform căruia tinerii dedică mai mult timp şi energie internetului este infirmat de către românii participanţi la studiu: călătorii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 22 de ani (60%) îşi actualizează profilurile online cu fotografii din vacanţă la fel de mult ca cei cu vârsta între 23 şi 35 de ani (59%). În plus, decalajul dintre generaţii nu este unul mare: cei cu vârsta cuprinsă între 36 şi 55 de ani (48%), dar şi cei de până în 65 de ani (41%) postează în online fotografii din vacanţă.
 
Comparativ cu respondenţii din alte ţări, românii sunt printre cei mai activi utilizatori ai reţelelor sociale pe durata concediului. La nivel european, doar călătorii din Turcia se apropie de acelaşi grad de utilizare a reţelelor sociale, postând în principal fotografii (64%). La nivel global, cei mai activi turişti sunt chinezii: 65% postează fotografii, 32% încarcă materiale video şi 45% postează texte despre experienţele trăite – acesta fiind cel mai mare indicator din toate ţările care au participat la studiu. La polul opus, cei mai stricţi turişti în acest context sunt nemţii şi austriecii – mai mult de jumătate (51%) dintre respondenţii din aceste ţări refuză să îşi actualizeze profilul online când sunt în vacanţă.
Ce ne place să vedem din vacanţa celorlalţi
 
Când ne mutăm de cealaltă parte a ecranului utilizatorului de reţele sociale, aflăm că 37% dintre români sunt inspiraţi să călătorească atunci când văd fotografii din vacanţa prietenilor în online. La câteva procente distanţă, 31% se gândesc să viziteze locurile pe care le văd în fotografiile postate iar pe 22% pur şi simplu îi bucură să aibă acces la acest tip de actualizări.
 
Există şi utilizatori care nu doresc să vadă în news feed actualizări din vacanţa turiştilor: 14% dintre români se enervează când văd prea multe selfie-uri, 11% nu apreciază multitudinea de fotografii cu produse alimentare şi 10% s-au săturat să vadă fotografii cu ceea ce prietenii din reţele sociale descoperă pe durata vacanţei. Pe 3% dintre români îi întristează aceste actualizări din concedii.