Stars&Cars

Apropo.ro / 16.12.2005, 10:50
Stars&Cars
Oare cine e atat de nebun sa stea vreo cinci ore in noroi? Sibiu, cateva grade sub zero si prima zapada. Ora 9 dimineata. Pe pista de rally cross atmosfera incepea sa se incinga. 14 piloti din Campionatul de Raliuri al Romaniei, plus Manfred Stohl, cel mai bun pilot privat din WRC,

Oare cine e atat de nebun sa stea vreo cinci ore in noroi?

Sibiu, cateva grade sub zero si prima zapada. Ora 9 dimineata. Pe pista de rally cross atmosfera incepea sa se incinga. 14 piloti din Campionatul de Raliuri al Romaniei, plus Manfred Stohl, cel mai bun pilot privat din WRC, si Jassen Popov, campionul Bulgariei, au iesit pe traseu pentru recunoasterile oficiale.

Mai erau doar doua ore pana la startul primei editii OMV Rally Show. Ideea geniala, inspirata dupa Cursa Campionilor, destul de greu de crezut ca se putea aplica in Romania. Si totusi… Ora 10.30.

Tragerea la sorti pentru stabilirea perechilor. S-a gasit repede o caciula de blana pentru biletele gata impaturite. Toti pilotii din intrecerea interna vroiau un duel direct cu Manfred Stohl, dar cel mai norocos, in prima mansa, a fost Romulus Preda.

Cu putin inainte de start si-au facut aparitia si cateva vedete din peisajul autohton. Eva (Canalul de Stiri – Antena 1), Alina Sorescu, Izza si Cristina de la Elegance au dat scena pentru cateva ore de „tavaleala” prin noroi spre disperarea copilotilor care au fost nevoiti sa cedeze locul din dreapta si sa priveasca totul de pe margine.

Asta in primele manse, dupa care, cand a venit vorba de lupta pentru un loc in semifinale si-au ocupat cuminti pozitiile cu carnetul de dictare pe genunchi. Dupa prima mansa au mers mai departe doar 8 din cei 16 piloti prezenti la OMV Rally Show, adica Manfred Stohl, Alexandru Pitigoi, Sorin Badea, Titi Aur, Emanuel Ilina, Jassen Popov, Bogdan Marisca si Mihai Leu.

La doar trei zecimi de secunda in spatele lui Mihai Leu s-a clasat Claudiu David, mezinul echipei OMV si pilotul de teste BBC TopGear. Claudiu, aflat la primul contact cu o masina de grupa N4 (cu tractiune integrala), a avut o evolutie senzationala si doar un incident stupid l-a impiedicat sa se califice in mansa a doua.

Capota masinii s-a ridicat la ultima trecere din prima mansa si Claudiu a fost nevoit sa opreasca pentru cateva secunde. Acest incident i-a obligat pe Claudiu si pe Mihaela Beldie, copilotul sau, sa priveasca restul cursei de pe margine.

Mansa a doua a fost la fel de spectaculoasa, cel mai bun timp revenindu-i lui Alexandru Pitigoi, unul dintre putinii piloti care a avut in dotare pneuri optime pentru vremea de la Sibiu. La capatul unor evolutii excelente, Sorin Badea, Manfred Stohl si Titi Aur au facut si ei pasul in semifinale.

Aici, prima surpriza. Sorin Badea a castigat duelul cu Manfred Stohl asigurandu-si un loc caldut in finala. Fostul campion mondial de grupa N a fost luat prin surprindere de iarna din Romania, lipsa unor pneuri adecvate obligandu-l sa se bata pentru ultima treapta a podiumului.

Titi Aur a primit si el, pe final, un set de pneuri cu spikes si nu a avut nici o problema cu Alexandru Pitigoi, in semifinala, si nici cu Sorin Badea in finala mare, castigand prima editie OMV Rally Show.

In finala mica, Stohl a stabilit cel mai bun timp al competitiei, reusind sa-l invinga pe Alexandru Pitigoi. Ora 4 dupa-amiaza. Frigul a inceput sa „muste” din ce in ce mai tare.

Toata lumea era plina de noroi, inghetata, dar multumita. OMV Rally Show a pus capat, in mod grandios, sezonului 2005 in Romania. Noroc ca pana in martie nu mai e chiar atat de mult. Atunci toti o vor lua de la capat…

BBC Top Gear Romania

Tags: